Afweekmiddel of stoom apparaat (behang verwijderen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Afweekmiddel of stoom apparaat (behang verwijderen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 10:23

Hallo,

We zijn het huis van binnen aan het opknappen.

Bezig geweest behang te verwijderen ging heel goed behalve 1 kamer. Daar zit ander behang op en ik krijg het er niet af.
Heb het geprobeerd met lauw water met afwasmiddel en een spons ben er zeker 5x overheen geweest en kan wel steeds stukje scheuren maar dan dit de onder laag van de behang er nog op er komt geen eind aan.

Maar wat helpt dat wle goed voor deze laatste kamer. Het is een klein logeer kamertje.
Afweekmiddel kopen of zal ik een stoom apparaat huren.

Wil vanavond na me werk langs de gamma.

Groetjes

imd

Re: Afweekmiddel of stoom apparaat (behang verwijderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:24

Ik ben laatst bij iemand aan het verven geweest waar ook behang op de muur zat. In eerste instante hebben we daar overheen geschilderd, een groot deel van het behang liet toen zo los. Dus de rest ook maar verwijderd en waar nodig afweekmiddel gebruikt, dat werkte perfect :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:25

Je kan beter zo'n krasding nemen. Waarschijnlijk zit hier een waterafstotende laag op, daar komt je sopje niet doorheen en een stoommachine dus ook niet. Dus gaatjes in het behang maken en dan alsnog het sopje gebruiken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:26

Wat hier beter hielp dan het stoomapparaat is oplossing met flink wat waspoeder goed insmeren en even laten weken, dat liet het gemakkelijkst los, succes, is veelal een hele klus :(:)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:52

Als er een laag verf op zit die watervast is, wordt het echt heel lastig. Heb het in een vorig huis gehad, was waardeloos.
Wat je kunt doen is zo een ding gebruiken die gaatjes maakt zodat er sop of afweekmiddel onder komt. Maar dat was niet genoeg bij ons en duurt een eeuwigheid.
Je kan het ook heel hard opschuren, dus met grof papier. Als je dan de toplaag kapot krijgt kun je daarna prima afstomen of sop gebruiken. Persoonlijk vind ik beide wel te doen. Het ligt er echt aan wat erop zit en hoe het erop zit.
De kamer waar wij dit probleem hadden, hebben we ook na het afweken goed geschuurd en toen met behang gedaan die oneffenheden wegwerkt.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:55

Ik had een keer de slangdroger aan, raam was dicht gewaaid. Je raad het al, al het behang liet los. Het is misschien een oplossing voor jou? :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:57

Afhankelijk van het soort behang dat je hebt is zo'n inkrasser handig.
Mijn persoonlijke voorkeur heeft een afweekmiddel, gewoon in de plantenspuit. Ff laten inwerken en pulken maar

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 15:27

Er zit geen verf overheen het is echt behang.
In de breedte hadden ze er nog een strook opgemaakt. Die heb ik er ondetussen wel af nu en stukje van boven naar beneden. Vanavond uit me werk eerst naar de paarden en dan ga ik naar de gamma en dan hoop ik dat het makkeloijker gaat.

Zal eerst wel proberen met de weekmiddel. Werkt dat niet huur ik wel een stoom apparaat.

Wist niet eens dat er iets bestond zodat je gaatjes in het behang kon prikken ook makkelijk!

haha helaas geen droger met een slang :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 00:05

Het heeft even tijd gekost maar na 2flessen afweek is het behang eraf.
Ik had ook zo een ding om gaatjes te prikken gekocht.
Wel troep is het mijn onderarmen zijn geirriteerd.
Maar het belangrijkste is dat deze klus klaar us.
Op de volgende klusjes!
Dankjewel allemaal!