welke verplichtingen heeft een verhuurder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

welke verplichtingen heeft een verhuurder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 18:36

Momenteel ben ik opzoek naar een huis, opzich had ik wat gevonden waar ik en 3 vrienden in zouden kunnen trekken maar nu na nader onderzoek zie ik het en der wat haken en ogen en aangezien ik de halve dag internet af gespeurd heb en dood gegooid word door wets artikelen zie ik door de bomen het bos niet meer.

dit is het plaatje, 5 kamer appartement, 80m2, 4 slaapkamers , kleine keuken, douche en apart toilet.

de verhuurder is tandarts en dit appartement was zijn voormalige praktijk.
het is particuliere huur en deze meneer wil 1200 euro huur per maand, opzich was dit wel te overwegen met 4 personen.
echter kwam hij vandaag met service kosten aan dragen die er nog bij zouden komen a 170 euro, wat ik voor service kosten voor een appartement zonder lift of verdere bijzonderheden nog al veel vind en waar ik ook vraagtekens bij zet.
dit alles zou ook nog exclusief zijn.

is er een maximum aan huur wat de verhuurder mag vragen?
op internet had ik een punten formulier ingevuld en ik kwam rond de 150 punten uit.

wat mag de verhuurder aan service kosten op de huurder verhalen?

moet een verhuurder verplicht ergens geregistreerd staan?

kan ik als potentiele huurder hier contact over opnemen bij een of andere instantie die mij op mijn rechten kunnen wijzen?

Prrrr

Re: welke verplichtingen heeft een verhuurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:39

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 18:48

Ja daar had ik ook al gekeken maar omdat dit vrije sector huur is weet ik niet of ik uberhaubt iets in te brengen heb tegen zijn vraagprijs

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:02

Als het aantal punten niet boven het puntenmaximum van de huurcommissie uitkomt kan je binnen een half jaar een beoordeling van het aantal punten vragen. Hetzelfde geldt voor de servicekosten. Hoe dat in zijn werk gaat lees je hier: http://www.huurcommissie.nl/onderwerpen ... -contract/

Als ik zo lees dat je rond de 150 punten uitkomt, dan zit je toch wel ruim boven de liberalisatiegrens (nu bijna 140 punten) en dan heeft de gang naar de huurcommissie niet zo heel veel zin. Dan heb je weinig mogelijkheden anders dan een tegenvoorstel doen en hopen dat hij daarmee akkoord gaat.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 08:00

[STW]--->[HTT]

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:33

Servicekosten kunnen nogal snel oplopen. Idioot snel. Lampje vervangen kan al snel 40 euro kosten, omdat ze dat door een "extern" iemand laten doen. Ook voor ieder geneuzel mogen administratiekosten in rekening worden gebracht.
De verhuurder moet de servicekosten wel verantwoorden, wanneer er teveel is betaald moet dit teruggestort worden. Dit gebeurd aan de hand van een jaarrekening (kans zit erin dat je daar wel zelf achteraan moet gaan).