[HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:41

Top! Dan ga ik morgen eerst even langs de action en de rest inslaan bij de dierenwinkel. Kat komt namelijk al zondag of dinsdag, dus online bestellen red ik niet meer. Jammer, want agradi had ook mooie korting. Maar de krabpaal kan wel een paar dagen later komen dan de kat, als hij maar een kattenbak heeft ;)

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:43

tinkersjakie schreef:
We hebben ook merk voer hoor. Van verschillende merken. Twee soorten krabpalen. Een blok met paal en plateau en een paal alleen. Alleen de kattenbak en grit hebben we niet


Dan nog schaar ik het voer bij de Action niet bepaald onder kwaliteitsvoer, dat het een merk is zegt niks. Maar dat is een discussie die hier niet helemaal thuishoort :P

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:45

Stille meelezer haha
Zooplus levert 9 van de 10 keer binnen 1 dag dus daar zou je nog kunnen bestellen.

Ik heb vandaag ook weer even ingekocht bij de action, knutselspulletjes vooral :)

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:23

De term "merkvoer" is inderdaad twijfelachtig. Ze hebben vaak Kitekat, Wiskas en/of Purina One liggen. Van deze 3 is Purina One nog het beste. Maar met merkvoer wordt vaak kwalitatief goed voer bedoeld. en voor een hond is dat 30% vlees minimaal en beperkt granen. Bij katten zie ik dat liever naar 40+% en graanloos of vrijwel graanloos. Een kat kan namelijk (vrijwel? daar is discussie over) geen energie halen uit koolhydraten (het is een obligate carnivoor).

Indien je de kat op de kattenbak wil hebben, is goed voer een directe besparing op kattengrit. Des te beter het voer aansluit op de behoefte van een kat, des te minder ze poepen. Zowel qua keren, qua stank als qua hoeveelheid. Om dezelfde reden (obligate carnivoor) is het voor een kat beter om natvoer gevoerd te krijgen dan droogvoer. Doordat een kat via zijn natuurlijke voeding (vlees) in principe voldoende vocht binnen krijgt, drinken veel katten (veel) te weinig. Hierdoor is de kans groter dat er nier- en blaas(gruis)problemen ontstaan. Door ze natvoer te geven (opnieuw min. 40% vlees en graanloos), krijgen ze voldoende vocht binnen via hun eten. Ze zullen nog steeds iets drinken, maar het meeste vocht krijgen ze via hun voeding binnen en daardoor krijgen ze voldoende binnen (vaak gaan ze de helft van het vocht dat ze via de voeding binnen krijgen minder drinken. Dus stel dat ze 100mL vocht binnen krijgen via het natvoer, dan gaan ze 50mL minder drinken).

Als je liever geen natvoer geeft, is het kort weken van brokjes een goed alternatief. Wel moet de kat het dan binnen 30 minuten opgegeten hebben. (alle argumenten die ik tegen het weken van brokjes heb gevonden, gaan allemaal over bacteriegroei en schimmelvorming bij het onbeperkt aanbieden van geweekte brokjes, eens per dag ververst. Met 30 minuten is hier géén risico op)

Ze hebben bij de action allerlei leuke kattenspeeltjes, mandjes, snoepjes. De krabpaal blijkt heel klein te zijn. Ik heb er wel eens een kattenbak gehaald, maar die hebben ze al heel lang niet meer in het assortiment, helaas. Bij boerderijen zie ik vaak vierkante afwasteiltjes als kattenbakken gebruikt worden, dus dat is wel een mogelijkheid.

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:28

Het voer en kattengrit is ook echt even uitproberen. De katten bij mn ouders thuis zijn bijvoorbeeld heel kieskeurig, dit is een zwervertje dus zal wel niet zo veel voorkeuren hebben :P
Bedankt in ieder geval voor je advies.

Ik ga denk ik inderdaad een krabpaal bestellen bij zooplus, speeltjes en mandje morgen halen bij de action. En ik dacht ook al een afwasteiltje voor de eerste dagen als kattenbak, maar ik vind het netter staan en misschien stinkt het minder als je een dichte kattenbak hebt, dus misschien haal ik die ook wel online.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:37


ssssuus

Berichten: 3165
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:14

Mizora schreef:
De term "merkvoer" is inderdaad twijfelachtig. Ze hebben vaak Kitekat, Wiskas en/of Purina One liggen. Van deze 3 is Purina One nog het beste. Maar met merkvoer wordt vaak kwalitatief goed voer bedoeld. en voor een hond is dat 30% vlees minimaal en beperkt granen. Bij katten zie ik dat liever naar 40+% en graanloos of vrijwel graanloos. Een kat kan namelijk (vrijwel? daar is discussie over) geen energie halen uit koolhydraten (het is een obligate carnivoor).

Indien je de kat op de kattenbak wil hebben, is goed voer een directe besparing op kattengrit. Des te beter het voer aansluit op de behoefte van een kat, des te minder ze poepen. Zowel qua keren, qua stank als qua hoeveelheid. Om dezelfde reden (obligate carnivoor) is het voor een kat beter om natvoer gevoerd te krijgen dan droogvoer. Doordat een kat via zijn natuurlijke voeding (vlees) in principe voldoende vocht binnen krijgt, drinken veel katten (veel) te weinig. Hierdoor is de kans groter dat er nier- en blaas(gruis)problemen ontstaan. Door ze natvoer te geven (opnieuw min. 40% vlees en graanloos), krijgen ze voldoende vocht binnen via hun eten. Ze zullen nog steeds iets drinken, maar het meeste vocht krijgen ze via hun voeding binnen en daardoor krijgen ze voldoende binnen (vaak gaan ze de helft van het vocht dat ze via de voeding binnen krijgen minder drinken. Dus stel dat ze 100mL vocht binnen krijgen via het natvoer, dan gaan ze 50mL minder drinken).

Als je liever geen natvoer geeft, is het kort weken van brokjes een goed alternatief. Wel moet de kat het dan binnen 30 minuten opgegeten hebben. (alle argumenten die ik tegen het weken van brokjes heb gevonden, gaan allemaal over bacteriegroei en schimmelvorming bij het onbeperkt aanbieden van geweekte brokjes, eens per dag ververst. Met 30 minuten is hier géén risico op)

Ze hebben bij de action allerlei leuke kattenspeeltjes, mandjes, snoepjes. De krabpaal blijkt heel klein te zijn. Ik heb er wel eens een kattenbak gehaald, maar die hebben ze al heel lang niet meer in het assortiment, helaas. Bij boerderijen zie ik vaak vierkante afwasteiltjes als kattenbakken gebruikt worden, dus dat is wel een mogelijkheid.



Fijne uitleg, dankjewel :-)

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:41

Mizora schreef:
De term "merkvoer" is inderdaad twijfelachtig. Ze hebben vaak Kitekat, Wiskas en/of Purina One liggen. Van deze 3 is Purina One nog het beste. Maar met merkvoer wordt vaak kwalitatief goed voer bedoeld. en voor een hond is dat 30% vlees minimaal en beperkt granen. Bij katten zie ik dat liever naar 40+% en graanloos of vrijwel graanloos. Een kat kan namelijk (vrijwel? daar is discussie over) geen energie halen uit koolhydraten (het is een obligate carnivoor).

Indien je de kat op de kattenbak wil hebben, is goed voer een directe besparing op kattengrit. Des te beter het voer aansluit op de behoefte van een kat, des te minder ze poepen. Zowel qua keren, qua stank als qua hoeveelheid. Om dezelfde reden (obligate carnivoor) is het voor een kat beter om natvoer gevoerd te krijgen dan droogvoer. Doordat een kat via zijn natuurlijke voeding (vlees) in principe voldoende vocht binnen krijgt, drinken veel katten (veel) te weinig. Hierdoor is de kans groter dat er nier- en blaas(gruis)problemen ontstaan. Door ze natvoer te geven (opnieuw min. 40% vlees en graanloos), krijgen ze voldoende vocht binnen via hun eten. Ze zullen nog steeds iets drinken, maar het meeste vocht krijgen ze via hun voeding binnen en daardoor krijgen ze voldoende binnen (vaak gaan ze de helft van het vocht dat ze via de voeding binnen krijgen minder drinken. Dus stel dat ze 100mL vocht binnen krijgen via het natvoer, dan gaan ze 50mL minder drinken).

Als je liever geen natvoer geeft, is het kort weken van brokjes een goed alternatief. Wel moet de kat het dan binnen 30 minuten opgegeten hebben. (alle argumenten die ik tegen het weken van brokjes heb gevonden, gaan allemaal over bacteriegroei en schimmelvorming bij het onbeperkt aanbieden van geweekte brokjes, eens per dag ververst. Met 30 minuten is hier géén risico op)

Ze hebben bij de action allerlei leuke kattenspeeltjes, mandjes, snoepjes. De krabpaal blijkt heel klein te zijn. Ik heb er wel eens een kattenbak gehaald, maar die hebben ze al heel lang niet meer in het assortiment, helaas. Bij boerderijen zie ik vaak vierkante afwasteiltjes als kattenbakken gebruikt worden, dus dat is wel een mogelijkheid.


Kun je wat merken opnoemen wat goed nat voer is voor de kat?

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:16

Zou als eerste kiezen voor KVV, even googelen op KVV kat :)
Van blikvoer heeft Zooplus (bijna) graanvrije merken. Maar dat is dus al wel bewerkt om houdbaar te blijven buiten de vriezer, en dus geen vers vlees.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 08:00

Moderatoropmerking:
Willen jullie wel ontopic blijven? Het is niet de bedoeling om hier uitgebreid over andere dingen te gaan praten, daarvoor is dit topic niet bedoeld.

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:39

Weet iemand of de action die katten mandjes/kleedjes die je aan de verwarming kan hangen nog heeft en wat ze ongeveer kosten?

evaac

Berichten: 1062
Geregistreerd: 01-07-11
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:49

FuGeLiCu schreef:
Weet iemand of de action die katten mandjes/kleedjes die je aan de verwarming kan hangen nog heeft en wat ze ongeveer kosten?

ik pb je even!!!

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:52

evaac schreef:
FuGeLiCu schreef:
Weet iemand of de action die katten mandjes/kleedjes die je aan de verwarming kan hangen nog heeft en wat ze ongeveer kosten?

ik pb je even!!!


Hebben ze die gehad dan?
die zoek ik ook!

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:09

Hebben ze gehad, nu geloof ik niet meer!

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:38

Hier in ieder geval niet!
Ze hebben ze wel tot volgende week zondag bij de welkoop in de aanbieding voor €10.

Ik heb dus dingen ingeslagen voor de kat bij de action, is het voer bewaarblik kapot zag ik toen ik hem open maakte... Dus daar maar weer mee terug :/

kippiekipp

Berichten: 2898
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Klazienaveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:12


Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:19

Ja, geloof het wel!!

Ik kan nergens die kleine kerstboompjes vinden die mensen gebruiken voor kerstdorpen enzo. Action moet ze hebben, dat weet ik. Vind ze bij andere winkels te duur :P

Anoniem

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:48

Hebben ze bij de action ook van die nagelwielen (soort van "wielen" waar je nagellak op kan swatchen)?

Annamarieex
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:41

Hoii,
Ik heb even een vraag :D
Heeft de action ook spaarpotten?
xx

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 01:11

Volgens mij wel.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 01:29

Ze hebben een spaarvarken dat niet open kan, je krijgt de hamer erbij :D
En van die blikken, met Disneyfiguren erop. Winnie de Poeh en zo.

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 07:19

HorseQuote schreef:
Hebben ze bij de action ook van die nagelwielen (soort van "wielen" waar je nagellak op kan swatchen)?


Nee, helaas. Die zul je denk ik via Ebay moeten kopen..

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:59

Leuk topic!!

Ik ben ook erg verslaafd aan de Action, en koop er zo nu en dan leuke spullen voor onze uit set :D

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:00

Weet iemand of ze bij de action ook een ijzerzaagje hebben?

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [HK] Wij kopen de Action leeg! Deel #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:15

Weet iemand of ze ook wen kruimeldief bij de Action hebben? :oo