Welke laptop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Welke laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:10

Hee!
Hihi alweer een topic := . Maar kon hier nog niet echt duidelijk iets op vinden, behalve oudere topics, maar als er al eentje is mag je me ff een linkje sturen, sorry dan!
Maar ik mag van mijn ouders een laptop uitzoeken voor mijn verjaardag!! Ben er super blij mee!! (deze laptop heeft soms een beetje kuren, hele slechte accu en is gwn wat ouder... maar niet kapot ofzo!!).
Mijn nieuwe laptop moet aan deze eisen gaan voldoen:
- ongeveer 15/16 inch.
- Windows 8
- Relatief dun, gwn omdat ik dit mooi vind, en omdat ik het soms ergens mee naar toe moet nemen. (niet een verplichte eis!)
- Moet best snel zijn
- Camera, voor (niet een verplichte eis!)
- Extra cijfers aan de zijkant van toetsenbord
- Relatief mooi beeld/geluid. (ik heb snel last van hoofdpijn bij minder scherp beeld, en ik luister graag veel muziek ;)). Maar het geluid en beeld hoeven niet perfect te zijn natuurlijk!!
Het liefste zou ik een witte willen, maar die zijn er niet bij alle merken ;).

De laptop gaat gebruikt worden voor huiswerk/schoolwerk en gwn internetten. Maar er zullen soms ook grotere verslagen op gemaakt worden. Heel af en toe zou hij mee ergens naartoe moeten, maar dit is zelden.
Welke laptop kan ik het beste kopen, of juist niet?? Hihi alvast bedankt!
De richtprijs van mn ouders is iets van 400/500 euro vgm, alleen als er eentje is van 550 ofzo kan het ookwel, en anders doe ik er zelf iets bij.

Paardje_2009

Re: Welke laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:13

Ik volg even want ik heb het zelfde!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:14

Paardje_2009 schreef:
Ik volg even want ik heb het zelfde!

Oké :) Vind het echt moeilijk om te kiezen !!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:28

Ik heb mijn oog laten vallen op een sony vaio, is dit een fijne laptop?
Ik heb ook gehoord dat een hp niet echt wat is en een toshiba ook niet, klopt dit?
Mijn ouders willen het binnenkort een keertje weten of ik een laptop wil, en welke enzo, dan kunnen we eventueel nog kijken of er een aanbieding is enzo ;)
Laatst bijgewerkt door Mirjam1202 op 18-01-14 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:33

Mijn vader is ict'er en is altijd erg weg van Acer. Ik heb nu net mijn 2e acer en hij werkt erg fijn. Het is een aspire V (roze) Dit is alleen niet echt iets wat jij zoekt want hij is 14 inch en heeft geen numlock toetsenbord. Wel is hij erg licht en dun.

Sony heb ik niet erg goede verhalen over gehoord, mijn vriendin heeft er 1 en die heeft er erg veel problemen mee. Hij is erg langzaam terwijl ze hem alleen gebruikt voor school.
Hp is ook wel een goed merk. Heb ik nog weinig klachten over gehoord, een aantal mensen uit mijn klas hebben ze.
En Toshiba durf ik niet te zeggen ken ook niemand die er 1 heeft.

EDIT: En je houdt je laptop snel door er niet te veel op te zetten, dus zet je foto's op een externe harde schijf enzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:34

HP en toshiba ligt er maar net aan welke je neemt. Je wil graag windows dus dan zit je met je prijs in een lagere prijsklasse dan kan je ook niet hetzelfde verwachten als een laptop uit een hogere prijsklasse.

Ik heb zelf gekozen voor een HP chromebook in het roze (is er ook in het wit). Ik kan er hetzelfde mee als een windows laptop alleen hij is wel 10x sneller en de accuduur is 9 uur. Maar dat is natuurlijk een ander besturingssysteem.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-01-14 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:35

V_eraa schreef:
Mijn vader is ict'er en is altijd erg weg van Acer. Ik heb nu net mijn 2e acer en hij werkt erg fijn. Het is een aspire V (roze) Dit is alleen niet echt iets wat jij zoekt want hij is 14 inch en heeft geen numlock toetsenbord. Wel is hij erg licht en dun.

Sony heb ik niet erg goede verhalen over gehoord, mijn vriendin heeft er 1 en die heeft er erg veel problemen mee. Hij is erg langzaam terwijl ze hem alleen gebruikt voor school.
Hp is ook wel een goed merk. Heb ik nog weinig klachten over gehoord, een aantal mensen uit mijn klas hebben ze.
En Toshiba durf ik niet te zeggen ken ook niemand die er 1 heeft.

EDIT: En je houdt je laptop snel door er niet te veel op te zetten, dus zet je foto's op een externe harde schijf enzo!

Oké, wat ik nu heb is ook een acer ;). Maar over de sony heb ik veel goede reacties gehoord, maar ook slechten idd...

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:36

Yvank_ schreef:
HP en toshiba ligt er maar net aan welke je neemt. Je wil graag windows dus dan zit je met je prijs in een lagere prijsklasse dan kan je ook niet hetzelfde verwachten als een laptop uit een hogere prijsklasse.

Ik heb zelf gekozen voor een HP chromebook in het roze (is er ook in het wit). Ik kan er hetzelfde mee als een windows laptop alleen hij is wel 10x sneller. Maar dat is natuurlijk een ander besturingssysteem.

Oké, ja ik wil graag voor windows 8 gaan, vrienden van mij hebben dit ook en ik vind dat zelf heel fijn werken ;)

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:37

En wat voor intel/amd moet ik hebben? Ik heb hier weinig verstand van sorry...

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:38

Geen amd. Ik heb de ervaring dat die erg traag/langzaam zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:41

Ik zou mezelf niet te blindstaren op een merk, ik heb een HP pavilion G6, nu 2 jaar en hij functioneert nog als nieuw. Ik kan een hele dag met de batterij doen, als hij leeg is, is een half uurtje genoeg om hem weer vol te krijgen. Hij is snel, mooie webcam, ik sleep hem overal mee naartoe.

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:41

Ik heb zelf een dell latidude, is voor school en werkt heel fijn!
dit model is denk ik niet helemaal wat je zoekt, maar misschien is een andere dell wel een optie :)

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:43

Mijn zus haar sony vaio heeft niet erg lang geleefd. Na een tijdje was haar koeling kapot waardoor haar laptop echt heel heet werd. Ikzelf heb voor school een Dell aangekocht (dell inspiron). Deze is wel helemaal zelf aangesteld omdat ik een grafische richting volg. Er staan dus heel veel (en zware) programma's op, zowat alles van adobe en ook 3D programma's. Het is zeker niet de beste laptop maar na anderhalf jaar doet hij het toch nog prima. Enkel als ik 3 programma's open heb staan gaat die wat trager en is de accu leeg. Mijn laptop heeft wel 2000 euro gekost, maar het model zelf, zonder al de speciale dingetjes erbij is aanzienelijk minder.

http://www.dell.com/be/p/inspiron-15-35 ... dhs&~ck=mn

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:54

Ik heb beetje research gedaan voor mijn eigen laptop - eisen verschilden wel erg van de jouwe (meer professioneel gebruik) maar ik kan je wel enkele dingen meegeven:

- Snelheid van je pc is sterk afhankelijk van het werkgeheugen (RAM) en van de snelheid hiervan. De standaard is 5400rpm en voor het werk dat jij wil doen zeker voldoende. Wel kan je voor een 6G in plaats van voor een 4G. Met 8G ben je helemaal niets voor hetgene wat je wil doen denk ik.
- het hart van je pc is de processor. De 4e generatie intel processoren zijn erg goed, en met i3 of i5 kom je zeker toe (en blijf je ook binnen je prijsklasse). AMD is iets minder van kwaliteit en duurzaamheid maar wel een stuk goedkoper.
- Als je veel foto's en filmpjes hebt zou ik toch naar een harde schijf gaan van minstens 500G groot.
- Het aantal cellen in je batterij zeggen iets over de accuduur - 4 cellen is standaard, met 6 cellen kom je wat langer voort. Als je zelf zegt niet vaak te moeten werken zonder stroom heb je in feite 6 cellen of meer niet nodig...
- Camera is geloof ik bijna altijd standaard erbij

Verder: ik ben super tevreden van mijn huidige Dell Vostro. Lange levensduur en snel. Mijn volgende laptop is dus ook een Dell geworden (een inspiron, maar een wat duurdere versie). Qua duurzaamheid kan ik dus zeker ook dell aanraden.
Toshiba is ook zeker geen slecht merk
Acer, HP en Sony heb ik wat minder goede ervaringen mee.
Acer en Sony zijn vaak wat hippper vorm gegeven maar minder duurzaam.
HP vind ik vaak traag en nogal lomp (alleen degene die ik weet uiteraard).

Als laatste: http://www.dell.com/nl/p/clearance-deal ... tile&s=dhs
Hier kan je fijne kortingen vinden, maar wacht niet te lang met bestellen als je beslist hebt want ze zijn er even snel weer af!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 16:08

Oliefanter schreef:
Ik heb beetje research gedaan voor mijn eigen laptop - eisen verschilden wel erg van de jouwe (meer professioneel gebruik) maar ik kan je wel enkele dingen meegeven:

- Snelheid van je pc is sterk afhankelijk van het werkgeheugen (RAM) en van de snelheid hiervan. De standaard is 5400rpm en voor het werk dat jij wil doen zeker voldoende. Wel kan je voor een 6G in plaats van voor een 4G. Met 8G ben je helemaal niets voor hetgene wat je wil doen denk ik.
- het hart van je pc is de processor. De 4e generatie intel processoren zijn erg goed, en met i3 of i5 kom je zeker toe (en blijf je ook binnen je prijsklasse). AMD is iets minder van kwaliteit en duurzaamheid maar wel een stuk goedkoper.
- Als je veel foto's en filmpjes hebt zou ik toch naar een harde schijf gaan van minstens 500G groot.
- Het aantal cellen in je batterij zeggen iets over de accuduur - 4 cellen is standaard, met 6 cellen kom je wat langer voort. Als je zelf zegt niet vaak te moeten werken zonder stroom heb je in feite 6 cellen of meer niet nodig...
- Camera is geloof ik bijna altijd standaard erbij

Verder: ik ben super tevreden van mijn huidige Dell Vostro. Lange levensduur en snel. Mijn volgende laptop is dus ook een Dell geworden (een inspiron, maar een wat duurdere versie). Qua duurzaamheid kan ik dus zeker ook dell aanraden.
Toshiba is ook zeker geen slecht merk
Acer, HP en Sony heb ik wat minder goede ervaringen mee.
Acer en Sony zijn vaak wat hippper vorm gegeven maar minder duurzaam.
HP vind ik vaak traag en nogal lomp (alleen degene die ik weet uiteraard).

Als laatste: http://www.dell.com/nl/p/clearance-deal ... tile&s=dhs
Hier kan je fijne kortingen vinden, maar wacht niet te lang met bestellen als je beslist hebt want ze zijn er even snel weer af!

Oké dankje!! Goede tips!! ;) Ik heb ook veel verschillende laptops gezien met intel i3 (wat dus wel kan :)) en intel pentium, wat is hier echt het verschil tussen?

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 16:09

Ik vind de sony vooral leuk omdat ik het een erg mooie laptop vind, en aan al mijn eisen voldoet :) Maar ik hoor ook veel negatieve reacties over de sony...
Ook omdat ik een goede ervaring heb met andere sony producten..
Wat moet ik doen??

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:10

Ik gebruik een Acer Aspire S3.
Hij is erg dun en snel, heeft een camera en ik gebruik deze laptop heel erg veel voor school (veel presentaties, veel typen). Meenemen naar opleiding is erg fijn doordat de S3 ultra dun is en licht, de laptop is niet te groot, maar ook niet te klein, dus enorm handig om mee te nemen! Ik krijg vaak reacties erop doordat het zo handig is.
Om er thuis grote projecten mee te maken, is ook heel erg fijn!

Ik ben er heel erg blij mee en kan het je ook echt aanraden!

http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/ser ... iresseries

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:23

Ik zou gewoon voor een laptop gaan die je mooi vind en die aan je eisen. Over alle laptops is wel wat slechts te vinden. Tegenwoordig gaan veel laptops niet al te lang mee, soms heb je geluk en gaat hij bijvoorbeeld 5 jaar mee en soms heb je pech en gaat hij net buiten de garantie kapot. Ik hoor eigenlijk over alle merken wel slechte en goede dingen.

Het is wel fijn om een laptop te kopen bij een winkel met een goede service, mocht er iets kapot gaan, dan is het wel fijn als je goed geholpen word :).

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:01

Klopt wel, overal hoor je goed en slecht van... De intel premium is een wat oudere processor, maar waarschijnlijk ook prima voor wat je hem wil gebruiken hoor!

Ga voor iets wat je mooi vindt, en er zorg voor dragen scheelt natuurlijk ook een stuk in de duurzaamheid!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:08

Voor mijn school ben ik verplicht om een bepaalde laptop aan te schaffen, jouw eisen zijn aardig te vinden in deze laptop.

Lenovo ideapad. Kijk daar maar eens naar. Een krachtige processor (i7) dus snel, 15.6 inch scherm.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:12

Voor een beetje internetten en verslagen maken heb je echt geen i7 processor nodig.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:17

Voor ons nooit een (dure)Toshiba meer, echt een miskoop geweest! Daarvoor hadden we een Sony Vaio, superfijne laptop, maar was vanwege zn leeftijd aan vervanging toe.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:19

Ik heb een HP Pavilion Sleekbook. Fijn ding, heb er ook mijn MA scriptie mee geschreven.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:35

Ik heb nu een Sony Vaio en ben er na anderhalf jaar nog heel blij mee.
Heb hem tot nu toe maar 1 keer moeten binnen brengen omdat er een virus op zat dat ik er niet af kreeg.
Er staan 2 zware programma's op en die draait hij heel soepel af zonder haperen maar je merkt wel dat hij na deze tijd iets trager wordt maar niet om te klagen hoor! Ben er heel blij mee!
Is bijna 16inch geloof ik, webcam, geluid is best wel goed, toetsenbord aan de zijkant en een intel i5 processor. Deze heeft nu windows 7 maar ik denk dat je ze tegenwoordig ook wel met windows 8 hebt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:46

Met de eisen die je stelt, kan je zowat elke laptop nemen. Het is pas als je meer nodig hebt dan internetten en schoolwerk, dat het ingewikkelder wordt. Wat me niet zo eenvoudig lijkt, is het 15/16 inch en toch een extra numeriek klaviertje opzij, ik weet niet of dat veel voorkomt in die maat.
Ik heb sinds een jaar of 8 een HP Pavillion dv9000. Ik ben er erg tevreden over, al is de batterij stuk (en aangezien ik hem niet meer moet meenemen, steek ik gewoon de stekker in thuis) en heeft hij een ventilatieprobleempje als hij lang moet draaien.
Een Sony Vaio zou ik zelf niet doen, gewoon omdat mijn zus op 5 jaar tijd de batterij 2 keer heeft moeten vervangen.
Als ik jou was, zou ik gewoon een winkel binnenstappen en advies vragen. Voor hetgeen jij nodig hebt, kan je daar ook op vertrouwen.