iemand ervaring met Nissan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kedevr

iemand ervaring met Nissan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 17:45

Hallo,
We zijn op zoek naar een nieuwe auto. We hebben nu een Nissan Primastar op het oog (9 persoons bus van 2009) Maar we hebben zelf geen ervaring met het merk. Heeft iemand zo'n zelfde auto of hetzelfde merk? Wat we graag willen weten is of het kwalitatief een goede auto is. B.v.d.

mariekekroon

Re: iemand ervaring met Nissan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:48

nissan schijnt een goed merk te zijn, hier thuis hebben wij ook een nissan

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:52

Hebben jaren navara gehad
Wilde nu bus maar Nissan raadde het af als trek auto
Dus niet gedaan

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:52

Mijn ouders hadden voorheen een Almera Tino. Fijne auto, nooit wat aan. Voldoende power ook voor een 1.8 benzine. Ik vond het interieur wel wat plastiekerig, maargoed ik ben zelf dan ook echt een Duitse auto freak

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:47

TAO -> HTT

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:55

Al 15 jaar de gelukkige eigenaar van een Nissan Terrano ! Heeft jaren mijn 2-paards trailer getrokken ook...nooit problemen mee gehad. Ook altijd van de 1e maal door de techn controle :D
Oh ja, de sukkel staat ook altijd buiten, want ik heb geen garage :( Ik kan niet anders dan tevreden zijn !

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:57

Ik heb een Nissan Micra, iets ander kaliber maar toch uit dezelfde fabriek. Ding is niet kapot te krijgen, af en toe een klein dingetje, maar voor een auto van bijna 19 jaar oud met 230.000 km op de teller ziet hij er nog erg goed uit en heb ik er ook erg weinig problemen mee. En het leuke is, bij echt élke garage waar ik tot nu toe ben geweest zeggen ze dat het sterke bakkies zijn. Dus ik denk wel dat het een goed merk is :D

Overigens vraag ik me wel af of ik daar over 2 dagen nog zo over denk, dan moet het blikje namelijk voor de APK :o

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:57

Wij hebben een nissan qashqai gehad. Fijne auto, kon de trailer goed trekken en zat erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:59

Wij hebben een Nissan Qashqai met vierwielaandrijving, we hebben nooit een betere auto gehad! Hij ligt ongelofelijk rustig op de weg, is zuiniger dan alle auto's die we ooit hebben gehad, en rijdt gewoon heerlijk. Ook is ie oersterk en kan je er gemakkelijk een trailer of iets dergelijks mee trekken. We hebben er nooit problemen mee of wat dan ook.

Wij hebben hem tweedehands gekocht, maar hij doet het alsof 'ie nieuw is. Kan hem zeker aanraden! :)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:02

Mijn vader had een Nissan Terrano om de trailer te trekken. Toen hij hem weg deed stonden er goed 310 000 km op de teller! Toen begonnen er toch tekenen van roes te komen, de remmen moesten vervangen en nog wat andere kleine prul die vervangen moest worden... Daar had hij geen geld meer in gestoken.
Ik heb nu een Nissan Patrol voor de trailer. Het lust wel aardig wat diesel, maar da's denk ik met elke jeep wel zo.
Ik had weer een Nissan gekocht omdat die bij mijn vader ook zo goed bevallen was.
Qua rijcomfort: wegcomfort en de trailer achter de auto voelen vind ik de Patrol het comfortabelste rijden.
Ik vond vroeger met de Terrano 70 op een 70-baan echt wel al hard (met de trailer aan he). En nu met de Patrol voel je het haast niet. (De trailer was hetzelfde gebleven)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:07

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:18

Wij hebben diverse nissan patrols gehad die bevielen erg goed. Ook enkele nissan vanette's gehad, kleine bus. Geen negatieve dingen over te zeggen. Enkel dat ze bij nader inzien te klein waren voor het werk wat we doen. Maar motorisch niet kapot te krijgen, weinig tot geen onderhoud aan gehad. Helaas te licht voor de trailer (zware 2 paardstrailer) en met een zware aanhanger had de bus wat moeite. Wij zijn voor ook wezen kijken voor de primastar maar dat werd ons afgeraden door de garagehouder. Wij hebben een mercedes bus gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:19

Rex_Rolfo schreef:
Zoek maar naar ervaringen met de Renault Trafic of Opel Vivaro. Heb je een stuk meer aan dan aan ervaringen met Micra's, Qashqai's enz ;)

NL: http://nl.wikipedia.org/wiki/Renault_Trafic
EN: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Primastar

"Roest en narigheid, achtervolgen u lange tijd."

Dat is wellicht gewoon een grapje, maar waarom zou je meer aan Renault of Opel hebben, dan aan een Nissan (vat dit niet aanvallend op, ik ben gewoon nieuwsgierig)? :)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:26

Over Opel kan ik je ook wel goede dingen vertellen. Mijn vader heeft een Opel Zafira en heeft ondertussen ook alweer 280 000 km op de teller en hij rijdt er nog mee rond.
Wel eens een keer een versnellingsbak die vervangen moet, maar welke auto die vandaag de dag gemaakt wordt gaat dat nog halen?
Worden de auto's vandaag niet zo gemaakt dat ze sneller versleten zijn?
Ik heb dan ook een Citroen C4 gekend ( net als Renault een Franse prul) die elke 10 000 km nieuw remschijven en remblokken nodig had, de voorruit die tot 2 keer toe spontaan barst van boven tot onder,... Is ook een duur grapje, maar soms kan er al eens een pechauto tussen zitten.
Maar bij Nissan is dat bij ons toch nog nooit het geval geweest en is voor ons toch al de 3e Nissan op rij.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:30

Rex_Rolfo schreef:
Zoek maar naar ervaringen met de Renault Trafic of Opel Vivaro. Heb je een stuk meer aan dan aan ervaringen met Micra's, Qashqai's enz ;)

NL: http://nl.wikipedia.org/wiki/Renault_Trafic
EN: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Primastar

Tja, TS vroeg ook om ervaringen met Nissan in het algemeen, dus dan geef ik daar antwoord op ;) Zeg zelf ook al dat het een ander kaliber auto is. Overigens, als ze op de manier die jij noemt naar ervaringen had gevraagd, had ze misschien ook antwoorden gekregen die op een Opel Corsa of Renault Twingo slaan. Denk dat TS er zelf wel kan uitfilteren waar ze al dan niet iets aan heeft :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:34

Wat we niet weten is of het bij TS bekend was dat de Primastar, Trafic en Vivaro een drieling zijn. Als ze even de linkjes leest weet ze dat nu wel ;)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:42

Wij hebben altijd al een nissan gehad, Tino, Almera, micra (het oudere en nu het nieuwste model). Mijn vader werkt dan ook voor nissan in Amsterdam. Prima auto's! Vind zelf goede auto's en prijs-kwaliteit verhouding. Dat opel/renault beter is, slaat nergens op.. Vooral ook omdat in renault heel veel dezelfde onderdelen zit als in nissan. Ze werken dan ook samen. Die nieuwe micra die we nu hebben zoeft over de weg en hoor je ook amper. Ook is hij zuinig. De grotere auto's zoals quashqai en terrano en murano etc zijn top auto's! Is mijn vader ook heel enthousiast over.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:47

Wij hebben eigenlijk altijd Nissans gehad, 3 sedans, een hatchback en een MPV stuk voor stuk fijne auto's die best wat kilometers gemaakt hebben.

Bij onze Nissan garage werd trouwens ook renault onderhouden omdat er inderdaad wel wat overeenkomsten zijn, komt van hetzelfde moeder bedrijf volgens mij. Maar volgens onze monteur zit er nog wel degelijk verschil in, als hij aan het mopperen was was hij ook altijd met een renault bezig :P

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:08

Ode aan Nissan. Altijd erg tevreden geweest met mn micra. Kijk hoeveel oude nissans je nog ziet, zegt genoeg toch :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:10

En ik vind het doodjammer dat de Terrano niet meer gemaakt wordt :( Mijne van 15jaar moet nog zeker 10 jaar mee :D , maar ik wil daarna terug een Terrano !!!

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:12

Na een Almería heb ik nu een Primera, die kan beter de trailer trekken, iets zwaarder. Beide auto's hebben weinig onderhoud nodig en zeer betrouwbaar! Ik ga voor Nissan, ben erg tevreden.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:29

Inderdaad.. De primastar en kubistar worden beide gebouwd door Renault. Wat overigens na 2005 qua electronica idioot genoeg beter getest wordt dan de ooit zo degelijke VAG groep auto's (Volkswagen/Audi/Seat/Skoda)...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:20

Ik heb ook een Nissan. Bevalt tot nu toe erg goed.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 00:06

Bedankt allemaal voor de reacties. Ben opgelucht over de vele positieve reacties :) Zullen we zeker meenemen in de beslissing. Morgen gaan we weer naar de garage en nemen we het een weekendje op proef.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:17

Resistance schreef:
maar waarom zou je meer aan Renault of Opel hebben, dan aan een Nissan (vat dit niet aanvallend op, ik ben gewoon nieuwsgierig)? :)

MyHorseGirl schreef:
Dat opel/renault beter is, slaat nergens op..

Wel even goed lezen ;) Ik (neem aan dat jullie op mijn post doelen) beweer niet dat een Opel of Renault beter is, ik beweer dat TS meer heeft aan feedback van mensen met een Vivaro of Trafic dan aan ervaringen met een Micra e.d. Dat kan twee kanten op werken. Vivaro en Trafic prima en Micra ruk zou mij meer vertrouwen geven in de aanschaf van een Primastar dan andersom, slechte ervaringen met Vivaro en Trafic en prima geluiden over Micra en Almera.

In OP vraagt ze over ervaringen met Nissan, maar met alle samenwerkingsverbanden van tegenwoordig en fabrieken over de hele wereld is dat vaak maar het halve verhaal. Zo ken ik het verhaal van een auto waarbij de benzine uitvoering prima is, maar de ervaringen met de diesel exact hetzelfde zijn als bij dieselrijders van het merk dat deze dieselmotor levert (als ik me goed herinner ging dat over een Renault dieselmotor in Volvo, jaar of 10-15 geleden).

@TS: veel plezier met het testweekend :)