Ik zit al een tijdje zonder laptop, want hij is stuk gegaan.. Nu heb ik hem in principe niet zo heel hard nodig, alles wat ik doe, doe ik op mijn mobiel of de tablet van mijn vriend. Wat ik vooral doe is Social Media, mail checken en blogs lezen
Nu fotografeer ik nog steeds graag, alleen doe ik het niet meer, omdat ik geen plekje heb om mijn foto's in te lezen en evt. een klein beetje na te bewerken. Ik schiet het meeste ook in Raw. Hiervoor heb ik dus echt een computer of laptop nodig. Nu heb ik niet zo'n groot budget en aangezien ik mijn laptop toch voor niet veel andere dingen ga gebruiken, viel mijn oog op een chromebook. Goedkoop, compact en dus makkelijk mee te nemen. Maar mijn vraag is: is dit wel handig voor fotografie??
Ik kan mijn foto's kwijt op the Cloud en daarnaast heb ik ook een externe harde schijf. Ik zit dus niet met een ruimteprobleem.
Ik heb begrepen dat je niet echt met programmaatjes werkt, maar met apps. Nu denk ik zelf dat er vast wel programmaatjes bestaan om ook RAW te bewerken en om te zetten naar Jpeg.. Dat heb ik nog niet echt kunnen vinden verder. PhotoShop heb ik niet nodig, omdat ik geen grote bewerkingen meer doe. Vroeger maakte ik wel hele collages enzo, maar het gaat mij nu meer om contrasten, licht en scherpte bijstellen enzo.
Zijn er mensen met ervaringen met een Chromebook en fotografie?
Het gaat voor mij dus om:
-Foto's inlezen, kleine nabewerkingen doen en omzetten van RAW naar Jpeg
-Mail checken, blogs lezen, Youtube (hier is een chromebook dus sowieso geschikt voor)
-Af en toe wat tekstverwerken. Ik zit niet meer op school, dus hoef geen hele verhalen te typen

Alvast bedankt in ieder geval