Inboedel verzekering , ook voor 'schade' door huisdier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Inboedel verzekering , ook voor 'schade' door huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 10:01

Dag bokkers,

een van onze katten heeft opgesloten gezet in onze woonkamer. Normaal dit er een deurstop op,
voor ons kindje, maar ook voor de katten zodat ze naar boven kunnen. De kattenbakken e.d staan op zolder. Echter was de deurstop er vermoedelijk afgevallen, en de deur was dicht waardoor een van de katten niet naar boven kon.

De luiertas http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=33936&groep_id=468&merk=15440 stond op tafel en was open.
Dit katje (de jongste van 10 maanden) heeft echter dus in de tas geplast omdat ze niet naar de kattenbak kon (alle katten zijn verder altijd goed kattenbak zindelijk en dit is ook de eerste keer en is ook echt uit nood geweest voor de kat) en alles zat dus onder.
Ik heb de tas al een paar keer met schoonmaakcitronella uitgeboend, zelfs met afwas middel en met allesreiniger maar de binnenkant blijft echter heel vies ruiken en krijg ik er echt niet meer uit.
Dure tas is dus onbruikbaar geworden!! (Kan ook niet in wasmachine aangezien het leer(achtig) is)

Vriend van ons wees ons op de inboedelverzekering, maar we weten eigenlijk niet of dit er onder valt aangezien het veroorzaakt is door een huisdier en ik word zelf niet wijzer uit de polis.

Heeft iemand hier ervaring mee, of is hier handig in dat ze het wel zien staan?
Uiteraard gaat er wel gebeld worden naar de verzekering als mijn man thuis is, maar ik ben altijd graag goed voorbereid qua informatie..

Dit is onze verzekering:https://www.centraalbeheer.nl/verzekeringen/woonverzekering/Paginas/inboedelverzekering.aspx

Bedankt alvast!

P.s uiteraard doe ik in het vervolg de tas netjes dicht :+ :Y)

_Annemiek

Re: Inboedel verzekering , ook voor 'schade' door huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:06

waarom wordt er pas gebeld als je man thuis is?

Schade door eigen schuld is mee verzekerd. (mits niet express) maar een luiertas is toch niet zo heel duur? ik zou uitkijken met alles maar laten vergoeden want je hebt dan straks de 100euro eigen risico als je 3 schades binnen 1 jaar aangeeft,dit soort kleine dingen zou ik dan niet opgeven stel nou dat je vloer kapot gaat door iets wat erop valt,je tv van de muur klettert etc etc die vindt ik toch belangrijker om op te geven dan een luiertas.

Maar terug komend op je vraag,ja dit wordt gewoon vergoed.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 10:11

Omdat ik vandaag niet thuis ben en mijn man eerder thuis is. Dit is geen noodsituatie ofzo dat er meteen al la minuten gebeld hoeft te worden.

Nou ik vind 90 euro voor een tas dat nog geen jaar oud is wel erg duur. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik perse de zelfde tas moet ook al vind ik dit de ideale tas , kan ook een tas van 30 euro kopen uiteraard.

Punt van de 3 schades binnen 1 jaar is inderdaad wel een punt om naar te kijken.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:16

zo 90euro vor een luiertas is idd veel,je krijg tgewoon 90euro vergoed hoor want hij is nog geen jaar oud.

Ik heb eventueel wel een tas voor je liggen hoor,mag je zo hebben (ex verzendskosten) scheelt je weer kopen en je houdt die 90euro in de zak.

Moet wel zeggen dat centraal beheer erg snel werkt en fijn.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:20

Schade door huisdieren is normaliter uitgesloten.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:25

Aanvulling: zie artikel 4 algemene voorwaarden blz. 38

Wat is niet verzekerd
Artikel 4
Naast de uitsluitingen genoemd in artikel 5.2 en 5.3 van de Bijzondere voorwaarden
Inboedelgarant WO6106 zijn de volgende uitsluitingen van toepassing:

- dieren die met goedvinden van een verzekerde in de woning verblijven

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:26

dat is vreemd,want bij ons is het wel gewoon vergoed.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:29

Je kan het altijd proberen, maar voor zover ik weet wordt schade door huisdieren niet vergoed. Ik zou in jouw geval het aanbod van _Annemiek met beide handen aangrijpen en de verzekering hier buiten laten :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:01

Ligt puur aan je inboedelverzekeraar. Bij ons wordt het gewoon vergoed :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:05

HorseTopShop schreef:
Je kan het altijd proberen, maar voor zover ik weet wordt schade door huisdieren niet vergoed. Ik zou in jouw geval het aanbod van _Annemiek met beide handen aangrijpen en de verzekering hier buiten laten :)

Inderdaad en sowieso met best kleine bedragen zou ik niet gaan vragen om vergoeding, doe je dat te vaak dan ben je straks misschien de sjaal bij iets groters

Overigens heeft onze hond een keer een designtafel (een dure jah) een gat in gevreten….Hele punt weg…Werd niet vergoed

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:15

Choiix schreef:
Ligt puur aan je inboedelverzekeraar. Bij ons wordt het gewoon vergoed :)

Was dat bij schade van je huisdier bij anderen of bij jullie zelf? Kan coulance geweest zijn? Ik ken geen enkele verzekeraar die dat dekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:21

Bij ons wordt schade door huisdieren ook niet vergoed. :n

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 11:22

@annemiek inderdaad erg duur. Maar we kregen een tas bij de kinderwagen twv 35 euro en die heb ik omgeruild voor deze met bijbetaling.
Deze is voor mij perfect. De grootte en indeling en dat de tas ook als gewone tas gebruikt kan worden.

Wat ontzettend lief je aanbod!!! Zal het zeker overwegen!

@collie wat zuur van jullie tafel zeg!

Het scheelt dat we in 5jr tijd nog niets hebben opgegeven bij de verzekering.
Maar het is pas januari en je weet natuurlijk niet wat het jaar nog brengt!

Bedankt voor de reacties. We gaan het vanavond even overwegen wat we gaan doen. Al is het in iedergeval duidelijk dat het niet vergoed wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:30

Hangt van de polisvoorwaarden af. Verder in sommige gevallen een Eigen Risico. Kijk uit met veel declareren. Sommige verzekeraars zijn je liever kwijt dan rijk.
Heeft te maken met premie inkomsten en schade uitbetalingen.

Even een voorbeeld wat claims tot gevolg kunnen hebben. Ditzo verzekerde in het verleden ook rietgedekte huizen. Na twee claims (verschillende) hele portefeuille overgedaan aan moeder ASR.
Dit omdat de pot van Ditzo leeg was.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:53

Als het wel vergoedt zou worden zou ik er ook nog eens over nadenken, want je eigen risico blijft tot 3 jaar na melddatum € 100,- volgens je polis. En aangezien je kleintje over niet al te lange tijd ook wel rond zal wandelen zou ik bedenken of ik dit wel vergoed wil hebben (mocht het vergoed worden). Je kunt imo dan beter een goedkopere tas kopen en je eigen risico behouden voor als er echt iets gebeurt, bv kleine die de tv van de kast trekt ofzo.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:01

Meeste verzekeringen vergoeden schade door huisdieren in eigen huis niet. Helaas vorig jaar zelf gehad. Alleen dan met een gloednieuwe stoel, mijn ene kat besloot dat het een leuke krabpaal was en dat terwijl ze nog nooit wat stuk heeft gemaakt. Had de stoel net een dag. Meestal heb je ook een eigen risico en deze is meestal rond de 100 euro, dan zou je helaas niets vergoed krijgen. Het wordt wel vergoed als jouw huisdier ergens logeert en dan iets stukmaakt. Maar eigen risico blijft. Mijn moeder heeftndit voor mij nagevraagd, zij heeft jaren bij een vezekeringsbedrijf gewerkt, denk dat je helaas pech hebt. Maar om van de geur f te komen kun je het bet biotex gebruiken, dit breekt de enzymen af die voor de feur zorgen. Weet boe het ruikt heb een kat die met tijd en wijlen in huis pist door stress. En dit helpt tegen de geur. Weet niet waar je woont maar ik heb nog iets anders staan wat ook helpt. Je mag dit wel lenen. Maar weet niet of je in de buurt van de zaanstreek woont.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:08

Het zal inderdaad per verzekering verschillen maar die van mij/ons vergoedt het wel. De hond had mijn telefoon kapot gezwaaid en ik kreeg de kosten van het laten maken gewoon vergoed.