Gezocht, draadloos audio apparaat voor in de auto.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Gezocht, draadloos audio apparaat voor in de auto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 14:01

Mijn auto heeft geen radio.. Wat best wel saai is want ik rijd flinke einden op z'n tijd. Nu speel ik muziek af via m'n mobiel of MP3 maar dat is ook niet echt ideaal.

Nu ben ik op zoek naar een draadloos audio apparaat waarmee ik muziek kan afspelen via Bluetooth. Er moet een accu in zitten zodat ik hem overal mee naar toe kan nemen en eeeeeigenlijk zou ik er ook nog graag boxen bij willen hebben.. Ik weet niet of zo iets haalbaar is maar ik roep maar wat, tegenwoordig is zoveel mogelijk. :D Ohja, en een goede audio kwaliteit is ook een must natuurlijk!

Deze had ik al gezien.. Geen idee of het was is, ben wat dit soort dingen betreft niet zo technisch.. :Y)
http://www.logitech.com/nl-nl/product/w ... er-adapter

Wie weet waar ik kan vinden wat ik zoek? Anders ga ik van het weekend ook gewoon even langs MediaMarkt..

Anoniem

Re: Gezocht, draadloos audio apparaat voor in de auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:04

Is het niet goedkoper gewoon een autoradio te kopen die te laten monteren? Liefst met een aux-gat aan de voorkant, kabeltje er tussen en gaan?

Dat hebben wij in ieder geval met onze auto laten doen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 14:07

Dat is helaas niet mogelijk. De vorige eigenaren heeft zo met alle snoeren en kabels lopen knoeien dat er niks meer mee gedaan kan worden. Door meerdere mensen naar laten kijken. Weet niet wat hij gedaan heeft scheepsknopen geoefend ofzo maar het is echt drama. Helaas geen optie dus.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:35

Ik weet niet of er zoiets bestaat, er gaat nooit iets boven een reguliere autoradio met boxen.. Misschien kun je losse boxen kopen die je aan je smartphone koppelt; maar dat word nog wat qua inbouwen denk ik.. Moeilijk! Wel jammer van de vorige eigenaar, dat hij dit onmogelijk heeft gemaakt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:00

FM transmitter?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:43

Ehh, een radio aansluiten is zo simpel als het maar kan, als je maar weet wat je moet doen. Doe gewoon het volgende (of laat iemand die wat met electronica kan dit doen)

Trek vanaf de zekeringkast in je auto een 12V draad naar achter de radio met de kleur ROOD. Zeker deze in de zekeringkast met 10A.
Trek vanaf de zekeringkast in je auto vanaf een geschakeld punt (even meten met multimeter, als hij 0V geeft bij contact uit en 12,nogwat V bij contact aan dan heb je een geschakelde. Kan je hem niet vinden? Kijk bijvoorbeeld naar de achtergrondverlichting van het klokje als je die hebt, gaat die branden als je je contact aanzet? Klaar ;) ) draad met de kleur GEEL naar achter je radio.
Pak een willekeurig metalen deel van je auto en zet hier een ZWARTE draad aan vast.

Je hebt nu de kleuren geel, rood en zwart en hiermee ook de belangrijkste draden. Nu moet je naar elke speaker twee draden trekken. Ik zou voor elke speaker een aparte kleurencombo nemen.

Wil je het netjes maken? Haal dan bij een automaterialen zaak (Brezan/Rijsbergen oid) twee ISO-stekkers en zet die aan je nieuw getrokken draadjes.

Kosten in tijd voor een beginner? Hooguit twee uurtjes. Niet mogelijk? Dan heb je iemand te pakken die niet weet wat hij doet ;)

Ik weet niet waar je woont maar als het in omgeving Harderwijk is mag je ook hier langs komen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:46

Ik heb voor 15 euro Bluetooth boxen gekocht bij de kijkshop. Gaat prima. Batterij gaat ong 10 uur mee. Soms willen ze wel slecht verbinding maken, maar ach:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 22:18

eilleen333 schreef:
Ik heb voor 15 euro Bluetooth boxen gekocht bij de kijkshop. Gaat prima. Batterij gaat ong 10 uur mee. Soms willen ze wel slecht verbinding maken, maar ach:)

Ik ga morgen even langs! :)) Bedankt voor de tip!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 02:43

Ik heb deze: http://www.kijkshop.nl/product/137252/d ... pb110-wit/
Alleen heb ik er minder voor betaald, maar ze hebben hier volgens mij ook opheffingsuitverkoop.
Ik mocht hem testen in de auto, omdat je nooit weet hoe het grluid daar uitpakt, en als hij niet beviel mocht hij zelfs nog terug.

Ok, het is geen mega goede kwaliteit, maar hij speelt mijn muziek prima af. Helemaal blij;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 02:59

Ik heb deze. Echt een super ding. Was een kerstcadeautje. Je kunt er ook handsfree mee bellen. Komt ook best leuk geluid uit.