nieuwe koelkast vervoeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nieuwe koelkast liggend vervoeren :

Ja
6 (75%)
Nee
2 (25%)

Totaal aantal stemmen: 8

Anoniem

nieuwe koelkast vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:21

Vorige jaar december :') , flauw maar ik heb een koelkast gewonnen kreeg op die dag de sleutels van mijn huisje en dus wist ik het adres nog niet en verwachte dat hij rap hier kwam. Goed hij is vorige week eindelijk bezorgd <3 , maar nu zit hij in zijn doos en volgens mijn vader moet hij omdat ie nieuw is staand vervoerd worden -O- . Nu vroeg ik me af kan hij ook liggend vervoerd worden zonder zijn doosje?? De vriezer die wat ouder is nemen we wel zo mee , maar kan het nou wel of niet bij mijn pronkstuk??

Ibbel

Re: nieuwe koelkast vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:23

Vroeger kon je koelkasten niet liggend vervoeren, of, als je dat wel deed, dan moest je het ding 24 uur laten staan voordat je hem aanzette. Dat had te maken met de CFKs die als koelvloeistof werden gebruikt. Bij moderne koelkasten hoeven die voorzorgmaatregelen niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:25

Dus hij kan gewoon liggend vervoerd worden? , mijn vader durft het niet aan namelijk omdat hij nieuw is? (en vaders oud :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:29

Bij mij werd ook nog verteld dat koelkast eerst 24 uur moest stil staan voor gebruik. Ik zal zeker voor onzeker neme.

Maar wat staat op de doos? This side up met pijl? Zo niet dan kan je hem liggen vervoeren.
Aanzetten, kijk eerst even wat in de handleiding staat :list:

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:31

Ja een nieuwe koelkast mag je liggend vervoeren, maar je moet een dag wachten tot je hem aanzet.
dit inverband met het gas in de leidingen. Dat moet tijd krijgen om zich opnieuw te stabiliseren.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:06

jorika1986 schreef:
Ja een nieuwe koelkast mag je liggend vervoeren, maar je moet een dag wachten tot je hem aanzet.
dit inverband met het gas in de leidingen. Dat moet tijd krijgen om zich opnieuw te stabiliseren.

Volgens mij zit het inderdaad zo :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:30

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:21

ik zou hem gewoonn liggend vervoeren en dan voor de zekerheid even een dagje rechtop laten staan.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:31

Bij mijn koelkast was het advies 'm na het vervoer 6 uur te laten staan. Op z'n kant vervoeren is geen probleem. Alleen wel even zorgen dat de planken/platen niet los door de koelkast kunnen gaan zwerven ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:51

Dus ook niet als ie nieuw is??

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:14

Hier stond in de gebruiksaanwijzing van de nieuwe koelkast dat je na kantelen 3 uur moest wachten. Dus ik zou het een paar uurtjes geven en dan aanzetten :)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:40

In elk geval een paar uur rechtop laten staan na het vervoer. Als er een boekje bij zit, even in het boekje kijken hoe lang. Zie dat ik 6 uur heb geschreven, maar volgens mij was het bij die van mij 4 uur. Dat is te overzien. Die van mij kwam rechtstreeks van de leverancier, dus ja ook nieuwe koelkasten hebben even tijd nodig, maar geen 24 uur meer.