goedkoop huurhuisje vinden zuid-holland of zeeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

goedkoop huurhuisje vinden zuid-holland of zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 14:27

Hoi hoi,

Omdat mijn vriend en ik uit elkaar gaan ben ik op zoek naar een goedkoop huur huisje. Ik heb niet veel eisen, het moet alleen niet te duur zijn en in een buurt liggen waar ik s avonds ook nog naar buiten durf. Via de woningstichting ben ik nog lang niet aan bod en ik moet dalijk echt het huis uit, want hij gaat mij uitkopen. Wie heeft tips om wat te vinden of weet een plekje?

gabyfedde

Re: goedkoop huurhuisje vinden zuid-holland of zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:00

Facebook... Vraag iedereen om te delen. Word lid van Facebook groepen in de plaats waar je wil wonen. Ik had binnen 12 uur een huis.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 11:32

facebook vind ik zooooooooo vreselijk, overal proberen ze je te verplichten tot een account. En het laat niks van je privacy heel, iedereen waar je mee omgaat wordt getraceerd, alles waar je komt, komt boven water, nee bedankt. Ben al tijden erg anti facebook, net als dat ik nooit een hyves account wilde om dezelfde reden. 12 uur is wel bizar snel trouwens!
Iemand een ander idee?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:35

Bellen, bellen en bellen. Trouwens FB is erg verbeterd qua privacy.
Advertenties kijken in regionale kranten, mp, supermarkten.

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:44

wat denk je van Capelle ad IJssel, 7 metro minuten van het centrum van Rotterdam.

heeft hele veilige / neighbourhood watch wijken, woningen van 1 kamer tot 4 kamer eengezingwoningen of met uitzicht of met tuin, de huren zijn echt schappelijk.

Minimum inkomen ? betaal je max. 400,- excl. toeslag.
woningstichting heet Havesteder.

veel parken en groen, grote winkelcentra, en de oudste weg van Nederland, 10 fietsminuten van het mooiste bos ( met km 'rs ruiterpaden).

ik woon in een arbeiderswijk en m'n achterburen hebben twee hengstjes in de tuin, kan hier allemaal.

voor het geval dat heb ik ook een stalletje in m'n tuin laten zetten, je weet maar nooit.

wel is er Sociale controle en daar moet je begrip voor hebben, diegene die daar niet mee om kunnen gaan verhuizen meestal na een jaar of twee.

doei !

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:50

Via de woningcorporatie Havensteder is het max inkomen 32.000 met een maximale huurprijs van ong 650 a 700 euro excl. toeslag. Daarnaast heeft havensteder ook woningen die direct te huur zijn in zowel Capelle als Rotterdam en naburige steden. De sociale controle is bij ons niet aanwezig, iedereen bemoeit zich met zijn eigen zaken

Voor de rest klopt het wat iamsam zegt. Ik woon dan bij de Terp en zit met 15 min in Rotterdam centrum, je hebt in 2 winkelcentra in capelle zelf en eentje bij het alexandrium (technisch gezien Rotterdam). Inderdaad landelijk met het schollebos en het hitland bos.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:55

Capelle is best wel aardig idd :) Heb mijn auto terug thuis gezet want heb hem niet nodig om te werken in Rotterdam. Heerlijk!
Wij zitten schuin over de Refo-kerk, wat ik als Belg nog steeds erg onwennig vind. Maar niet dat je er last van hebt of zo.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:57

Capelle is natuurlijk een gereformeerd dorp, op zondag is het stil in het centrum.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:58

Via een makelaar. Sommige mensen zittenmet 2 huizen en raken door de crisis een huis niet kwijt. Ze zijn dan al lang blij als ze een huurder kunnen krijgen. Gewoon contact opnemen met verschillende makelaars om te vragen of zij iets weten. Mijn vader is makelaar en heeft op die manier ook verschillende huizen voor huur aan kunnen bieden.
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 14-01-14 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:00

Capelle en Nieuwerkerk aan den IJssel zijn denk ik heel geschikt voor wat jij zoekt :j Nieuwerkerk gaat via Vestia http://www.vestia.nl/Pages/default.aspx

Als je al een binding hebt met Zuidplas krijg je voorrang:]
http://www.vestia.nl/Huur/OverHurenBijV ... fault.aspx

En die hebben ook direct te huur. Je zit met de trein in 5 minuten op Rotterdam Alexander, 15 minuten op Rotterdam Centraal. En Nieuwerkerk heeft zelf ook genoeg winkels :j heb er toch 22 jaar met plezier gewoond!

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 00:02

Dit zijn toch vooral de grotere duurdere huizen die ik vind, eensgezinswoningen en meer dan 700 euro is niet wat ik zoek. Zoek echt een woonkamer en slaapkamer met eigen keuken, douche en toilet, meer is echt niet nodig. Eventueel mag de woon en slaapkamer nog 1 vertrek zijn of evt met de keuken er ook nog bij ofzo. Had iets gezien voor 350 euro dat is meer mijn prijs, helaas was het al weg.