Scooter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:57

Hallo

Ik ga een scooter kopen, maar heb echt geen idee wat goed is en wat niet. ik wil er soieso een zonder helm. Maar dan heb je nog zoveel keuzes, nieuw of tweedehands. Ik wil het liefst een nieuwe, mijn vader wil liever een tweehandse natuurlijk. :D Zelf zou ik het liefst een vespa willen, maar dat vind mijn vader weer niet mooi dus zal ik wel niet krijgen.
Wat voor scooter hebben jullie, hoe hebben jullie gekozen, en zijn jullie voor een nieuwe of tweedehandse gegaan?

Cioccolato

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:59

Ik ben destijds voor een nieuwe MIO gegaan, wel met helm overigens. Ik was 16, en wou perse een nieuwe. Als ik er aan terug denk zou ik tweedehands nemen maar dan wel iemand meenemen die er verstand van had en even na laten kijken :j
Verder zou ik ook geen voorkeur meer hebben, als die maar rijd.. :P

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:01

Ik vind helm niet fijn dus vandaar zonder, vind 25 km ook wel snel genoeg haha. Ik heb ook liever een nieuwe, dan heb je toch garantie enzo.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:02

Wij hebben een tweedehands Sym Mio gekocht. Tweedehands, omdat wij er alleen voor de lol op toeren in de zomer, en we een nieuwe te duur vonden. Blauw kenteken, omdat wij geen helm op wouden! Scooter hebben we nu een jaar of 2, en loopt nu voor het eerst niet helemaal lekker, maar dit is een kwestie van afstellen. Hij is overigens ook weer aan een beurt toe, dus die krijgt ie voor de zomer weer.

Ik ben wel tevreden :D

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:02

Ik had 2e hands gekocht Vespa van 2200.

Je hebt natuurlijk verschillende soorten Vespas

Prima ding, wel zwaar helaas...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:04

Ik heb een kymco agility 50(?)
Deze heb ik tweedehands gekocht bij een scooterzaak.
Moest een nieuwe hebben nadat m'n citta het had begeven en heb 'm ingeruild voor de kymco.
Vind het een hele fijne scooter en heb er een hele nette prijs voor betaald.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:06

Sym Mio zal ik eens op gaan googlen. Ik ben wel van plan om er wat meer op te rijden zegmaar, maar ook weer niet overal voor. In de stad kan ik prima fietsen, maar net als voor naar de paarden zou een scooter wel heul fijn zijn.

Als je een tweedehands scooter bij een zaak, heb je dan wel garantie?

Ik wil deze overigens :D
http://www.vespalife.nl/vespa_detail.asp?NwId=64
Maar twijfel echt, 3200 is niet niks

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:15

Ik heb jarenlang auto gereden en sinds een paar maanden een scooter. Ik heb bewust een tweedehandse Mio gekocht. Een Mio omdat deze een stuk lichter is dan een Vespa (denk aan draaien, op en af standaard etc.) en uiteraard een stuk goedkoper. Ik heb voor een tweedehandse gekozen omdat dit veel voordeliger is. Je moet goed in je hoofd houden dat een scooter op het moment dat je afrekend en de winkel uitrijd al minder waard is dan je er voor hebt betaald. Ook betaal je minder verzekeringspremie voor een ouder scooter dan voor een nieuwe. Ze zijn ook minder gewild bij diefstal dus dat is ook fijn. Wat het allerhandigst is om mee rekening te houden is of de onderdelen van het merk makkelijk te krijgen zijn. Zo ja, dan zijn de onderdelen goedkoper en is je scooter vele malen sneller gemaakt.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:22

Hoe duur is die Mio dan? Ik kan geen nieuwprijs vinden, en dan kan ik een beetje vergelijken. Ik ben er nog niet over uit wat ik er van vind, volgens mij best mooi :')

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:24

Ik zou nog even goed nadenken over wel of geen helm. Als je onderuit gaat zonder helm kan je echt een groot probleem hebben. Veel brommers lopen ook nog eens een stuk harder dan 25.

Ik heb een Honda Shadow scooter (met helm dus). Tweedehands gekocht en daarna overgenomen van mijn zus. Geweldig ding, uniek, goed merk. Hij is al 8 jaar oud (geloof ik) dus heeft al wat onderhoud gehad (nieuwe banden, nieuwe accu, volledige beurt etc), maar loopt als een zonnetje als die regelmatig loopt. Hij is wel zwaar en laag, maar dat is ook iets waar je aan moet wennen.

Ohja, scootervoordeel: je leert echt goed om te gaan in het verkeer. Heb van vele mensen gehoord dat scooterrijder ook een voordeel heeft op je autorijden later.

louux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:29

haha ik ga ook zeker een scooter kopen al ben ik zestien... weet alleen idd ook niet wat handig is en wat niet maar ik ga wel voor een helm dan...

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:29

Ik rijd al auto. :D Maar dat hoor ik vaak inderdaad, maar ben al bezig met lessen. Ga straks met mijn autorijbewijs scooter rijden.

Ik wil er inderdaad wel een helm bij kopen, voor als het glas is bijv. Maar als ik met de scooter naar school ga heb ik echt geen zin om daarna met plat haar aan te komen door een helm, ik denk dat ik dan mijn scooter laat staan. Ga dus wel echt bewust voor een die zonder helm mag.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:32

Door de wind, regen, kou gaan jouw haren op een brommer ook niet prachtig blijven hoor :D

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:33

Nee tuurlijk niet, maar op de fiets ook niet. Met een helm heb ik elke dag vettig haar en bovendien vind ik het gewoon niet fijn.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:16

VeraPopeye schreef:
Sym Mio zal ik eens op gaan googlen. Ik ben wel van plan om er wat meer op te rijden zegmaar, maar ook weer niet overal voor. In de stad kan ik prima fietsen, maar net als voor naar de paarden zou een scooter wel heul fijn zijn.

Als je een tweedehands scooter bij een zaak, heb je dan wel garantie?

Ik wil deze overigens :D
http://www.vespalife.nl/vespa_detail.asp?NwId=64
Maar twijfel echt, 3200 is niet niks

Die heb ik dus alleen met groot windscherm, erg fijn voor de vliegen in de zomer :j

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 21:23

Hoeveel heb jij er voor betaald als ik vragen mag? Ik vind hem echt heel mooi, dus denk dat die het gewoon wordt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:25

VeraPopeye schreef:
Ik rijd al auto. :D Maar dat hoor ik vaak inderdaad, maar ben al bezig met lessen. Ga straks met mijn autorijbewijs scooter rijden.

Ik wil er inderdaad wel een helm bij kopen, voor als het glas is bijv. Maar als ik met de scooter naar school ga heb ik echt geen zin om daarna met plat haar aan te komen door een helm, ik denk dat ik dan mijn scooter laat staan. Ga dus wel echt bewust voor een die zonder helm mag.

Die snap ik niet, waarom lessen als je al autorijd? en daardoor neem ik aan ook een rijbewijs hebt :') ?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 21:26

Ik zeg nergens dat ik een rijbewijs heb, ik zeg dat ik autorijd. Of vind jij dat autolessen geen autorijden is?
Maargoed daar gaat het niet om. :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:27

Aaaah op die manier, ik zag het voorbij komen. Sorry dat ik t vroeg :roll: maar er zijn nog altijd mensen in de veronderstelling dat je met je auto-rijbewijs niet op de scooter mag, vandaar :)

Ontopic: heb zelf ene Sym Fiddle, beetje dat vespa-look. erg fijn ding nieuw volgens mij 1600-1700. zat toen te twijfelen tussen de Fiddle en de Sym Mio, alleen vind ik laatst genoemde erg klein als je bijvoorbeeld met zn tweëen op de scooter zit :=

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 21:30

Oke, maar ik vraag me af waarom je zulke smileys gebruikt, geen idee of het je bedoeling is maar het komt niet erg aardig over.
En bovendien heeft opmerking helemaal niet met scooter rijden met een autorijbewijs te maken toch, of ik begrijp het nu helemaal verkeerd.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:32

Celiien schreef:
Aaaah op die manier, ik zag het voorbij komen. Sorry dat ik t vroeg :roll: maar er zijn nog altijd mensen in de veronderstelling dat je met je auto-rijbewijs niet op de scooter mag, vandaar :)

Ontopic: heb zelf ene Sym Fiddle, beetje dat vespa-look. erg fijn ding nieuw volgens mij 1600-1700. zat toen te twijfelen tussen de Fiddle en de Sym Mio, alleen vind ik laatst genoemde erg klein als je bijvoorbeeld met zn tweëen op de scooter zit :=

Daar heb je wel een punt. M'n vriend en ik gaan wel eens met z'n tweeën weg, en dat is niet echt comfortabel inderdaad :+

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:37

VeraPopeye schreef:
Hoeveel heb jij er voor betaald als ik vragen mag? Ik vind hem echt heel mooi, dus denk dat die het gewoon wordt.

Zoals eerdere post 2200 tweede hands.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 21:39

Oh sorry! Ik dacht dat dat het type was ofzo haha. Dat is dus 1000 euro onder de nieuw prijs, was ie nog wel helemaal goed enzo? Of al een wat oudere?

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:43

Maakt niet uit :P

Heel weinig mee gereden eigenlijk voordat ik hem kreeg.
Prima staat, ook met voor en achter rekje, en je zit ook lekker ruim :)
Had er laatst wel een nieuwe accu in moeten zetten... Maar loopt nu weer oke. Ik heb alleen wel met helm.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 21:44

Misschien dat er nog prijs verschil in met en zonder helm zit, kon het zo niet vinden.
Maar dat is wel lekker, voor 1000 euro minder een zo goed als nieuwe scooter