Lastige missie... Wie helpt mee zoeken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liamssfork

Lastige missie... Wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 23:28

Excuses als dit topic verkeerd staat, had geen idee waar ik het moest plaatsen. Mag uiteraard verplaatst worden.

Mijn ouders en ik willen eigenlijk tussen nu en 4/5 jaar weg uit dit huurhuis en verhuizen naar een huisje met een stukje land (paardje natuurlijk lekker aan huis, de welbekende droom :=), maar de eisen die we stellen maken dit vrijwel onmogelijk :(. We kunnen geen huis kopen en ons budget ligt tussen de 800 en 900 euro per maand. Het huisje moet in Zuid-Holland of Brabant liggen.. Dit vanwege werk en scholing.
Een enkele keer heb ik HET huisje gevonden in Breda voor €800,- p.m. met een geweldig stuk land, maar deze zijn we misgelopen |(... Het enige lichtpuntje... Ze zijn er dus wel! Nu is alleen de vraag: Komen we er nog wel zo eentje tegen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer (zoek regelmatig voor mijn ouders) met alle sites en verschrikkelijk dure huurhuizen die ons eigenlijk nog niet eens iets te bieden hebben.
Als we richting Groningen en Friesland gaan kijken vind ik wel een paar super mooie huizen voor een goede prijs, maar dit is dan weer veel te ver weg.
Mijn vraag aan jullie: Weten jullie goede sites, via via adresjes of tips waar we eens kunnen gaan kijken? Alle tips zijn welkom, want dit is iets waar we echt serieus naar op zoek zijn en heeeel graag willen. De prijs maakt het verschrikkelijk lastig, dus ik hoop dat dat ene huisje niet het once in a lifetime huis was...

anneliesdj

Re: Lastige missie... Wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:38

Ik denk niet dat je dat ooit gaat vinden voor die prijs, ook hier in het noorden vind je dat niet onder 900,- per maand.
Misschien met geluk een achterste helft van een boerderij waarbij je stukje grond kunt gebruiken, maar de vraag is of het dan groot genoeg is om met een gezin te kunnen wonen.
Of je moet een bepaalde constructie hebben waarbij je werkzaamheden doet, iets van inwoning bij manege of anderszins paardenbedrijf.

Ik zou dan eerder op zoek gaan naar een leuke woning en in de buurt een manege zoeken of stuk grond wat te huur is of misschien met een paar anderen een stuk grond met schuurtje oid huren.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 23:48

Het probleem: ik kan het zelfs niet voor een hogere prijs vinden.. Volgensmij zijn ze zo geliefd in deze regio's.
Ik heb er wel een paar voor 700,- gevonden in Groningen met een flink stuk land maar zoals ik al zei, is dat gewoon te ver weg.
Baal nog steeds van dat ene huis.. Kan er met m'n gedachte nog steeds niet bij dat we die hebben misgelopen :?
Op wat voor prijzen kunnen we denk je rekenen in deze regio's afgaande op wat we zoeken? En welke sites etc. raad je aan? Er zijn er zooooo veel.
We zijn hier juist naar op zoek omdat we willen dat hij gewoon altijd buiten kan staan (weiland of paddock) met een schuilstalletje, ongeacht het weer, zonder dat er mensen bij kunnen. En dat kan in onze buurt gewoonweg niet.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:52

Wie weet komt dat huis tegen die tijd (over 5 jaar) wel weer vrij

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 23:54

Dat zou erg mooi zijn.. Maar blijf in de tussentijd gewoon zoeken.. wie weet..

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:57

www.funda.nl
Maar die had je vast al gevonden. Voor dat geld kun je misschien wel een ´opknap` huis met een stukje grond kopen.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 23:59

Bedankt voor de tip, maar wij kunnen helaas niet kopen.. Kan er uiteraard wel naar huurwoningen zoeken :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:03

Ben benieuwd wat je hebt gevonden voor 700 euro?
Of is dat dan in het uiterste hoekje van groningen? Net geen woonboot zeg maar :P
In jouw regio weet ik niet wat zoiets moet kosten, maar in overijssel/drenthe betaal je minimaal 1000 voor een vrijstaand huisje met een stukje grond, als het dan nog een beetje netjes en ruim moet zijn zit je op 1500.
Denk dat je met MP het verste komt, waar zoek je nu? Via makelaars betaal je veel extra kosten.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 00:08

Huisje ligt vlakbij de waddenzee.. Dus wel echt heeeeelemaal bovenin haha. Echt heel leuk, niet te groot, niet te klein, mooi onderhouden een stukje land erachter. Ze zijn er écht hoor :P Maar heel zelden.
Ik zoek nu bij van alles en nog wat. Ga maar gewoon heel het internet af...
Op mp kom ik vooral tijdelijke huurhuisjes of bungalows tegen maar houd het regelmatig in de gaten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:12

Ik zal hier ook eens voor je rondkijken.
Er zitten hier veel kleine makelaartjes die volgens mij niet op internet adverteren ...

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 00:13

Super shir, thanks!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:22

Funda en dergelijke heb je niet zoveel aan, daar wordt geadverteerd door makelaars en dan betaal je veel meer dan wanneer je direkt bij de eigenaar huurt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:29

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:31

Dat is vlakbij mij, Crystal :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:40

anneliesdj schreef:
Of is dat dan in het uiterste hoekje van groningen? Net geen woonboot zeg maar :P
In jouw regio weet ik niet wat zoiets moet kosten, maar in overijssel/drenthe betaal je minimaal 1000 voor een vrijstaand huisje met een stukje grond, als het dan nog een beetje netjes en ruim moet zijn zit je op 1500.
Denk dat je met MP het verste komt, waar zoek je nu? Via makelaars betaal je veel extra kosten.

Dat hoeft helemaal niet, ik kan zo 3 huizen aanbieden voor onder de 900 per maand met flinke tuin vrijstaand etc.
Maar je moet mensen kennen dat is hoe je aan dat ene huisje komt. Vraag rond als je ergens bent kijk wie er wat bezit etc laat vallen wat je zoekt ea

Zo heeft onze plaatselijke snackbar eigenaar een prachtige woning te huur volledig vrij geen buren te bekennen ruimte genoeg voor paarden onder de 900, maar bijna niemand weet dit, wij zoeken voor familie en zo kwam dat te sprake helaas was dat voor hun te ver weg maar ze zijn er zeker :j

Ik heb zelf ook zo'n juweeltje paarden aan huis volledig vrij 4 slaapkamers en verder ruime woning en ik betaal nog niet de helft van wat jij daar opnoemd all-in :)
Laatst bijgewerkt door Seven op 12-01-14 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:42

Liamssfork schreef:
Bedankt voor de tip, maar wij kunnen helaas niet kopen.. Kan er uiteraard wel naar huurwoningen zoeken :)

Sorry, niet goed gelezen. Dan is Funda waarschijnlijk niet de beste site.
Plaats eens een ´gezocht` advertentie op bijvoorbeeld Marktplaats.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:47

In onze regio (zuid-holland) is het al niet eenvoudig om een 'gewoon' huis voor dat geld te huren, tenminste ons is dat niet gelukt. Daarom hebben wij een huis gekocht ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:50

Seven schreef:
anneliesdj schreef:

Dat hoeft helemaal niet, ik kan zo 3 huizen aanbieden voor onder de 900 per maand met flinke tuin vrijstaand etc.
Maar je moet mensen kennen dat is hoe je aan dat ene huisje komt. Vraag rond als je ergens bent kijk wie er wat bezit etc laat vallen wat je zoekt ea

Zo heeft onze plaatselijke snackbar eigenaar een prachtige woning te huur volledig vrij geen buren te bekennen ruimte genoeg voor paarden onder de 900, maar bijna niemand weet dit, wij zoeken voor familie en zo kwam dat te sprake helaas was dat voor hun te ver weg maar ze zijn er zeker :j

Ik heb zelf ook zo'n juweeltje paarden aan huis volledig vrij 4 slaapkamers en verder ruime woning en ik betaal nog niet de helft van wat jij daar opnoemd all-in :)

Geef die adresjes dan even door aan mij aub, ik ben al tijden op zoek, laat aan iedereen weten wat ik zoek en waar ik zoek, maar nog nooit zoiets gevonden hoor.

Wat heeft het trouwens voor zin om een woning te huur te hebben terwijl niemand daar vanaf weet?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 12-01-14 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:52

TAO --> HTT

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 01:17

Citaat:

Geweldig! Dit zeker helemaal in het noorden v.h. land?

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 02:04

anneliesdj schreef:

Wow, helemaal over de link heen gekeken.. sorry! Ga hem is ff snel bekijken :D Bedankt
*Edit, moet betalen om verdere informatie bekijken :( jammer want zie meerdere leuke woningen op die site staan
Is Jaap.nl trouwens niks voor jou? Kom er een heleboel tegen voor onder de 900 met een stukje land in het noorden van NL..

sorry voor dubbelpost