Opzetstuk/voetje Canon statief kwijt, waar te koop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Opzetstuk/voetje Canon statief kwijt, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 21:35

Helaas ben ik al enige tijd het opzetstuk/voetje van mijn statief kwijtgeraakt en zonder dit stukje is de statief niet te gebruiken.

Nu zit ik al even te Googelen, maar ik kan maar niet vinden of zo'n voetje los te koop is, en zo ja, welke op mijn statief past en waar deze te koop is.

Mijn statief heb ik volgens mij ruim twee jaar geleden via internet gekocht, maar geen idee meer waar (ook het factuur ben ik kwijt). Het is een Canon statief, maar daar is ook alles mee gezegd, want een verder type staat er niet op vermeld.

Dus.. Nu is mijn vraag of iemand mij kan vertellen of, en zo ja, waar ik een geschikt opzetstuk/voetje kan kopen :)

Alvast bedankt!

Sani

Re: Opzetstuk/voetje Canon statief kwijt, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:34

Ik zou een foto van je statiefbovenkant en statief zelf maken en eens een mail naar canon zelf of naar fotozaken als fotokonijnenberg of kameraexpress of cameratools sturen en het hun vragen of het te leveren is.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 11:50

Dat is een slim idee! Thanks!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 17:21

Ik heb inmiddels een mail verstuurd naar Fotokonijnenberg en daarnaast ben ik er achter hoe zo'n ding officieel heet, ook handig om te weten als je ernaar zoekt! Het zijn 'snelkoppelingsplaten'.

Nu even het antwoord afwachten..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:34

Ik zou gewoon even de fabrikant van het statief aanschrijven en vragen wat een koppelingsplaat kost voor het model wat jij hebt. Voor vrijwel alle goede statieven zijn die dingen los te koop. Goedkope troep als HAMA wordt het moeilijker mee ben ik bang.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:43

Goedkope troep als Hama biedt ook losse stukjes aan gelukkig!

Ben benieuwd wat je aan reacties gaat krijgen, hoop dat iemand je kan helpen! :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 22:35

Helaas staat op het statief niet welk type het is. Ik heb inmiddels wel al een reactie van Fotokonijnenberg, die ik vrijdag had gemaild! Even een foto maken van het statief en opsturen, en dan kunnen zij mij waarschijnlijk meer vertellen :)

Ik kwam op verschillende webwinkels veel koppelingsplaatjes tegen, helaas geen één van Canon, maar wel een hoop van HAMA! Maar daar heb ik natuurlijk niets aan..