lightroom wil niet exporteren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

lightroom wil niet exporteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 16:55

ik snap er helemaal niets meer van sinds ongeveer een week heb ik enorme problemen met lightroom zowel 4 als 5..
hij wil dan ook totaal mijn foto's niet meer exporteren omdat er te weinig ruimte is??? :o?

ik heb mijn laptop leeg gehaald qua foto's dat staat allemaal op me externe hardeschijf en ik heb mijn laptop nu al 3 keer geformateerd.

ik snap er helemaal niks meer van wie helpt mij van mijn probleem af

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:57

de foto's die in de bibliotheek van het programma staan verwijderen?

K_im

Re: lightroom wil niet exporteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:30

Ik heb dat ook geregeld gehad en werd er gek van! Bij mij hielp het wel eens om die laptop helemaal op nieuw op te starten, maar het komt er eigenlijk op neer dat mijn laptop gewoon niet geschikt is voor dit soort werk, vanwege het werkgeheugen dat 'ie heeft. Dit zou je (volgens mijn broer) kunnen uitbreiden.

(Ik ben zelf momenteel hard aan het sparen voor een goede (vaste) pc om mijn foto's op te kunnen bewerken)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 17:33

loulou schreef:
de foto's die in de bibliotheek van het programma staan verwijderen?

dat kan??

ik zat er ook aan te denken zou de fout ook kunnen komen doordat ik 2 paar lightrooms op me laptop heb staan?? heb ook nog lr 4 er op staan namelijk en ook dus de nieuwste.
zou t kunnen zijn dat hij ergens een mis communicatie maakt met de oude map van lr 4? omdat zowel in 4 als 5 de opslag map t zelfde is?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:37

Of het daaraan ligt durf ik niet te zeggen. Daar kun je natuurlijk wel achter komen door de oude versie te verwijderen. Persoonlijk denk ik dat het aan de grootte van het werkgeheugen van je laptop ligt..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:40

Nee want ik heb LR3 en sinds een paar dagen LR5 erop staan en ik heb geen problemen.
Maar idd de bibliotheek van het programma leeghalen. Heb alleen nog niet gekeken hoe dat moet.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:48

je kan in lightroom volgensmij ook instellen dat ie een deel van je harde schijf als werkgeheugen gebruikt.

Ik heb zelf 2 GB en dat is best krap, meestal als ik meerdere grote bestanden exporteer sluit ik alle andere toepassingen op mijn laptop en dan wil het allemaal net.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 17:55

gaucho weet je toevallig ook waar ik dat in kan stellen??
en iemand een idee hoe ik de bibliotheek leeg haal?moet ik daarvoor 1 of andere map leeghalen? of kan dat gewoon in lr zelf?
ik ben hier echt een noob in zolang alles prima werkt geen probleem maar als eenmaal dit soort dingen komen snap ik er niks meer van :') :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:06

Nee weet ik niet zo 123, is nogal een tijd geleden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:14

Je kan volgens mij in de bibliotheek een foto selecteren, rechtermuisknop en verwijderen. Of via de shift knop alles selecteren maar ik heb er meer dan 1600 in staan en bij liep ie halverwege daarop vast....dus misschien per 50 verwijderen ofzo? Geen idee of er ook een makkelijkere manier is...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 19:45

ik ga eens even de tips hier doornemen en hopen dat dat werkt