Lange woon-werk reistijd, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Lange woon-werk reistijd, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 13:27

Hallo allemaal,

Ik woon in Nijmegen en op dit moment werk ik in Arnhem. Klein stukje zou je zeggen, maar met het openbaar vervoer ben ik op de heenweg van deur tot deur 40 minuten kwijt, en op de terugweg 60 minuten. Is nog goed te doen. Auto zou in theorie korter en goedkoper zijn maar ivm files is de trein fijner.

Per 1 maart gaat mijn werk echter verhuizen naar Amsterdam. Mijn totale reistijd zou dan op papier 1,5 uur enkele reis zijn met het OV (gelukkig wel maar 1 trein en de rest lopen), in de praktijk zal dat dan per dag neerkomen op ongeveer 3,5 uur reistijd. Als het goed is ga ik dan vier dagen per week werken, dat scheelt.

Ik zie er wel een beetje tegenop. Meer mensen in hetzelfde schuitje? Hoe ervaren jullie het? Vind je het vol te houden? Wat doe je onderweg?

Anoniem

Re: Lange woon-werk reistijd, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:29

ik deed het met school - reizen maakt je moe, maar als je slim bent maak je in de trein je werk af oid, kun je even appen, filmpje kijken oid. Je moet er tijd voor jezelf van maken ipv reistijd! Papa doet het overigens ook maar dan met de auto en vind het ook even fijn, even nog bellen omtrend het werk en dergelijke!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:32

Voor mijn vorige opleiding moest 5 jaar lang 1,5 uur heen en 1,5 uur terug reizen.
Nu voor mn andere opleiding moet ik voor mn stage 2 uur heen en 2 uur terug reizen. Leuk is anders, maar je went er aan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:32

Ik reis 40 km naar het werk. Ik werk fulltime :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:33

Ik moet (5dgn/week) per rit 80km en met ov niet te doen (1u45 per rit).
Vind het duur, zonde va mijn tijd en maakt me moe. Ook vind ik het autorijden tergend saai.

Vriend moet de andere kant op voor zijn werk, anders had ik absoluut verkast. Andere baan en dan verhuizen is ook nog een optie.

Oftewel, kk zou 3.5 uur niet te doen vinden.

Tijdens studie had ik dat wel, maar studietijd is minder zwaar en daardoor had ik er geen problemen mee.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:34

Ik ben een uur bezig, enkele reis. Ik doe dit met de trein. Ik zit ruim een half uur in de trein, en woon dichtbij het station en mijn werk zit naast het station. Toch ben ik wel ongeveer een uur bezig.
Ik vind het werk zo leuk dat ik het ervoor over heb. Ik had het liever naast de deur gehad ;)
Ik vind het jammer dat het mij zoveel tijd kost. Ik ben vaak pas tegen half 7 thuis, en dan moet ik nog eten, omkleden en naar stal. Het gaat wel, maar als ik mocht kiezen had ik het liever anders :)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:34

Ben al weer 18 jaar anderhalf uur enkele reis onderweg naar mijn werk ofwel 3 uur per dag minimaal. Heb er eigenlijk amper meer erg in. Lees in de trein altijd wat of zit wat voor te bereiden. Voor ik het weet ben ik er meestal.
Ik ervaar het alleen vervelend bij grote vertragingen of als er thuis iets aan de hand is en je niet zomaar even naar huis kunt.
Wat ik er prettig aan vind is dat er zo letterlijk een grote afstand zit tussen werk en privé.

Probeer je vooral niet op het reizen te focussen en doe onderweg wat nuttigs zou ik zeggen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:39

Heenweg doe ik 3 kwartier over, terugweg is een drama waar ik op de drukke dagen, dinsdag en donderdag soms wel eens 2 uur onderweg ben.
Lang leven de idioot die de vernieuwing van de A2 van Utrecht richting Den Bosch bedacht heeft.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:43

Mijn vriend gaat binnenkort ook een aantal maanden ver moeten reizen voor zijn werk. Met de auto 1,5 uur enkele reis, zonder files. Ik reken dus op 2 uur incl. files. Met het OV zou hij er ong. 2,5 uur over doen. We zijn nu aan het kijken of hij misschien daar een huisje zou kunnen huren, zodat hij niet dagelijks zo lang hoeft te reizen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:46

Ik reis dagelijks (werk 5 dagen per week) 5 kwartier enkele reis..... als het OV meewerkt. Zoals vandaag reed de trein op een gegeven moment niet verder en moest ik een stuk met de metro. Dan komt er al weer 20 minuten bij.
Ik vind het reizen vooral enorm zonde van mijn tijd. Omdat ik van die 5 kwartier een deel in de auto zit, een deel in de trein en een deel aan het lopen ben is het eigenlijk ook zo versnipperd dat je de tijd niet nuttig kan besteden aan bijv. dingen lezen.
Daarbij is de sprinter nogal rumoerig door de vele stations waar hij stopt.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:47

naar school is voor mij een kwartier fietsen (enkele reis :') )dus ik bn daar wel blij mee..

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:47

Ik werk 4 dagen per week op 45 km afstand van mijn huis, gelukkig met de auto heen en weren. In het begin met de trein gegaan, maar werk onregelmatig en moest ook nog is overstappen. Vond dat echt niks in de avond laat. 1 dag per week moet in naar Amsterdam naar school, 2 uur heen en 2 uur terug met openbaar vervoer. Echt verschrikkelijk, als ik dat iedere dag zou moeten zou ik opzoek gaan naar een andere baan

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:51

Ik reis een uur, 60km enkele reis. Met de auto zonder files...
Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt, al zou ik natuurlijk graag binnen een half uur thuis zijn. Lijkt me heerlijk om die tijd anders te besteden.
Halve dagen werken zijn voor mij op deze manier wel onvoordelig, 2uur reizen voor 4u werken.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 13:52

Ik kan helaas alleen op kantoor werken, dus niet in de trein. Ik sta ook niet te springen dat het naar Amsterdam verhuist, maar ik ben nu uitzendkracht en als ik door mee te gaan, echt bij het bedrijf binnen kan komen (contract) dan heb ik het er voor over. Was ook niet van plan om dat jaren vol te gaan houden. En als het me echt vies tegen zou gaan vallen, dan kan ik natuurlijk altijd nog stoppen.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:54

Voor school reis ik 2 dagen per week meer dan 2 uur enkele reis, en 2 dagen iets meer dan 1.5 uur enkele reis (heb les op verschillende locaties)
ik ga altijd met het ov (woon in rotterdam en zit in zwolle op school)
Is erg vermoeiend, maar wel vol te houden

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:57

RoosTaffy, wat doe je in Zwolle dan wat in de randstad of Utrecht niet te vinden is?

Ik reis momenteel 3 uur per dag (als het OV meewerkt) voor m'n lessen aan de HU. Soms heb ik maar 2 uur per dag les .. Vind 't echt zonde van m'n tijd. Werken in de trein krijg ik niet voor mekaar want in een stilte coupe zit je 8x mensen te wijzen op het feit dat ze hun mond moeten houden en dan ben ik m'n concentratie alweer kwijt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:57

Mijn werk-school reistijd is ongeveer een uur en 10 minuten als het meezit. Anders zit ik al snel aan de 1,5 uur. Ik doe het nu voor het 5e jaar en ik vind het opzich niet zo heel erg. Ben wel gestopt met de paarden omdat ik daar met huiswerk en reizen erbij gewoon geen tijd meer voor heb.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:58

Royaltjuh schreef:
Ik reis een uur, 60km enkele reis. Met de auto zonder files...
Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt, al zou ik natuurlijk graag binnen een half uur thuis zijn. Lijkt me heerlijk om die tijd anders te besteden.
Halve dagen werken zijn voor mij op deze manier wel onvoordelig, 2uur reizen voor 4u werken.

:')

Daarom werk ik 4x9 (36 uur), dan heb ik een dag vrij en lange dagen zijn het toch wel.

Ik heb vorig jaar een half jaar lang een project gehad in Heerenveen, moest 3 dagen per week daar zijn zijn. Enkele reis: 2.5 uur! Vanwege mn paard kon ik daar niet overnachten dus mocht ik fijn op en neer.
Dit kwam vaak neer op 5:30 weg rijden, 8:00 binnen tot 17:30 werken en dan 20:00 thuis om snel te eten en daarna naar stal. Toen het project klaar was, ben ik een maand naar Aruba geweest om bij te komen, was zooo gesloopt!!!!! Doe ik niet meer!!

Nu zit in utrecht, dat is ongeveer een uur met de auto. Heb wel projecten elders in het land (Den Helder, Breda, Soesterberg en Lettele) maar daar hoef ik gelukkig niet dagelijks heen.

Vaak doe ik 2 dagen voor de spits weg (rond 6 uur) en 1 dag na de spits. De laatste dag werk ik thuis of op een flexplek in Den Haag waar ik woon. Ofwel, dit is prima te doen!

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:58

Naar school 18km fietsen (uur) en terug dus 2 uur en met de bus hetzelfde

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:59

Ik ga van school naar huis van Venray naar Wageningen en ben toch echt 2 uur enkele reis kwijt. Dus in totaal 4 uur onderweg. Het is vermoeiend en neemt veel tijd in beslag, maar zolang je niet te veel hoeft over te stappen dan is het op een normale dag wel te doen om wat af te werken in de trein.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:59

Mijn man werkt in Amsterdam, wij wonen in Julianadorp. enkele reis 80 km, wel met de auto het openbaar vervoer is onhandig.
Dit doet hij al 5 jaar, die kant op verhuizen is ook niet echt een optie, we wonen hier fijn en de huizen zijn hier een stuk goedkoper.
Laatst bijgewerkt door Florale op 02-01-14 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:00

Ik heb helaas ook een vrij lange reistijd, ik ben de heenreis vaak bijna een uur bezig en terug 45 minuten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:02

SaartjeNina schreef:

wat super sportief, LIKE!!!!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:05

Als ik naar school ga reis ik ruim 2 uur heen en ruim 2 uur terug.. Tja het is heel veel
maar gelukkig studeer ik deeltijd dus ga om de week een hele dag naar school
en doe de rest zelf thuis. Op de heenweg maak ik altijd schoolwerk en op de terugweg
ben ik vaak moe en ga ik eten/luieren/muziek luisteren. De heenweg vind ik nooit
een probleem maar de terugweg.. :z

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:05

Romyv schreef:
SaartjeNina schreef:

wat super sportief, LIKE!!!!

dan ben ik met 3.5/4 km zeker niet sportief? :')