Vuurwerk in een park afsteken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Vuurwerk in een park afsteken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 13:01

Vanaf 10 uur deze ochtend mag het vuurwerk afsteken. heerlijk (not!!!)

Maar ik woon aan een park. En in dat park zitten heel veel ganzen en eenden.

Mag je daar ook vuurwerk afsteken?

Want eigenlijk wil ik de politie bellen om ze daar weg te laten sturen maar ja...als het gewoon mag heeft dat niet zo veel zin natuurlijk.

Vind het zo sneu voor

***...nu brand in het park. (vloeken is niet zo netjes....)
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 31-12-13 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 13:02

Net gebeld,...het mag gewoon. -O-
Brandweer bellen -:(-

Verkeerd poppetje weggehaald.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 31-12-13 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Re: Vuurwerk in een park afsteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:08

Natuurlijk mag dat gewoon...
Ik kan ook moeilijk zeggen: "Ik woon in een huis met twee katten, hier mag geen vuurwerk af worden gestoken."
Er wordt gewoon vanuit gegaan dat iedereen zijn/haar eigen verantwoordelijkheid neemt betreffende het afsteken van vuurwerk in de buurt van dieren en mensen.

In de straat tegenover mij wonen kinderen die gewoon illegaal vuurwerk (aan de knallen te horen) achter fietsers en wandelaars aangooien. Meestal zijn het oudere mensen, omdat daar allemaal bejaardenwoningen zitten. Tsjah....... :roll:

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 13:11

Nou voor mezelf maakt het me niet zo veel uit. Mijn katten zitten binnen.

Maar die eenden en ganzen wonen in het park. Die kunnen nergens heen. Ze zitten nu allemaal op een kluitje in het water...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:15

Verschrikkelijk vind ik dat -O-
Die arme beestjes ...

En dan nog van die lolbroeken die het stoer vinden om vuurwerk naar die dieren toe te gooien.
Van mij mag het verboden worden die hele zooi :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:23

NatasjavE schreef:

Maar die eenden en ganzen wonen in het park. Die kunnen nergens heen. Ze zitten nu allemaal op een kluitje in het water...

Ze kunnen toch vliegen/weglopen? Of is het een gekooide vijver?

Nouja, voor mij kan het nu ook niet zoveel schelen. Onze oude kat blijft lekker binnen en de jonge kat is even buiten geweest wat niet de bedoeling was. Maar is ook niet bang.
Echter hadden we vorig jaar nog een hond, die met het jaar en de dag angstiger werd voor knallen. We hebben werkelijk ALLES geprobeerd, maar het was een hel voor onze hond en voor ons zelf.
We zouden het liefst vuurwerk en alles wat knalt verbieden. Hij was op den duur min of meer rustig omdat m'n vader hem voor de grap gehoorbeschermers op had gedaan.
Dus je zult je vast wel kunnen voorstellen dat wij graag een verbod op vuurwerk hadden gehad in de buurt van dieren.

En nog steeds elke knal die we horen schrikken we van, omdat we zelf in tien jaar tijd geen ontspannen oud en nieuw hadden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 13:26

Janine1990 schreef:
NatasjavE schreef:

Ze kunnen toch vliegen/weglopen? Of is het een gekooide vijver?

Het is geen gekooide vijver. Maar waar moeten ze heen. Tis een grote groep jongens en waar ze gaan is vuurwerk.

Ze komen nu de tuin in....daar kan ik die losers gelukkig wel wegjagen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:30

Dan bel je toch 144 ofzo?

Lijkt me een handigere oplossing dan je beklag doen op Bokt. Want je begint in je eentje toch niets tegen zulke gasten. Sterker nog, dan ben je waarschijnlijk zelf de banketstaaf...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:34

Ik zie vuurwerk liever in een park dan voor mn auto op straat

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 13:35

Ik heb al van alles gebeld. Het mag gewoon.

De dieren kunnen de tuin in en verder zullen de jongens in het park blijven. Die kunnen niet bij onze tuin komen.
Het hek van de boomgaard zit dicht zie ik.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 13:36

moonsparkle schreef:
Ik zie vuurwerk liever in een park dan voor mn auto op straat

Liever allebei niet.

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:36

Tsjaa.. Overal zitten dieren van klein naar iets groter... Dat zou betekenen wanneer er dieren aanwezig zijn dat er geen vuurwerk afgestoken mag worden, oftewel nergens.... Mieren hebben ook gevoel. Haha.

Ik ben het er mee eens dat je wel MOET uitkijken waar je je vuurwerk afsteekt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:41

Ik heb ook een gruwelijke hekel aan vuurwerk en hier in de straat wordt er lustig op los geschoten. Gelukkig stoppen de jongens als ik dat vraag omdat ik langs kom met mijn hond. (Behalve één en apart genoeg schoot mijn hond hard blaffend op die jongen af toen hij toch doorging met een rotje toen we langs kwamen! Whuaahaha! Hij schrok mooi wel, die jongen en ik heb mijn hond beloond! Ha!)

Van mij mag het echt streng verboden worden en alleen door professionals. Ik denk dat ik al blij ben als ze het "vanaf 10:00 mag het" terug draaien naar "alleen tussen 00:00 en 02:00 op 1 januari", dan kun je nog normaal met je hond lopen...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:42

Ben net ook al naar buiten gelopen en gevraagd om het lekker in de eigen tuin te gooien... was kennelijk indrukwekkend genoeg. Van mij mag het ook afgeschaft worden, ik heb nu twee overaanhankelijke katten. Dat was er vorig jaar nog maar eentje :\. Met het jaar gaan ze er slechter op reageren...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:43

Ze zijn hier al dagen bezig, niks niet "vanaf vandaag 10.00 uur" en in de grote stad knallen ze er al weken op los -O-

Hou mijn diertjes vandaag en morgen dan ook dicht aan huis, dan maar een dagje niet de wei op ...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:44

Ik weet niet wat allemaal mag. Vorige jaar zijn hier in het dorp wel jongere aangesproken door de politie. Zullen ook wel klachten geweest zijn. Ze moeten zich natuurlijk wel gedragen.
Maar neem aan als ze de beestjes verder met rust laten dat er weinig aan te doen valt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:45

biancc__ schreef:
Tsjaa.. Overal zitten dieren van klein naar iets groter... Dat zou betekenen wanneer er dieren aanwezig zijn dat er geen vuurwerk afgestoken mag worden, oftewel nergens.... Mieren hebben ook gevoel. Haha.

Ik ben het er mee eens dat je wel MOET uitkijken waar je je vuurwerk afsteekt.

Dat zou ik dus geweldig vinden!!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:46

Ik ook, helemaal prima :j

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:46

Ik woon aan een vijver en daar waren ze aan de overkant letterlijk ganzen en eenden aan het opjagen.. Toen kwam de buurvrouw naar buiten en riep dat ze de politie zou bellen als ze het nog één keer zouden doen...
Toen dropen ze met staart tussen de benen af.. xD

Vuurwerk afsteken in een park mag, maar je mag je vuurwerk niet gebruiken als aanvalswapen (ongeacht mens of dier). Tenminste, dat dacht ik zo.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:48

Van mij hoeft het niet zo nodig afgeschaft te worden, het is een keer per jaar.
Maar beperk de tijd van mijn part van 18.00 uur tot 2.00/3.00 uur!
Zie het nut niet zo van 10.00 tot 2.00.

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:19

Nee voor mij hoeft het ook niet afgeschaft te worden maar ik moet eerlijk wezen dat ze naar mijn idee steeds eerder binnen met knallen en zelfs mooi siervuurwerk. Ik ben zelf ook een vuurwerkliefhebber maar dan natuurlijk na 24:00... Anders is het toch niet meer speciaal... En een jaarwisseling moet speciaal zijn dus gewoon vanaf 24:00 even lekker knallen en daarna klaar ermee!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:38

Die tijd heeft natuurlijk 0,0 zin. Hier zijn ze ook al dagen bezig. Van de week om 11 uur savonds nog een flinke bom.

Siervuurwerk maakt mij allemaal niet zoveel uit, dat kan ik handelen, maar die knallers/bommen vind ik wel mateloos vervelend..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:11

Dus jij wilt beweren dat je de hele week al net zoveel klappen hoort als vandaag?
In mijn ogen heeft het weldegelijk zin.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:22

imd schreef:
Die tijd heeft natuurlijk 0,0 zin. Hier zijn ze ook al dagen bezig. Van de week om 11 uur savonds nog een flinke bom.

Siervuurwerk maakt mij allemaal niet zoveel uit, dat kan ik handelen, maar die knallers/bommen vind ik wel mateloos vervelend..

Hier op 2 december een gebouw beschadigd door het afsteken van een vlinderbom of nitraat... Dat was niet de eerste knal die wij hebben gehoord dit jaar. :Y)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:09

Janine1990 schreef:
imd schreef:

Hier op 2 december een gebouw beschadigd door het afsteken van een vlinderbom of nitraat... Dat was niet de eerste knal die wij hebben gehoord dit jaar. :Y)

Wat wil je ook in zo'n crimineel dorp :))