Google en dropbox....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Google en dropbox....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 10:11

Ik heb een vreemd probleem met google en dropbox. Ik gebruik dropbox zelden, eigenlijk alleen om makkelijk boeken op mijn moeders ereader te zetten (ding wil niet herkend worden door mijn computer namelijk). Maar als ik dan dus iets in dropbox gezet heb en eruit gehaald (erinzetten via de map op mijn computer, eruithalen via de site, maar dat gaat dus via de ereader. Ik kom met mijn laptop dus niet op de site van dropbox) heb ik gegarandeerd erna problemen met google.

Ik krijg de melding dat het beveiligingscertificaat niet geldig is. Als ik er dan voor kies om de pagina toch te openen (niet aanbevolen staat er netjes bij, maar sommige mensen zijn wat eigenwijs :+), dan kom ik op dropbox.com terecht...... Jawel, met de url www.google.nl. Staat er ook netjes boven, maar ik kom dus lekker niet op google, maar op de site van dropbox :? .

Dit gaat een dagje ofzo duren en uiteindelijk verdwijnt hij weer. Ik zou natuurlijk nu mijn cookies weg kunnen gooien, maar heb eigenlijk niet zo'n zin om al mijn onthouden gebruikersnamen en WW's weer kwijt te zijn. Zeker niet omdat het probleem zich uiteindelijk ook vanzelf weer oplost. Maar lastig, irritant en onhandig is het wel en ik zou graag weten wat dit veroorzaakt en hoe ik het kan voorkomen. Iemand ideeën?

Shiloh

Re: Google en dropbox....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:21

Probeer eens de cookies specifiek voor Google en dropbox te verwijderen, je hoeft namelijk niet perse alles in 1 keer te verwijderen. En haal eens een malware programma over je computer heen.

Het klinkt mij niet helemaal sjofel in de oren.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:17

Als het goed is kun je in je browser kiezen welk deel van je browsergeschiedenis je wilt wissen. Je kunt namelijk heel prima je cookies verwijderen, dan ben je je wachtwoorden niet kwijt want dat zit in een ander stukje opgeslagen. Ik verwijder mijn cookies, cache en geschiedenis regelmatig maar mijn wachtwoorden blijven dan gewoon intact als ik zorg dat dát vinkje uitstaat :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 10:03

Ah, dan moet ik daar even goed naar kijken!

Malware programma draait hier regelmatig, vind zelden iets. En ik denk dat dat ook wel klopt, want in de vele maanden dat ik niks met dropbox doe, is er ook niks aan de hand. Overigens heeft het probleem zich gistermiddag zoals gewoonlijk zelf weer opgelost, dat is het vreemde er een beetje van.

Maar bedankt voor de tip van alleen specifieke cookies verwijderen, ik wist niet dat dat kon!