Piano demonteren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:29

Bizzybijtje heeft gelijk. Leeftijd zegt niet zoveel. Het is belangrijker hoe hij onderhouden is en of hij in een goede omgeving heeft gestaan. Piano's en vleugels zijn zeer gevoelig voor wisselende temperaturen en luchtvochtigheid.

Het kan best de moeite waard zijn om deze te verhuizen. Als ik jou was zou ik een kenner vragen deze piano te taxeren en dan de keus maken. Een goede pianodealer kan je vast wel iemand aanraden met kennis van zaken.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:56

Zoals Percy al zegt,
Laat eerst je piano taxeren door een piano handelaar, misschien is de piano wel helemaal niets waard of is het juist een klein goudmijntje.
Zou zonde zijn als je dat goudmijntje sloopt! En als dat ding niets waard is, dan is die alleen nog maar emotioneel veel waard.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Piano demonteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:04

Succes!
Het is wel een goed merk, dus zomaar slopen zou ik echt niet doen. Wie weet is er een liefhebber die de piano wil overnemen en ook zelf zorgt voor de verplaatsing van de piano?

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Piano demonteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:16

Een piano kan je niet zomaar uit elkaar halen! Het is heel erg belangrijk, dat de klankkast niet stuk gaat. Ik zelf heb de piano van mijn oma geërfd. Zij heeft er altijd op gespeeld, mijn moeder, ik zelf en nu mijn dochter.
Onze piano is dus echt al erg vaak verhuisd. En soms moet je er rare dingen voor doen. Zoals kozijnen er uit halen. Maar dat is zo gepiept.
Een piano stuk maken is echt not done! Dan kan je hem beter gewoon voor de sier in je kamer zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:36

jorika1986 schreef:
Zoals Percy al zegt,
Laat eerst je piano taxeren door een piano handelaar, misschien is de piano wel helemaal niets waard of is het juist een klein goudmijntje.
Zou zonde zijn als je dat goudmijntje sloopt! En als dat ding niets waard is, dan is die alleen nog maar emotioneel veel waard.


Precies. Zoals ik al zei hebben wij een vleugel staan van ongeveer 104 jaar oud dacht ik. Wel gerestaureerd natuurlijk :)) Maar leeftijd zegt niets. Als het nou een onbekende ikeapiano was maakte het me niet veel uit maar dat is hier dus niet het geval :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Piano demonteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:08

leeftijd zegt niets idd, een goede piano doet het na 100 jaar ook nog prima, ik heb ooit een piano van een bokster overgenomen , die piano is uit +-1910 heeft bij mij op drie locaties gestaan(zelf verhuisd) en daarna naar een vriendin gegaan en die speelt er dagelijks op, is nog steeds een semi opknap project (vrienden die van instrumenten houden, erg handig) maar speelt nog steeds zeer zuiver en heeft een prachtige klank.

belangrijker is dus of het een goede piano is en of je hem correct verhuisd krijgt.
demonteren is een dikke afrader, een piano bevat meer dan 9000 onderdelen, een gietijzeren harp , bakken vol hamertjes, viltjes en snaren ...dat uit elkaar halen met de hoop het ooit weer in elkaar gezet te krijgen , ik zou er niet eens aan beginnen :n