Lang, lang verhaal, maar een serieuze klacht

Moderators: Muurp, Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel, Dani, Leo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aartje

Berichten: 2339
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Lang, lang verhaal, maar een serieuze klacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 21:20

Beste lezer,

Op vrijdag 8 november kom ik op mijn werk aan. Zo als altijd wat aan de vroege kant dus ik kijk nog even op mijn telefoon mijn facebook berichtjes na voor ik aan het werk ga. Ik leg mn mobiele toestel (welke altijd in een hoesje zit zodra ik hem weg leg) naast mijn computer op mijn bureau neer en ga aan het werk. In mijn koffie pauze geeft een knipperend lampje op mijn toestel aan dat ik een berichtje heb ontvangen. Ik wil mijn toestel 'ontgrendelen' om het bericht te lezen, maar het scherm blijft zwart. Als ik op de menuknop toets reageert het nergens op. Ik probeer het een aantal keer, maar het toestel lijkt nergens meer op te reageren, maar het knipperende lichtje blijft wel door gaan met knipperen. Ik besluit het toestel even uit te schakelen om hem weer op nieuw op te kunnen starten. Maar zelfs als ik de aan/uit knop ingedrukt houd gebeurd er nik. Het lichtje blijft alsmaar branden. Dus ik besluit daarna toch maar even de batterij eruit te halen en die na een kleine minuut er weer terug in te doen in de hoop dat hij weer opnieuw zou opstarten. Toen ik dat probeerde deed hij helemaal niks meer. Ook geen knipperend lichtje meer. Gewoon niks. Toen nog geprobeerd een tijdje in de oplader te stoppen. Hoe wel ik dat vreemd vond aangezien het toestel vanmorgen nog volledig was opgeladen en de batterij nog niet eerder klachten heeft gegeven. Toen ook dat niks opleverde een andere batterij geprobeerd van iemand met een zelfde toestel. Ook toen ging het toestel niet aan. Conclusie was voor mij dat het dus niet aan de batterij kon liggen. Ik baal want het toestel is nog net geen jaar oud.

Ik zou die avond gaan stappen met een vriendin in Amsterdam. Na een gezellige avond is er bij de laatste kroeg iets in mijn drankje gedaan waardoor ik (alleen) op de terugweg naar huis begon te hallucineren en duizelig werd. Hoe ik uiteindelijk ben thuis gekomen is mij nog een raadsel maar ik voelde mij behoorlijk kwetsbaar, vooral omdat ik alleen was en niemand kon bellen op dat moment.
Ik ben toen een paar dagen ziek geweest. Die zondag probeerde ik nog wel naar de winkel terug te gaan. Voordat ik dat deed heb ik eerst gebeld om te vragen hoe het zat met de garantie. Ik had nog wel de aankoopbon nodig maar als ik die niet had konden zij deze in hun systeem nog wel terug vinden. Dus, ondanks dat ik ziek was toch maar naar de winkel toe gegaan. Vooral omdat ik gewoon niet zonder telefoon kan. De Media Markt in Cruquius waar ik het toestel heb aangeschaft (bij een abonnement) was erg druk die zondag. Mensen waren blijkbaar al vollop bezig met Sinterklaas aankopen. Na lang wachten bij de Servicebali stuurde zij mij naar de informatiebalie om eerst mijn aankoop bon te laten afdrukken. Toen daar weer gewacht en gevraagd of zij deze konden opzoeken. Na lang zoeken kwamen zij tot de conslusie dat ze mijn aankoopbon niet konden vinden. Dus ik moest maar een andere keer terug komen met een afschrift waar de datum en de tijd op stonden. Wat ik een zeer rare opmerking vond want ik kwam speciaal naar de winkel toe omdat mij aan de telefoon was toegezegd dat zij mijn bon wel zouden kunnen uitprinten. Ik heb toen weer opnieuw bij de Servicebalie even gebruik mogen maken van hun computer om op mijn internet bankieren te kunnen kijken. Daar vond ik gewoon op 4 december mijn aankoop terug van een hoesje die ik toen bij het abonnement en de telefoon heb gekocht. Ik heb die dag toen ook meteen een verzekering *actua* afgesloten. Dus met dat betaalbewijs weer terug bij de servicebali gevraagd of zij opnieuw wilde zoeken. Met wat tegenzin begon de medewerker te zoeken in hun systeem maar de conclusie was dat er geen bon werd gevonden waar de Galaxy S3 op stond vermeld. Het stomme is, dat ik ook een verzekering die dag heb afgesloten en op dat formulier staat letterlijk de aankoopdatum, het type telefoon en het 'unieke' IMEI nummer van mijn toestel op vermeld. Toch konden zij mij niet verder helpen.

Ik was natuurlijk niet erg lekker die dag dus heb het opgegeven en ben naar huis toe gegaan. Ik heb toen de dag daarna weer gebeld of ze nog iets voor mij gevonden hadden maar ik kreeg ze niet telefonisch te pakken. Ik heb toen een e-mail gestuurd naar via website van de MediaMarkt om mijn onvreden te uiten. Ik kreeg op woensdag 13 november het volgende bericht terug:
Woensdag 13 november 14:42 door Media Markt Cruquius

Geachte mevrouw Evers,

Een kopie van uw aankoopbewijs ontvangt u per post.
Hiermee kunt u terug komen naar de winkel om aanspraak te maken op de garantie.

Met vriendelijke groet,

Informatiebalie team

Echter heb ik nooit een aankoopbewijs ontvangen! Een week later werd ik toch wel pissig dat het nu wel erg lang ging duren dus ik probeer ze te bellen maar ik krijg niemand te pakken. Dus ik besluit de webshop van Mediamarkt te bellen om informatie in te winnen over de gang van zaken. Het speet hem onwijs, de medewerker die ik aan de telefoon kreeg snapte er ook niks van. Hij gaf het advies om eens te informeren bij de fabrikant, Samsung in dit geval om te vragen naar de voorwaarde betreft de garantie. Ik ben die avond dinsdag 19 november gaan bellen met de klantenservice van Samsung. Zij vertelde mij dat zij inderdaad een aankoopbewijs wilde ontvangen om te kijken of het toestel nog voor garantie in aanmerking zou komen. Ik gaf aan welke informatie ik wel had en toen kreeg ik te horen dat mijn verzekeringspapieren ook bewijs van aankoop zijn aangezien daar ook de telefoon gespecificeerd op vermeld stond met de 'aankoopdatum' erop. Dus ik heb daar een kopie van gemaakt en zij heeft mijn klacht netjes verwerkt en ervoor gezorgd dat er donderdagmiddag een koerier zou langs komen om het toestel op te halen. Ik hoefde niet voor de verpakking te zorgen want dat zou geregeld zijn.
Donderdag kwam ook inderdaad rond de gemaakte afspraak de koerier langs die de telefoon in een speciaal pakketje stopte en mee nam voor de reparatie. Het kon alleen nog wel 2 tot hooguit 3 weken duren.
Ik kreeg echter géén vervangend toestel aangeboden dus ik besloot om tijdelijk mijn oude toestel met een 0-euro abonnement van Vodafone te gebruiken. Ik wilde wel liever mijn abonnement blijven gebruiken van Tele2 met mijn eigen nummer, maar aangezien dat een andere sim-kaart is kon ik deze niet in mijn oude toestel gebruiken. Ik heb dus in die tussentijd wel extra kosten moeten maken. Daarnaast had niemand dat nummer dus het enige voordeel was dat ik in ieder geval in geval van nood iemand anders kon bellen, maar verdere contact met vrienden en collega's was er niet omdat ik daarvan geen nummers had. Het was maar tijdelijk dus ik zou wel even doorbijten. De kosten liepen inmiddels lekker op..

Maar het heeft inderdaad behoorlijk lang geduurd. Op vrijdag 6 december kreeg ik dan eindelijk mijn telefoon weer thuis gestuurd. Ik keek naar de brief waarin stond dat er intern wat onderdelen waren vervangen en dit gewoon binnen de garantie viel! Ik helemaal blij natuurlijk dat ik weer mijn telefoon terug had. Echter was deze niet meer gepersonaliseerd maar terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Ik kon dus alles weer opnieuw instellen en moest bepaalde apps weer downloaden. Voor ik ermee aan de slag ging wilde ik dat hij helemaal opgeladen zou zijn. Dus ik leg hem nog even aan de oplader. Die avond geeft hij aan weer helemaal vol te zijn dus ik begin lekker met mijn instellingen te spelen. Opeens, terwijl ik gewoon bezig ben, valt het toestel uit het niets uit. Ik was verbaasd maar startte hem toch weer opnieuw op. Misschien een opstartprobleempje? Nog optimistisch als ik was ga ik verder. Even later leg ik mijn telefoon even opzij. Het scherm gaat in de slaapmodus. Even later wil ik weer verder en wil ik het scherm weer ontgrendelen maar opeens moest ik mijn pincode weer opnieuw invoeren alsof hij weer opnieuw was opgestart in de tussentijd? Heel vreemd, ik wil weer verder maar opnieuw valt hij spontaan uit.

Ik geef het op en constateer dat er nog te veel fouten in het toestel aanwezig zijn dus ik besluit om contact op te nemen met de klantenservice van Samsung. Hij moet weer terug want er zijn nog duidelijk defecten. De klantenservice leeft opnieuw mee met mijn situatie en stelt voor het toestel opnieuw op te laten halen voor reparatie. Het toestel viel eerder ook binnen de garantie dus hij zou opnieuw nagekeken worden. Ik krijg de keuze om het toestel door een ander bedrijf te laten na kijken, maar dat sla ik af. Ik wil dat het eerste bedrijf wat het gerepareerd zou hebben er opnieuw naar kijkt en nu gewoon goed! Dus wij maken opnieuw een afspraak. Op woensdag 11 december kon mijn toestel pas weer opgehaald worden. Het was niet anders, dus vooruit. Ik heb de brief waarin het herstel was vermeld eraan toegevoegd met daarbij opgeschreven welke defecten ik heb geconstateerd. Hopelijk dat zij op die manier erachter kunnen komen.

Het is alweer vrijdag 20 december bijna 6 weken nadat mijn toestel stuk ging dus ik raadpleeg de website van teleplan om naar de status van mijn toestel te kijken. Tot mijn verbazing zie ik rond 12:00 dat er een diagnose is gesteld. In die diagnose staat letterlijk dat de garantie is vervallen omdat er corrosie zou zijn aangetroffen en omdat waterschade, schade van buitenaf is, komt de garantie te vervallen. Daarbij stond ook nog vermeld dat waterschade heel ongemerkt kan binnensluipen bij temperatuurwisselingen. Wat is dit voor raar verhaal??
Ik ben verbaasd en kan mn ogen niet geloven. Hoe kan dit bij de eerste reparatie over het hoofd gezien zijn? Waarom hebben zij toen gewoon onderdelen van het toestel vervangen onder het mom dat het binnen de garantie zou vallen? Hebben zij tóén hun werk niet goed gedaan of is er tijdens het 'open maken' van mijn toestel vocht in de buurt gekomen?? Ik weet het niet, maar ik heb het toestel slechts enkele dagen terug in mijn bezit gehad na de reparatie en heb na het constateren van de problemen mijn toestel weer netjes in mijn hoesje opgeborgen tot het weer mee kon met de koerier. Ik ben altijd zeer zuinig geweest op mijn telefoon en heb er ook een screenprotector op laten zetten om zoveel mogelijk schade (krasjes) van buitenaf te voorkomen. Ik draag het altijd in een extra hoesje bij mij en neem het nooit mee naar vochtige ruimtes. Ik snap dan ook niet hoe het kan dat er vochtschade zou zijn opgetreden. Als dit inderdaad is vast gesteld dan stel ik Teleplan aansprakelijk omdat zij mijn toestel als enige partij buiten een bescherming in hun bezit hebben gehad en het daarbij ook 'open' hebben gemaakt waardoor het dus kwetsbaarder is. Dit komt zeer on-proffecioneel over! Echter wilde ik hun bericht 'diagnose gesteld' kopieëren voor deze brief maar ik zie inmiddels dat de status is aangepast. Ik kan u vertellen dat de tijden welke teleplan aangeeft op de website pas later zijn aangepast want toen ik vandaag op keek, 20-12-2013 rond 12:00 toen stond er alleen nog maar dat er een diagnose was gesteld en nu zie ik tot mijn verbazing een opsomming van 'onderhoud afgerond' op nieuw 'diagnose gesteld' en ook zijn daar 'gereed voor retourzending' en 'verstuurd naar winkel' aan toegevoegd die zo genaamd al eerder zouden zijn 'vermeld'. Dat geeft ook opnieuw mijn twijfels over de werkwijze van dit bedrijf.
SAMSUNG I9300 GALAXY S3
Orderverloop
20-12-2013 14:00 verstuurd naar winkel
20-12-2013 09:47 gereed voor retourzending
19-12-2013 16:01 diagnose gesteld
19-12-2013 16:01 onderhoud afgerond
18-12-2013 12:04 onderhoud afgerond
18-12-2013 12:04 diagnose gesteld
18-12-2013 12:04 onderhoud afgerond
18-12-2013 12:04 diagnose gesteld
13-12-2013 10:36 start onderhoud
13-12-2013 09:38 ontvangen in servicecentrum
10-12-2013 17:00 versturen naar servicecentrum
10-12-2013 17:00 afspraak uitgevoerd
09-12-2013 17:51 order registratie

Ik ben woest, maar ook verdrietig want ik ben straks niet alleen opzoek naar werk ik heb ook al weken bijna geen contact meer met vrienden aangezien ik bijna alles via mijn telefoon deed. E-mailen, facebooken, netwerken en uiteraard whatsappen en gewoon bellen. Hoe wel ik het bellen wel kan doen doormiddel van mijn oude toestel, zijn de kosten ook niet niks. Ik zag dat ik van de eerste maand al ruim 56 euro moet gaan betalen terwijl ik veel minder bel dan anders omdat ik toch geen telefoonnummers uit mijn hoofd weet. Dan komt er straks weer een nieuwe rekening aan van de tweede maand..

Ik ben ten einde raad. Nu heb ik nog wel een verzekering afgesloten, maar uit princiepe wil ik hier geen gebruik van maken ivm met kosten die dan alsnog voor het eigen risico komen te staan. Dit valt gewoon binnen de garantie, het toestel is in gebreke gebleken maar is áán te tonen dat er wel sprake is van waterschade dan stel ik alsnog Teleplan aansprakelijk omdat de schade ontstaan is door hun toedoen en bij mij niet gebeurd kan zijn. Bovendien had de waterschade dan de eerste keer al naar voren moeten komen en dat was niet het geval.

Ik neem aan, dat wanneer mijn toestel niet gerepareerd kan worden ik een nieuw toestel mag verwachten of anders de waarde van het toestel krijg uitgekeerd.



Respect als je alles gelezen hebt, en nog meer respect als je hier een reactie op zou willen geven. Ik heb het nu van mij afgeschreven maar ik heb nog een paar vragen. Want wie kan ik nu eigenlijk het beste aansprakelijk stellen? Wat kan ik verwachten? Ik ben zo kwaad en moedeloos dat helder denken nu even niet meer gaat.. :(
Laatst bijgewerkt door Aartje op 20-12-13 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Wie los durft te laten, heeft twee handen vrij
Een ander kan je niet geven wat er in jezelf ontbreekt.
"Vertrouwen is als een gum, het wordt alsmaar kleiner na elke fout"...


Rebecca

Berichten: 50615
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Joure

Re: Lang, lang verhaal, maar een serieuze klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:27

Wat ontzettend klote , vooral de manier waarop. .

Utopia 01-05-09 / 27-11-15 , de hemel heeft er een ☆ bij . Kerst 01-11-2007 / 13-08-2016 ☆ Nynke 15-05-2011 / 27-03-2018 ☆ Gone but not forgotten :* Syb 01-01-2011 / 05-04-2018

Choiix
Berichten: 1981
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Lang, lang verhaal, maar een serieuze klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:47

Jij kan niet hard maken dat je toestel niet in de tussentijd nat geworden is helaas.. Al gooien reparatiebedrijven het wel heel snel op waterschade. Overigens, je had gewoon een willekeurige microsim naar normale simkaart converter kunnen gebruiken die elke telefoonwinkel op voorraad heeft dus het gebruiken van een 0 euro abbo van Voda vind ik persoonlijk een beetje dubieus.

Ik zou als ik jou was zorgen dat je het toestel zsm terug krijgt en opstuurt naar je verzekering, anders zit je nog langer zonder toestel. Wil je echt voor de lijdensweg gaan moet je ze in gebreke en in verzuim stellen en een gedetailleerd schaderapport opvragen. Maar mijn ervaring is dat je zeker aangezien jij schetst dat je nu nog steeds zonder zit je geen zin hebt in dit gevecht. Ik zou m'n verlies nemen en de verzekering aanspreken. Check overigens ook je inboedelverzekering, grote kans dat het daar ook onder valt, zonder eigen risico.

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Aartje

Berichten: 2339
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 10:44

Choiix schreef:
Jij kan niet hard maken dat je toestel niet in de tussentijd nat geworden is helaas.. Al gooien reparatiebedrijven het wel heel snel op waterschade. Overigens, je had gewoon een willekeurige microsim naar normale simkaart converter kunnen gebruiken die elke telefoonwinkel op voorraad heeft dus het gebruiken van een 0 euro abbo van Voda vind ik persoonlijk een beetje dubieus.

Ik zou als ik jou was zorgen dat je het toestel zsm terug krijgt en opstuurt naar je verzekering, anders zit je nog langer zonder toestel. Wil je echt voor de lijdensweg gaan moet je ze in gebreke en in verzuim stellen en een gedetailleerd schaderapport opvragen. Maar mijn ervaring is dat je zeker aangezien jij schetst dat je nu nog steeds zonder zit je geen zin hebt in dit gevecht. Ik zou m'n verlies nemen en de verzekering aanspreken. Check overigens ook je inboedelverzekering, grote kans dat het daar ook onder valt, zonder eigen risico.


En dat doe ik dus niet. Zeker niet bij dit soort bedrijven. Dan geef ik echt niet op. Ik ben het wachten wel zat ja, maar de wereld vergaat niet zonder smartphone. Dus nu ik toch al 6 weken zonder zit, ga ik door tot het eind. Ik laat de verzekering erbuiten omdat dit binnen de garantie valt. Dus heb ik recht op herstel of vervanging van het product. Wat betreft die conventer, dat is mij niet aangeboden en waar kun je die dingen kopen?
Even een update. Inmiddels is mijn telefoon terug. Maar niet met de diagnose die eerder op hun website stond. Blijkbaar hebben ze het toestel toch nog eens verder onderzocht en nu staat op het reparatieformulier dat ze het toestel gerepareerd hebben onder de garantie! Dus enigszins opgelucht wil ik weer mijn toestel gaan gebruiken. Echter geeft hij opnieuw problemen, valt uit zichzelf uit, start zich opnieuw op en geeft steeds foutmeldingen. Ook niet steeds dezelfde melding maar steeds wat anders. Hij lijkt een eigen leven te lijden. Ik heb met mijn camera eens 10 minuten lang gefilmd om vast te leggen wat er nu steeds gebeurd. Dus op die manier ook bewijs dat er echt wat aan de hand is.
Ik ga opnieuw bellen. Bij het navragen blijkt ook dat als hij 3 keer gerepareerd is maar hij nog steeds klachten geeft je recht hebt op vervanging/nieuw product of de kosten in geld uitgekeerd krijgt.

Wie los durft te laten, heeft twee handen vrij
Een ander kan je niet geven wat er in jezelf ontbreekt.
"Vertrouwen is als een gum, het wordt alsmaar kleiner na elke fout"...

Choiix
Berichten: 1981
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Lang, lang verhaal, maar een serieuze klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:02

Die converter is common knowledge en als je je provider had gebeld (of je verzekering) hadden die je dat ook verteld. Die drie keer reparatie is nieuw toestel gaan alleen op als er geen enkele keer een boardswap is uitgevoerd (dus nieuw IMEI nummer, moet je ook doorgeven aan je verzekering).

En die converter is zoals ik al zei bij elke telefoonwinkel te koop voor minder dan 2 euro.

Voordat je je telefoon weer op laat sturen zou ik hem eerst nog een hard reset geven op de goede manier. Dus wipe cache, wipe dalvik en wipe data. Hoe dit moet kan Google je vertellen.

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Aartje

Berichten: 2339
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Lang, lang verhaal, maar een serieuze klacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 12:14

Dit is wat er tot nu toe is gebeurd volgens de reparatieraporten:

Gerepareerd op level 3
10 x SCREW-MACHINE
1 x A/S ASSY_PBA MAIN COMM

Daarna
Gerepareerd op level 1

Geen idee wat dat inhoud allemaal, maar feit is dat hij nog steeds niet goed functioneert.

Wie los durft te laten, heeft twee handen vrij
Een ander kan je niet geven wat er in jezelf ontbreekt.
"Vertrouwen is als een gum, het wordt alsmaar kleiner na elke fout"...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desi92, Esaqar, Frummel01, karin1985, Riddershow, Westernfreak, xnien_ en 60 bezoekers