Wonen omg. Utrecht (IJsselstein, Doorn, Houten enz)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ladyson

Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Wonen omg. Utrecht (IJsselstein, Doorn, Houten enz)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 10:58

Als ik mijn opleiding heb afgerond (duurt nog wel even), willen mijn vriend en ik verhuizen naar een plaats in de omgeving Utrecht. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van Bokkers die daar wonen. Ik ben tot nu toe erg enthousiast over de luxe pensionstallen en hun lage prijzen, maar dit is latere zorg :o

Binnenkort gaan we zelf een paar bezoekjes brengen aan die regio. Onze interesse ligt vooral bij Zuid/Oost Utrecht. Ik heb verhalen gehoord dat IJsselstein echt een ghetto-stad is, maar op internet staat juist dat het erg sfeervol is.. We willen niet echt in een mega-stad wonen, maar ook niet in een mini-dorpje. Volgens mijn vriendin is Wijk bij Duurstede een mini-dorpje, maar als ik op Google Maps kijk, valt dat reuze mee..

Utrechtse bokkers, brand alsjeblieft los :D !


Anoniem

Re: Wonen omg. Utrecht (IJsselstein, Doorn, Houten enz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:01

Ijsselstein een Ghetto-stad???
_O-
Hoe kom je daar bij?

Ik vind het juist een hele sfeervolle stad met een gezellig centrum(pje).
De mensen zijn vriendelijk en open en je hebt alles (en meer) wat je nodig hebt en Utrecht is met het OV binnen een half uurtje bereikbaar.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:04

IJsselstein heeft hele leuke stukken, zoals het centrum. Over achterveld heb ik ook goede berichten gehoord. Het enige wat ikzelf niet mooi vind is Zenderpark. Met de komst van Zenderpark zou IJsselstein achteruit/verloederd zijn, dus ik begrijp goed waarom die 'ghetto' term. Woerden is een mooi stadje, wel wat aan de dure kant. Bodegraven is wat meer dorpser.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 18-12-13 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Trakehners ☆

daffodil

Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:04

IJsselstein is juist heerlijk knus! Ik vind de dorpen eromheen wel dramatisch maar goed dat is persoonlijk, ik woon er zelf ook :D Nieuwegein zou ik nooit voor kiezen en Utrecht zelf ook niet maar IJsselstein wel hoor! Wijk bij Duurstede ken ik wat minder.

Anoniem

Re: Wonen omg. Utrecht (IJsselstein, Doorn, Houten enz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:07

Zenderpark is zo ontzettend groot, om te zeggen dat IJsselstein daardoor verloederd is vind ik echt onzin persoonlijk ;)
Het is nieuwbouw en daar moet je van houden, maar het is een rustige buurt waar voornamelijk jonge gezinnen en 2 verdieners zonder kinderen wonen.

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:07

Ijsselstein is een toffe stad hoor! :)
Mijn hele familie komt uit die omgeving en een aantal wonen er nog! :)

Ik denk dat ze Nieuwegein bedoeld hebben? :) Daar hoor je over het algemeen wat minder positieve dingen over.

*stopt aardappel in keel* Wijk is naar mijn mening een beetje een kakstad. :P

KMF

Berichten: 480
Geregistreerd: 30-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:11

Haha misschien moet je zelf eens gaan kijken en een eigen mening vormen? Iedereen zal je iets anders vertellen.. Ik woon al mn hele leven in N.gein, geen mooie stad maar niks mis mee. Overal heb je slechte stukken natuurlijk. IJsselstein heb je een gezellige binnenstad, Houten mooie (veel duurdere) huizen, nieuwbouw en ben je met de trein ook zo in de stad. Doorn heb je bos..
Succes in ieder geval :j

What susie says of sally says more of susie than of sally. Remember that!

Jindai

Berichten: 1867
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:13

Ik ben opgegroeid in Wijk bij Duurstede (woonde er tot m'n 21e) en mijn pony staat er nog steeds. Ik vind het geen 'minidorp' maar een echte stad is het nou ook weer niet, alhoewel.....officieel wel. :+
Doorn is wat dat betreft meer een 'minidorp', maar daar heb je wel het voordeel dat je met je paard het bos in kan, dat is in WbD weer niet te vinden. Is Driebergen of Zeist niks voor jullie? :)

Boheme

Berichten: 2101
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wonen omg. Utrecht (IJsselstein, Doorn, Houten enz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:18

Bilthoven is ook leuk, net aan de andere kant maar je bent zo in Utrecht.

[o]

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:21

Hier hetzelfde dilemma, al wilde ik zelfs nog in een iets kleinere straal rond Utrecht wonen. Bunnik was ik niet echt fan van (als de supermarkt vol met bordjes 'pas op zakkenrollers' hangt, ben ik er gauw klaar mee) en ook weinig te huur, de oostkant wilde m'n vriend niet dus Zeist viel ook af. Bilthoven vond ik eigenlijk te ver, Maarssen een vreselijke stad (sorry..), de Bilt waren nauwelijks huurhuizen en Nieuwegein en Leidsche Rijn vonden we ook niets. Stelletje zeikerds dus :D Toen bleven in eerste instantie Houten (noord) en Odijk over, al was die laatste ons eigenlijk net een te klein dorp. Houten noord bleek boven budget te liggen dus toen hebben we ons over het afstandsprobleem heen gezet en wonen nu tot volle tevredenheid in Houten zuid :) De sfeer in de wijk is heel goed en we hebben alle voorzieningen in de buurt (van treinstation tot bioscoop), plus het is op fietsafstand van Utrecht dus dat is makkelijk :j

Ladyson

Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Wonen omg. Utrecht (IJsselstein, Doorn, Houten enz)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 11:31

Bedankt voor de vele reacties al! Leuk om te horen dat IJsselstein geen ghetto-stad is want ik vond het er leuk uit zien! We staan echt voor alles open en Driebergen en Zeist zullen we dus ook bekijken. En we gaan uiteraard ook zeker zelf de omgeving verkennen. Toch hoor ik ook graag de ervaringen, veel dingen zullen we toch over het hoofd zien aangezien de regio waarin we zoeken best groot is.. Een vriendin gaf aan dat Houten erg leuk was inderdaad, maar de huizen zijn daar veel duurder dan in de andere plekken eromheen. ;(

Miriam91

Berichten: 2822
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:41

Zeist is een leuke stad. Een best wel groot centrum en verder in elke wijk wel een klein winkelcentrumpje met supermarkt, blokker, bakker, slager etc. Volgens mij is Zeist wel duur. Verder wel een goede busverbinding naar Utrecht en fietsen is ook makkelijk

Mahone <3

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Wonen omg. Utrecht (IJsselstein, Doorn, Houten enz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:52

Wijk bij Duurstede is erg leuk :D Misschien kan je het klein noemen maar het heeft wel vele faciliteiten. Wat zijn dingen die je in de buurt wil hebben? Voor een bios moet je naar Houten of Zeist. Bos richting Doorn en Leersum. Maar je kan je paard ook ietsjes verder zetten (afstand wijk - leersum is nog geen tien minuten met auto)

Schoentje(s) are red, apples are fruity. Don't eat lasagne, it might be Black Beauty!

Konijn@kussengevecht
Pk vest nieuw!

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:57

Ik kom zelf uit Den Dolder en mijn vriend uit Driebergen. Hij heeft met zijn ex in Nieuwegein gewoond en heeft daar over gezegd "Nooooooooit meer Nieuwegein!!!".

Daarna is hij in Utrecht gaan wonen (Oud Sterrenwijk), ik woonde toen half bij hem in. Utrecht was oké, groot voordeel was dat we lopend het centrum in konden en er woonden nog van die echte Utrechters, lees: allemaal buiten voor de deur zitten om de aardappels te schillen e.d, super leuk om dat te zien! Nadeel was dat het wel een onrustige buurt was, als buitenstaander kwam je er niet zo snel tussen en er was ook veel criminaliteit. Vlak voor mijn vriend daar kwam wonen was er een schietpartij geweest en de dag dat hij ging verhuizen was er een wilde achtervolging die voor de deur eindigde. Heel bizar om dat zo voor je neus te zien gebeuren!

De woning in Utrecht was echt super klein, dus zijn we samen in Zeist gaan wonen, precies tussen de Steynlaan en Slotlaan in (centrum). Dat was erg leuk wonen, maar de huur was heel hoog, dus besloten we uiteindelijk te kopen. Helaas waren er in Zeist geen koophuizen te vinden die aan al onze eisen voldeden (het was allemaal zoooo duur) en zijn we verder gaan kijken. Uiteindelijk zijn we in Amersfoort beland, in een super leuke straat. Hier is het lekker rustig, we wonen aan het water, lopen zo het park is en binnen 10 a 15 min. fietsen staan we in het centrum. We wonen hier echt met veel plezier! Maar ik denk dat Amersfoort voor TS teveel uit de richting is.

Den Dolder en Driebergen zijn echt heel erg dorps (Bilthoven en De Bilt idem), maar het is wel lekker in het groen. Ik heb prima in die omgeving gewoond, maar Zeist en Amersfoort vind ik leuker en levendiger!

Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:00

Ik woon in het mini dorp Odijk :) Bevalt heel goed. Dichtbij Zeist, Houten en Utrecht waar alle voorzieningen zijn (bios, winkels, theaters). Je zit vanuit huis ook zo op de snelweg. Wijk bij Duurstede is ook een leuke stad (had als eerste in Nederland de stadsrechten), maar je doet er dan wel wat langer over om bij een snelweg uit te komen. Voor mij was dat ivm reistijd naar mn werk niet echt een optie. Driebergen en Doorn zijn ook leuk, maar wel wat duurder qua huizen. Zit je wel lekker dicht bij het bos. Vandaar dat mijn paard nu in Driebergen woont :)

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:03

Ladyson schreef:
Een vriendin gaf aan dat Houten erg leuk was inderdaad, maar de huizen zijn daar veel duurder dan in de andere plekken eromheen. ;(

Dat is voornamelijk noord, zuid scheelt echt flink! Maar dan moet je die extra 2,5km er wel voor over hebben. Prijzen hier zijn vergelijkbaar de kleinere dorpen eromheen.

Niniee

Berichten: 317
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Wonen omg. Utrecht (IJsselstein, Doorn, Houten enz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:31

Utrecht is hartstikke leuk om te wonen! Ik woon er al m'n hele leven, studeer nu in Amsterdam, maar geef toch de voorkeur aan Utrecht. Als je vlak langs de rand wilt gaan wonen (Bilthoven, Driebergen, Houten) is het nog best aan de prijs. Wel zit je dicht aan het bos, zeker als je aan de oostkant woont, daar loopt ook de Utrechtse Heuvelrug. Het is weliswaar dorps, maar ik vind al gauw iets dorps haha. Misschien Odijk? Ken wat mensen die er wonen, maar verder ben ik er nog nooit geweest hoor ;)

          “Weeds are flowers, too, once you get to know them.”


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, Dagmar80, GoogleAdsense, jitskenienke, RoronaZorro, Winged en 19 bezoekers