Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
paddington schreef:Ik weet dat mijn auto technisch goed is en had voor dat geld wat ik er inmiddels er in heb gestoken ook een andere auto kunnen kopen maar je weet nooit wat voor ellende je van een ander koopt.
Dungen schreef:Staar je niet blind op km's. Ik heb een mercedes c180 op benzine die 350.000 gelopen heeft en is weer voor 100 door de apk heen gekomen terwijl ik een 3000 km in de maand rij. 2x in het jaar kleine beurt en met apk een grote beurt. Loopt als een zonnetje!
Neem iemand mee met verstand van auto's en ga bij diverse kijken. Aanraders vind ik: Volvo 440, vw passat,ford mondeo en renault senic
blue_sky schreef:Bijkomend voordeel van de Audi: na 15 000 km een kleine beurt en om de 30 000 een grote! Die auto is echt heel voordelig in het onderhoud. En het is al eerder gezegd: Jonge auto's met veel kms hebben vaak lange afstanden gereden. Dat slijt minder dan heel veel korte stukjes.
ikke schreef:Dungen schreef:Staar je niet blind op km's. Ik heb een mercedes c180 op benzine die 350.000 gelopen heeft en is weer voor 100 door de apk heen gekomen terwijl ik een 3000 km in de maand rij. 2x in het jaar kleine beurt en met apk een grote beurt. Loopt als een zonnetje!
Neem iemand mee met verstand van auto's en ga bij diverse kijken. Aanraders vind ik: Volvo 440, vw passat,ford mondeo en renault senic
Volvo 440 is best, zolang je niet in het Lakedistrict gaat rondrijden.
Waarschijnlijk heeft die Hollander er nog altijd nachtmerries van. Die wilde met een volgeladen 440 een haarspeldbocht nemen aan de binnenkant en vergat dat de weg op dat punt een hele steile, korte helling maakte. Dat je op zo'n punt stilvalt is nog een ding; als je vervolgens je achteruitkijkspiegel gevuld hebt met Discovery ben je echt niet blij! Ik zag 'm gelukkig net op tijd stilvallen, maar kon er niet meer voor zorgen dat ik op meer dan 10cm afstand tot stilstand kwam, zonder mezelf in grote problemen te brengen.
Dungen schreef:ikke schreef:Volvo 440 is best, zolang je niet in het Lakedistrict gaat rondrijden.
Waarschijnlijk heeft die Hollander er nog altijd nachtmerries van. Die wilde met een volgeladen 440 een haarspeldbocht nemen aan de binnenkant en vergat dat de weg op dat punt een hele steile, korte helling maakte. Dat je op zo'n punt stilvalt is nog een ding; als je vervolgens je achteruitkijkspiegel gevuld hebt met Discovery ben je echt niet blij! Ik zag 'm gelukkig net op tijd stilvallen, maar kon er niet meer voor zorgen dat ik op meer dan 10cm afstand tot stilstand kwam, zonder mezelf in grote problemen te brengen.
Wij zijn in Tjechie op vakantie geweest met bepakte en bezakte Volvo 440. Wij hebben absoluut geen problemen gehad met de bergen en/of bochten. Dus misschien ligt het ook wel een beetje aan de stuur kunsten
Ik vond de volvo zelfs fijner rijden in de bergen dan de bmw 316 uit '90.
ikke schreef:Nee, dat had weinig meer uit te staan met stuurmanskunst, een helling die ruim meer dan 100% (45°) heeft, daar legt die 440 het domweg af op gebrek aan koppel/overbrengingsselectie.
Dat mijn Discovery er niet eens langzamer voor ging lag 100% aan de gekozen overbrenging: 2-laag.....
sita12 schreef:ik vind 2 ton op de teller totaal niet veel!.
de auto mag en kan een 2 paards trailer trekken dus waarom niet doen?
auto is altijd onderhouden distributie riemen optijd vervangen etc.
komt elk jaar netjes door de keur dus waarom moeilijk doen.
Helaas hebben we niet allemaal de centjes om een luxe jeep of grote auto te rijden . Maar mijn renauld heeft het altijd prima gedaan. En doet het nog steeds prima.
ik vind dat je het niet af kunt laten hangen van de Kilometers of bouwjaar. Tevens draaien ze tegenwoordig zo de km terug en is NAP lang niet zo betrouwbaar als men denkt.
er hoeft maar 1 keuringstation niet op te letten en de teruggedraaide km staan in NAP.