Kapotte fiets, en nu?

Moderators: Muurp, Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel, Dani, Leo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

karenwrmdm

Kapotte fiets, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 21:44

Hoi Bokkers :wave:

Ik zit met een kwestie, niet ernstigs, maar hopelijk heeft 1 van jullie goede raad ..

Een aantal dagen geleden had ik een feestje van een klasgenoot. Het was s'avonds en aardig druk, veel wijntjes en lol, dus ik heb mijn stalen ros meegenomen. Ik heb expres mijn fiets niet bij alle andere neer gezet, om vernieling te voorkomen.. (denk aan domino-fietsen). Om een uur of 11 vond ik het wel welletjes, en zou ik terug richting huis. aangekomen bij mijn fiets, zitten er een paar jongens om heen, en 1 daarvan op mijn bagagedrager. Na vriendelijk verzoeken of ik erbij mocht viel me al op dat er wat stangetjes waren verbogen, zoals mijn standaard (het is een weduwe met een ''achterwiel-klap-standaard).

Tijdens de rit naar huis maakte hij allemaal rammelgeluidjes, maar de wijntjes smaakte zo goed om door die geluidjes heen te dromen. De dagen daarop een paar keer geïnspecteerd, en de standaard valt de hele tijd naar beneden, koplamp mist eraf, en de ketting schuurt enorm tegen de kettingkast aan. Ik klink dus net als een oude Puch hihi. Vandaag de fiets naar de plaatselijke fietsenzaak gebracht, en ze gaan een schaderapport voor me opstellen, voor de eventuele verzekeringskwestie.

Nu zit ik met het volgende probleem. Ik heb de naam + telefoonnummer van de ''dader'', en woonplaats. Maar telefoontjes, whatsappjes, en Facebook-berichten blijven onbeantwoord. Ook al de klasgenoot gevraagd of misschien verdere gegevens bij haar bekend zijn, maar helaas. Ik zat zelf er aan te denken om zijn school te vragen naar het adres/huistelefoon, maar volgens mij valt dit onder privacy-gegevens. Hij zit ook op een school in een andere provincie, en woont niet bepaald in de buurt.

En mijn fiets is ook niet de nieuwste, maar wel mijn enige vervoersmiddel. Stel dat ik in contact met hem kom, wat raden jullie aan? Het via zijn ouders regelen (hij is 15/16 jaar), en dan via de verzekering oplossen, of zelf om een bedrag te vragen om dit op te lossen. De fietsenzaak had het er al over dat de fiets hoogstwaarschijnlijk totallos wordt verklaard, dus wat is een schappelijk bedrag om voor zoiets te vragen? ik wil hem natuurlijk ook niet een splinternieuwe gazelle aftroggelen.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen

meelezer, ik ben meer een muis-miep dan een tiep-type :+

AdnerB

Re: Kapotte fiets, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:47

ik zou de gegevens die je hebt doorgeven aan jou verzekering zodat hun het verder uit kunnen zoeken :)
verzekeringsmaatschappijen hebben vaak wat meer connecties.

Mama van 2 prachtkindjes <3

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie