Huis kopen of huren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:01

Mijn vriend en ik wonen nu bijna twee jaar samen in een huurappartement, en zijn een beetje aan het kijken naar een koophuis. Mochten we uberhaupt al een hypotheek krijgen, want we hebben beiden geen vast contract, en ik ben zelfs uitzendkracht.

Maar wij kijken naar huizen rond de €200.000, en als je dan op internet berekent hoeveel je netto per maand kwijt bent aan de hypotheek, zit dat toch wel een paar honderd euro hoger dan wat wij nu betalen. Maar ik denk niet dat de huizenprijzen en hypotheekrentes nog veel gaan dalen dus het lijkt me theoretisch gezien een goede tijd om te kopen.

Edit: en wij huren nu al in de vrije sector, dus het is niet dat we nu goedkoop huren.

Oretha

Berichten: 3428
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 16:58

Bedankt voor al jullie berichten en openheid :) Heb er echt wat aan!

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Huis kopen of huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:08

Hey Chantal! Leuk om te zien dat jij met precies dezelfde dilemma's zit als ik! (Zo kom je elkaar weer eens tegen ;) ).

Ik ben vandaag toevallig op hypotheekgesprek geweest en moet zeggen dat dat heel verhelderend was (in de positieve zin). Ben er nu denk ik ook wel over uit dat ik graag wil gaan kopen :j

Dus mijn tip: ga eens naar een hypotheker, hypotheekshop etc en ga een vrijblijvend gesprek aan. Het heeft iig voor mij heel veel duidelijkheid gegeven en je hebt ook gelijk inzage over wat je precies kan :j

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Huis kopen of huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:09

Bedenk wel dat een hypotheker vrijwel altijd je richting kopen praat :D Dat is hun werk en inkomen. Geheel onafhankelijk kunnen ze hier niet in zijn.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:11

Sammie schreef:
Bedenk wel dat een hypotheker vrijwel altijd je richting kopen praat :D Dat is hun werk en inkomen. Geheel onafhankelijk kunnen ze hier niet in zijn.

Uiteraard en dat besef ik me ook goed hoor! :D Maar ze geven je ook inzicht over wát je kan :j En dat is uiteraard ook wel handig om te weten :Y)

Ik kom uit dezelfde buurt als TS en weet ook waarvoor zij ws in aanmerking komt qua huren en dan kan je in deze regio al sneller beter kopen kan ik je vertellen (maar dat is uiteraard ook mijn mening := ).