Krijg grote bestanden niet op externe HDD

Moderators: Polly, Dani, Leo, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Liselot

Krijg grote bestanden niet op externe HDD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 16:46

Vandaag grote schoonmaak op de laptop en ben dus vanalles aan het overzetten naar mijn externe harde schijf.
Echter krijg ik bij bestanden die groter zijn dan 4 gig de melding dat het bestand te groot is voor de doelbestemming.
Heb al even gegoogled en las dat je van FAT32 om moet zetten naar NTFS. Dit gedaan met de C schijf, computer opnieuw opgestart, maar het wil nu nog steeds niet.
Moet ik mijn harde schijf ook omzetten en zo ja, hoe doe ik dat? Als ik bij eigenschappen van de schijf kijk staat daar idd nog wel FAT 32, is dat het probleem?

T 18-11-15 <3
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!
http://www.facebook.com/liselotkamphuisfotografie

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:13

Dat is het probleem ja. De schijf waarnaar toe je wil kopiƫren moet NTFS zijn.
Hoe je C hebt omgezet, moet je ook doen met je extrerne schijf. (Kun je doen via Schijfbeheer.)

Shiloh

Re: Krijg grote bestanden niet op externe HDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:30

Inderdaad.

Naar je verkenner gaan. Rechtsklikken op je schijf. Kiezen voor formatteren en dan kiezen voor NTFS. Let wel op dat je schijf dan dus helemaal leeg gegooid wordt. Sla de data die nu op die externe schijf staan dus tijdelijk ergens anders op.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Knoffer

Re: Krijg grote bestanden niet op externe HDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:04

Je kunt ook omzetten zonder dat je bestanden verloren gaan, maar het blijft wel risicovol. Maar als je al een paar uur hebt zitten kopiƫren, is het wel lekker als je dat straks niet opnieuw hoeft te doen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie