Verkeerd pinbedrag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gemmeke

Berichten: 1107
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:08

Ik zou de baas inlichten dat je bedreigd wordt door een van zijn medewerkers, melden dat je het te kort moet overmaken op haar priverekeningnummer, evt. als bewijs de sms-en laten zien.

En misschien wel aangifte doen tegen haar omdat ze gebruik heeft gemaakt van je gegevens, waar ze geen recht toe heeft. Ookal hebben ze je telefoonnummer dan nog mogen ze je nummer niet gebruiken voor andere dingen dan waarvoor afgesproken.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:12

Gemmeke schreef:
Ik zou de baas inlichten dat je bedreigd wordt door een van zijn medewerkers, melden dat je het te kort moet overmaken op haar priverekeningnummer, evt. als bewijs de sms-en laten zien.

En misschien wel aangifte doen tegen haar omdat ze gebruik heeft gemaakt van je gegevens, waar ze geen recht toe heeft. Ookal hebben ze je telefoonnummer dan nog mogen ze je nummer niet gebruiken voor andere dingen dan waarvoor afgesproken.

Ik zou daar persoonlijk geen aangifte voor doen. Je moet niet overal een drama van maken. Dit levert je niks op, alleen ellende

Afanaisa91

Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:13

Optiwolk schreef:
Ik zou zeker niet overschrijven en juist wel aan haar baas melden.

Zij maakt een fout een daar ben jij in de 1e plaats niet verantwoordelijk voor.
Bovendien contacteert ze je persoonlijk en vraagt ze je op haar persoonlijke rekening over te schrijven?

Ruikt volgens mij naar de baas die niet weet van de fout en zij die er 103.5 euro wil uitslaan.


Precies dit!
De medewerkster in kwestie gedraagt zich erg onprofessioneel en hoort zowel tegenover haar baas als tegenover zichzelf verantwoordelijkheid moeten nemen over haar gemaakte fout. Ik zou het daarom bij haar baas neerleggen en niet onder de tafel oplossen.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:16

jee wat een vaag verhaal, onbeschoft en onprofessioneel gewoon!
Zou zeker contact opnemen met de firma zelf om verhaal te halen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:16

manzano schreef:
Tigra_ schreef:
Verbaasd me wel dat er mensen bij zijn die zeggen niets doen en afwachten. Ik denk dat de baas alleen maar blij zou zijn als hij op de hoogte gesteld word hoe een van z'n werknemers met klanten omgaat.


Dat is waarschijnlijk met het oog dat je dan misschien je foto's voor 1,50 hebt ;) Als de baas het weet zal je alsnog moeten betalen.

Maar ze zal het idd bij meer mensen doen, dus dat zou het me meer dan waard zijn.


Tja dat geld zou mij dan persoonlijk een worst wezen. Je weet al wat je moest betalen op deze manier zou ik geen geld willen "besparen".

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 16:07

Heb inderdaad contact opgenomen met het bedrijf, mijn verhaal gedaan de voicemail via speaker laten horen. Dit is zeker niet de gang van zaken en ze willen nu dat ik het bedrag zonder een excuus van hun kant overmaak.. Dat heb ik geweigerd.. Heb gezegd dat ik zeker bereid ben was te betalen maar dat hun de genen zijn die fout zitten en dat een excuus minstens op z'n plaats is. Behalve de manier waarop ik behandeld word.. En het feit dat mijn telefoon nummer hier niet voor bedoeld is. Heb gezegd dat ik dan de foto's terug zal sturen en dat ze die €1,05 mogen houden..
Morgen word ik terug gebeld door de directie.

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 16:11

Het ging trouwens om een mobiele foto studio inderdaad anders was ik natuurlijk naar de winkel gegaan

Shadow0

Berichten: 43514
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:15

Goed gedaan Patries90 +:)+ Wat een flutbedrijf!
En als die studio ergens op bezoek was (bij ons bv wel eens in de supermarkt) zou ik het gastbedrijf ook nog inlichten.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:16

105 euro voor 2 foto's? Zijn die huiskamer formaat of zo? Wat een bedrag zeg. Wist je dit van te voren?

Dat je het verschuldigde bedrag nog moet betalen vind ik eigenlijk wel terecht.
Maar niet naar een prive nummer.

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:18

Ik zou de fotos kopieren en scannen en dan terugbrengen geld terugvragen.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:20

NoreenJulia schreef:
Ik zou de fotos kopieren en scannen en dan terugbrengen geld terugvragen.

Over een tijdje vraag jij geld voor een fotoshoot en dan doen mensen dat bij jou. Vind je dat dan ook goed?

Wel eerlijk blijven. :)

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:23

Ik zou het wel goed vinden als ik zo oneerlijk zou zijn geweest eigenlijk :+

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:23

NoreenJulia schreef:
Ik zou de fotos kopieren en scannen en dan terugbrengen geld terugvragen.


Dat heet dus stelen :Y) .

Wat onprofessioneel van deze dame. Goed dat je direct contact hebt opgenomen met het bedrijf.
Raar dat er geen excuses af kan: ze hebben een grote fout gemaakt en dat zou wel terecht zijn.

Overigens is de prijs niet heel gek, stel dat de TS twee 40x60cm formaat foto's heeft gekocht, dan zit je zo aan dat bedrag.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:30

Wat een slimme oplichter is die dame!

Ik zou ook de foto's terugbrengen....wat een belachelijk bedrag voor de foto's. Je bederft de markt!

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:30

Damn...wat een verhaal..
En was associaal...bah..

Ben benieuwd hoe dit afloopt!

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:32

Amalarab schreef:
Wat een slimme oplichter is die dame!

Ik zou ook de foto's terugbrengen....wat een belachelijk bedrag voor de foto's. Je bederft de markt!


Nee hoor, mensen die foto's voor minder verkopen doen dat :Y) (tenzij het twee foto's waren van 10x15cm)

liedje89
Berichten: 7158
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:38

Ik denk eigenlijk dat je foto's niet kan retourneren, dat is dan toch maatwerk dat mag nooit terug?

Wel een onprofessionele bende trouwens daar, ik zou ook echt excuus willen dat je zo iemand voor je laat werken zeg :?

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:42

Het is een winkel shoot dat vind ik anders dan wanneer je zelf naar een fotograaf gaat betreft prijs.
Ze knippen dan in een korte tijd heel veel mensen. Ze hebben dan echt niet alle tijd voor je.
Tenminste ik neem aan dat ts dat bedoeld met mobile foto studio.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:05

Laat die mensen maar praten.
Als jij een betalingsbewijs hebt van de winkel met het bedrag van € 1,05 voor de foto's en jij kan aantonen dat je dat bedrag betaald hebt, kunnen ze hoog en laag springen maar zijn ze zelf in fout en kunnen ze niets eisen of terug vragen.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:10

Ben ik de enige die vind dat het resterende bedrag overgemaakt moet worden?
Je hebt zelf ook niet opgelet want dat ding geeft ook aan welk bedrag je gaat pinnen.
Als er nu 1050,00 was afgepint dan was het ook goed zo?
Dat ts boos is op de winkelmedewerker vind ik heel terecht, maar alle reacties hier van niet betalen toch niet correct.

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:12

little_king schreef:
Ben ik de enige die vind dat het resterende bedrag overgemaakt moet worden?
Je hebt zelf ook niet opgelet want dat ding geeft ook aan welk bedrag je gaat pinnen.
Als er nu 1050,00 was afgepint dan was het ook goed zo?
Dat ts boos is op de winkelmedewerker vind ik heel terecht, maar alle reacties hier van niet betalen toch niet correct.


Dan moet je misschien beter lezen...... er staat alleen niet betalen op haar priverekening.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:13

little_king schreef:
Ben ik de enige die vind dat het resterende bedrag overgemaakt moet worden?
Je hebt zelf ook niet opgelet want dat ding geeft ook aan welk bedrag je gaat pinnen.
Als er nu 1050,00 was afgepint dan was het ook goed zo?
Dat ts boos is op de winkelmedewerker vind ik heel terecht, maar alle reacties hier van niet betalen toch niet correct.


Ik denk dat de reacties van niet betalen komen door het gedrag van de winkelmedewerkster. Als die gewoon vriendelijk gebeld had met de mededeling dat er helaas iets fout gegaan was, 1000 maal excuses en of ze alsjeblieft het geld op de zakelijke rekening van het bedrijf over kon maken, zouden mensen er een heel stuk minder moeilijk over doen.

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:16

little_king schreef:
Het is een winkel shoot dat vind ik anders dan wanneer je zelf naar een fotograaf gaat betreft prijs.
Ze knippen dan in een korte tijd heel veel mensen. Ze hebben dan echt niet alle tijd voor je.
Tenminste ik neem aan dat ts dat bedoeld met mobile foto studio.


Daarom hoef je vaak bij een dergelijke shoot niets te betalen voor het foto's maken an sich. De prijs voor fotoafdrukken hoeft dan niet anders te zijn dan bij een geboekte shoot.

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:18

Volgens mij is dit zo'n bedrijf (als het is die ik denk dat het is) waarbij je 2,50 betaalt voor de foto's en dan kan je pakket kopen van 99,-
Volgens mij heb je dan standaardcombi van foto's die ZIJ voor jou bepalen (dus welke groter is etc). Ik weet alleen niet hoeveel foto's het zijn.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:19

Yucca schreef:
Amalarab schreef:
Wat een slimme oplichter is die dame!

Ik zou ook de foto's terugbrengen....wat een belachelijk bedrag voor de foto's. Je bederft de markt!


Nee hoor, mensen die foto's voor minder verkopen doen dat :Y) (tenzij het twee foto's waren van 10x15cm)

Niet voor de klanten zelf, omlaag met die prijzen.