Verkeerd pinbedrag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:22

Foto's laten scannen bij de MultiCopy! Dan de baas op de hoogte brengen en de foto's terug laten nemen.

vang
Berichten: 309
Geregistreerd: 25-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:26

Volgens mij moet je helemaal niets betalen. Zij heeft je een fout bedrag aangerekend tenslotte... Bovendien heeft zij ook het recht niet om je persoonlijke gegevens (telefoonnummer) te "misbruiken". Betekent niet dat ik het niet zou gaan betalen bij de verantwoordelijke zelf... (zeker niet bij die verkoopster). Maar eigenlijk vind ik dat hij je de foto's dan zo zou mogen geven om het gedrag van zijn verkoopster goed te maken.

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:31

Ik zou inderdaad direct naar haar baas bellen, je verhaal doen en eventueel de smsjes laten zien als bewijs.
Daarbij zeggen dat je een klacht in wilt dienen tegen haar en dus niet gediend bent van dit soort gedrag en bedreiging.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:32

ik zou haar laten weten dat je wacht tot haar baas persoonlijk contact met je opneemt om het goed te regelen, zij wil duidelijk ff lekker 100 euro naar achteren slaan. En mocht je de baas te spreken krijgen, natuurlijk even duidelijk vermelden wat de gang van zaken is van deze (mijn mening) zeer onbeschofte vrouw.

edit: ook zeker met raponsje eens!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:33

Dus zij voelt zich volledig in haar recht, maar jij mag het wel niet tegen de baas vertellen want dan krijgt ze een officiële waarschuwing? Jaja lekker logisch :') .

Ik zou als ik jou was, alle verdere handelingen met die verkoopster weigeren en met de verantwoordelijke van de winkel spreken. Niet meer verder op haar ingaan want ze is totaal onbetrouwbaar (persoonlijke rekening???). Gewoon zeggen wat er gebeurd is, dat je dit absoluut geen service vind en dat je de foto's nog liever terug geeft, ze mogen de anderhalve euro houden. Dat ze maar een flinke uitbrander krijgt door haar baas, dit kan gewoon echt niet.

Is dat trouwens zo duur, foto's?

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:37

Ik vraag me af waarom zij uberhaupt je telefoonnummer heeft. Maar als je normaalweg in een winkel koopt en je bent weg, en er blijkt een betaalfout in jouw voordeel te zijn dan zoeken ze je ook niet op om alsnog het juiste bedrag te betalen. Dat is een fout vd verkoopster, die gedurende je aanwezigheid dient te worden hersteld. Maar ik begrijp dat ts het best wil betalen, maar niet op deze manier? Ik zou idd naar de winkel gaan en de baas opzoeken. Wie weet verrast hij jou wel ;)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:39

Je telefoonnummer staat heel vaak gewoon in het klantenbestand van de winkel dus dat kan ze heel gemakkelijk opzoeken.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:39

Ik zou de foto's niet meer afnemen, terug ermee. Op deze manier koop ik niets. En baas inlichten dat je persoonlijk gestalkt wordt door zijn medewerker en ook nog eens het geld op haar privérekening wil hebben.

Die hadden aan mij een klant minder! Oja, de 1,05 krijg je natuurlijk netjes terug :D

Hoe komt ze trouwens aan je telefoonnummer?

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:40

Ik zou de baas inlichten, voicemail en sms en mee als bewijs.. heb je ook op sms haar rekeningnummer of dat je het over moet maken na haar priverekening? Hoeft ze ook niet meer bang te zijn voor officiele waarschuwing.. dat word ontslag..

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:41

Yontheke schreef:
Ik mag dan best associaal zijn. Maar als ik een fout maak in de winkel waardoor iemand te weinig betaald, wordt deze daar achteraf niet meer voor aangesproken. Ik heb namelijk een fout gemaakt en daar kan de klant weinig aandoen.

Vindt het al weinig professioneel dat ze daar nog voor achterna komen.

Bij mij zouden ze geen cent meer zien. Had ze het zelf maar juist moeten doen.


Eigenlijk ga ik hierin mee. De klant kan er niets aan doen dat deze fout gemaakt heeft. De verantwoording ligt bij de verkoper die de klant geholpen heeft.

TS, nu even laten gaan, aangifte zal ze echt niet doen, want dan komt het boven water dat ze zelf een fout heeft gemaakt. Als haar baas contact opneemt, kan het altijd nog geregeld worden...

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:42

Apart verhaal dit en uiterst onprofessioneel!
Geen geld overmaken en al helemaal niet naar haar privérekening.
Als ze nogmaals contact op neemt vermelden dat het haar eigen fout is en dat ze zelf haar baas moet inlichten.
En verder als ze nogmaals contact met je opneemt dat jij contact met haar baas opneemt en aangifte tegen haar doet ivm uitlatingen/bedreigingen.
Verder is € 102 een absurd hoog bedrag voor maar 2 fotos!!
Daar heb je normaal gesproken een complete fotoshoot voor incl tientallen fotos :)

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:44

Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen. Contact met de baas opnemen en bespreken wat er voor gevallen is.
Succes ermee.

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:51


Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:53

Raar verhaal hoor.
Vooral niet aan die verkoopster betalen! Haar baas heeft een vordering op jou, zij niet! Wanneer je het naar haar gewone rekening overmaakt, heb ik het vermoeden dat het geld nooit bij haar baas terecht zal komen. Ik vind het al heel loyaal van jou dat je het nog terug wil betalen. Het is immers haar fout en ik moet zeggen dat ze wel echt lef heeft om zo achter jou aan te gaan.
Aangifte zou ik me niet zo druk om maken, ik denk dat de politie hard begint te lachen.

Wanneer je het allemaal netjes af wil handelen, zou ik contact opnemen met haar baas en zeggen dat zij jou erop gewezen heeft dat je te weinig hebt betaald en jij dit netjes op wil lossen. Laat die werknemer er verder buiten.
Wil je het nou wel bont maken, dan zou ik naar haar baas toegaan en het héle verhaal uitleggen. Maar hier los je ook vrij weinig mee op denk ik. Alleen een boze vrouw achter je aan.

Je kunt ook gewoon niks meer van je laten horen en wachten tot de baas eventueel zelf contact met je opneemt. Het is immers zijn vordering die moet hij op jou verhalen. Hij moet zelf maar achter z'n geld aan gaan. Ook al is dit een fout van de werknemer.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:54

Ik zou zelf naar het bedrijf toegaan, eventueel met degene van wie het bedrag van de rekening is gegaan. Even aangeven dat je met de baas wilt spreken van het bedrijf. Ik zou overigens ook de berichten en voicemail laten horen, ik denk dat hij niet gedient is van een medewerker die zijn zaak zo in het daglicht plaatst. Dan even overleggen of je het resterende bedrag mag pinnen bij de baas en de bon mee mag krijgen. Zo weet jij in iedergeval zeker dat het geld betaald is, naar de juiste rekening en dat de baas op de hoogte is van haar praktijken die absoluut niet door de beugel kunnen.

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:55

Baas bellen, factuurtje vragen per post en die netjes betalen....... Zeker als ze zo'n toon aanslaat zou ik er snel klaar mee zijn! Overigens ziet die baas ook wel dat er iets mis is gegaan als er maar 1,05 op zijn rekening is bijgeschreven..... dus daar komt hij toch wel achter.

Belachelijke prijs trouwens voor 2 foto's..... dat zou ik ook nog maar eens even navragen :o

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:56

Heel verstandig. Echt niet naar haar privé-rekening overmaken! Want dit zal via het bedrijf opgelost moeten worden. Wat had ze zelf gedaan dan? Het bedrag zelf persoonlijk overgeboekt naar haar baas? Dan ziet hij het toch net zo goed?

Inderdaad, contact opnemen met het bedrijf en de situatie uitleggen.

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:58

Ik werk zelf in een foto winkel en ik zeg je, contacteer alsjeblieft haar leidinggevende! Dit is onprofessioneel gedrag tegenover de klant en ze moet hier zeker op aangesproken worden. Stel je voor dat ze dit bij andere klanten ook gaat doen! En dat ze haar persoonlijke rekeningnummer gebruiken en via smsjes handelen kan echt NIET. Geef dit alsjeblieft aan.

MerleSimone

Berichten: 5729
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:00

Het zou me dus niks verbazen (net als een aantal anderen) dat ze dit expres heeft gedaan en nu die 103,50 op haar rekening wil zien. Waarom moet je het anders op haar prive nummer storten? En waarom krijgt ze dan een waarschuwing?
Hups, terug naar de winkel en de baas eens even uitleggen wat er aan de hand is en daarbij duidelijk vermelden hoe haar gedrag in de winkel was.

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:02

Is het een fotowinkel?? Of zo'n mobiele fotostudio die verschillende winkels af gaat? Als het gewoon een fysieke winkel is zou ik idd gewoon even teruggaan.........

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:02

Ik zou niks doen en gewoon afwachten.

xMyrth

Berichten: 2805
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:05

ik ben benieuwd wat TS nu gaat doen.

ik zou het bedrag in elk geval niet overmaken, niet naar haar privénummer.
je moet nu aan jezelf denken & gewoon contact opnemen met het bedrijf... uit je bericht maak ik op dat je best bereid bent om nog wat te betalen, dat vind ik heel loyaal :) maar ik zou echt even met de baas o.i.d. contact opnemen, dat is het verstandigst!

MerleSimone

Berichten: 5729
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:05

Kenyada schreef:
Ik zou niks doen en gewoon afwachten.

En dan? Gaat de verkoopster in de winkel misschien wel verder met andere klanten geld aftroggelen als dit opzet was..

Volgens mij klopt er echt iets niet aan dit zaakje.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:07

Verbaasd me wel dat er mensen bij zijn die zeggen niets doen en afwachten. Ik denk dat de baas alleen maar blij zou zijn als hij op de hoogte gesteld word hoe een van z'n werknemers met klanten omgaat.

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:08

Tigra_ schreef:
Verbaasd me wel dat er mensen bij zijn die zeggen niets doen en afwachten. Ik denk dat de baas alleen maar blij zou zijn als hij op de hoogte gesteld word hoe een van z'n werknemers met klanten omgaat.


Dat is waarschijnlijk met het oog dat je dan misschien je foto's voor 1,50 hebt ;) Als de baas het weet zal je alsnog moeten betalen.

Maar ze zal het idd bij meer mensen doen, dus dat zou het me meer dan waard zijn.