Samsung Galaxy Note 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Samsung Galaxy Note 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 14:59

Hallo bokkers!

Ik wil graag de Samsung Galaxy Note 2 kopen, dus ben flink aan het sparen :P
Maar heeft er iemand ervaringen met deze telefoon?
Ik ben mij er van bewust dat hij erg groot is :P

Alvast bedankt voor je reactie :)

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Samsung Galaxy Note 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:19

Zelf heb ik een Galaxy S3. En die is al groot.
En dat is eigenlijk ook zijn grootste nadeel. Niet het beeldscherm natuurlijk, want dat is super fijn zo groot.
Maar even in je zak stoppen, kan eigenlijk niet. Past nergens in. Bij mij valt hij ook uit jasjes. Gelukkig ben ik verzekerd en is hij nu in de maak.

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:27

Johanna59 schreef:
Zelf heb ik een Galaxy S3. En die is al groot.
En dat is eigenlijk ook zijn grootste nadeel. Niet het beeldscherm natuurlijk, want dat is super fijn zo groot.
Maar even in je zak stoppen, kan eigenlijk niet. Past nergens in. Bij mij valt hij ook uit jasjes. Gelukkig ben ik verzekerd en is hij nu in de maak.

Ja ik heb ook heel lang getwijfeld, maar tegenwoordig stopt iedereen dat ding in de tas en heb ik eigenlijk bijna geen broek meer met een broekzak, dus moet ik sowieso de telefoon in de tas doen. Dus daarom vind ik het niet zo erg dat hij zo groot is.
Bedankt voor je reactie :)

HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:31

Ik heb hem! Ben er na 6 maand nog steeds super tevreden mee . Is niks slomer geworden , doe 2 dagen met de batterij met intensief gebruik en hij vertoont nog steeds geen kuren.
Heb er nog geen problemen mee gehad dat hij niet in mn broekszak past!
Kortom super tevreden en het geld zeker waard!

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:35

HorseChica schreef:
Ik heb hem! Ben er na 6 maand nog steeds super tevreden mee . Is niks slomer geworden , doe 2 dagen met de batterij met intensief gebruik en hij vertoont nog steeds geen kuren.
Heb er nog geen problemen mee gehad dat hij niet in mn broekszak past!
Kortom super tevreden en het geld zeker waard!

Okee dat is fijn om te horen! Dan kloppen mijn vermoedens door al dat speurwerk wel een beetje :D
Laat jij je telefoon ook regelmatig uitvallen zodat de batterij niet 'batterij moe' wordt? Of is dit gewoon een sterke batterij?
Bedankt voor je reactie :)

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:37

Ik heb hem ook ca half jaar, en kan hem ook erg aanraden! Ik was in het begin bang dat hij heel breekbaar zou zijn (gooi je zo 600 euro in scherven :o ) maar heb een stevige flipcover en is ook wel eens gevallen... Maar niks aan de hand.
Verder gebruik ik vast niet de helft van de functies, want het ding kan zoveel...

Vind hem het geld dubbel en dwars waard want ik doe er álles mee, is mijn telefoon, tablet, laptop, tv, agenda, notitieblok, fototoestel...

Edit: 2 volle dagen haal ik net niet met zulk gebruik, maar ik laad hem elke nacht op en heb nooit issues met de batterij :)
Laatst bijgewerkt door IngeK op 10-07-13 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: Samsung Galaxy Note 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:41

ik heb de samsung note 1 nou heb hem nu vanaf vorig jaar mei
me batterij laad niet meer op en iis heel snel leeg
ook snel overhit en loopt vaak vast

maar of het aan mijn telefoon lig of dat het samsung kwaaltjes zijn zou ik nog wel even goed voor na kijken

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Re: Samsung Galaxy Note 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:42

Ik heb de Note 2 ook en hou dr van ;) de ideale maxitelefoon/minitablet. Heb echt geen klachten!

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: Samsung Galaxy Note 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:59

Dank voor de reacties!

Het is hier ook wel de bedoeling dat ik meer met de telefoon kan, ik heb geen tablet dus die telefoon moet dat dan ook een beetje worden :p voor op vakantie enso :P

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Samsung Galaxy Note 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:09

Oh, ik gebruik hem trouwens ook als afstandsbediening voor mijn pc!

Ik heb zelfs filmpjes gezien waar ze er een monitor, toetsenbord en muis aan gekoppeld hadden, waardoor het een desktop pc werd :D

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 16:11

IngeK schreef:
Oh, ik gebruik hem trouwens ook als afstandsbediening voor mijn pc!

Ik heb zelfs filmpjes gezien waar ze er een monitor, toetsenbord en muis aan gekoppeld hadden, waardoor het een desktop pc werd :D

Wauw super gaaf!

HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:35

_xDyan schreef:
HorseChica schreef:
Ik heb hem! Ben er na 6 maand nog steeds super tevreden mee . Is niks slomer geworden , doe 2 dagen met de batterij met intensief gebruik en hij vertoont nog steeds geen kuren.
Heb er nog geen problemen mee gehad dat hij niet in mn broekszak past!
Kortom super tevreden en het geld zeker waard!

Okee dat is fijn om te horen! Dan kloppen mijn vermoedens door al dat speurwerk wel een beetje :D
Laat jij je telefoon ook regelmatig uitvallen zodat de batterij niet 'batterij moe' wordt? Of is dit gewoon een sterke batterij?
Bedankt voor je reactie :)


Ja ik laat de batterij altijd echt helemaal opgaan.

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Samsung Galaxy Note 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:04

Het is trouwens een fabeltje dat je lithium-ion accu's kan "trainen" door ze helemaal leeg te laten lopen voordat je ze oplaadt. Het omgekeerde is zelfs het geval, ze gaan het langste mee als ze ongeveer halfvol zijn. Dus het beste kun je ze nooit helemaal leeg laten lopen, maar ook nooit helemaal vol laten laden, maar altijd tot iets van 90%. Doe ik ook niet hoor. Het kan overigens ook zijn dat die beveiliging (van niet helemaal vol laden) al in de software van de telefoon zit, dat ie dat al zelf regelt.

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 22:06

IngeK schreef:
Het is trouwens een fabeltje dat je lithium-ion accu's kan "trainen" door ze helemaal leeg te laten lopen voordat je ze oplaadt. Het omgekeerde is zelfs het geval, ze gaan het langste mee als ze ongeveer halfvol zijn. Dus het beste kun je ze nooit helemaal leeg laten lopen, maar ook nooit helemaal vol laten laden, maar altijd tot iets van 90%. Doe ik ook niet hoor. Het kan overigens ook zijn dat die beveiliging (van niet helemaal vol laden) al in de software van de telefoon zit, dat ie dat al zelf regelt.

Dat klopt niet wat je zegt, tenminste dat eerste. Heb het zelf met mijn eerste batterij gehad, die is dus kapot gegaan. Nieuwe gekocht (precies dezelfde) Elke keer helemaal leeg laten lopen, en hij doet het nog steeds heel lang :)
En ik noem het geen trainen, dat 2e lijkt meer op trainen XD

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:25

Fijn dat jouw batterij het nu goed doet, maar op basis van één voorbeeld kun je moeilijk alle theorie over lithium ion ontkrachten ;)

Kijk bijvoorbeeld even hier: http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries (wel in het Engels)

Edit: Op diezelfde site staan veel interessante artikelen over allerlei soorten batterijen, hoe ze te laden, hoe ze te bewaren, etc. Li-ion kun je het beste koel bewaren bij ca 40-50% lading. Ik hou mij voor mijn werk bezig met energie-opslag (bijvoorbeeld voor elektrische auto's, die orde van grootte) dus vandaar mijn interesse.

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 22:32

IngeK schreef:
Fijn dat jouw batterij het nu goed doet, maar op basis van één voorbeeld kun je moeilijk alle theorie over lithium ion ontkrachten ;)

Kijk bijvoorbeeld even hier: http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries (wel in het Engels)

Nou niet 1 voorbeeld, hierboven doet iemand dat ook en die kan zelfs nog steeds 2 dagen met de batterij.
Maar je kan best gelijk hebben hoor, alleen vind ik het een rare theorie en heb ik het zelf anders ervaren.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:32

Ik ben heel tevreden met mijn note2, meestal heb ik nog zat over na 2 dagen. Maar ik ben absoluut geen intensieve gebruiker. Ik heb hem pas sinds 2 april, dus nog geen echte lange gebruiker. Maar het is een genot. Ook nu ik steeds in het vakantiehuisje zit waar het wifi waardeloos is, ontvangt hij toch voldoende en kan ik vaak op de wifi op internet.

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:39

_xDyan schreef:
Nou niet 1 voorbeeld, hierboven doet iemand dat ook en die kan zelfs nog steeds 2 dagen met de batterij.
Maar je kan best gelijk hebben hoor, alleen vind ik het een rare theorie en heb ik het zelf anders ervaren.


Wat ik eerder ook zei, ik zou me kunnen voorstellen dat in moderne smartphones een beveiliging zit ingebouwd dat hij nooit helemaal vol of helemaal leeg geladen kan worden. Dat als hij in de buurt van een kritische grens komt, de telefoon zichzelf gewoon uit zet alsof de batterij echt leeg is, om die nadelige effecten voor te zijn. Dat weet ik niet. Ik weet wel iets van batterijen (het klopt echt echt wat ik zeg ;) ) maar niet veel van telefoons..

Maar dat is redelijk off-topic. On-topic: Gewoon kopen dat ding :D

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 22:41

IngeK schreef:
_xDyan schreef:
Nou niet 1 voorbeeld, hierboven doet iemand dat ook en die kan zelfs nog steeds 2 dagen met de batterij.
Maar je kan best gelijk hebben hoor, alleen vind ik het een rare theorie en heb ik het zelf anders ervaren.


Wat ik eerder ook zei, ik zou me kunnen voorstellen dat in moderne smartphones een beveiliging zit ingebouwd dat hij nooit helemaal vol of helemaal leeg geladen kan worden. Dat als hij in de buurt van een kritische grens komt, de telefoon zichzelf gewoon uit zet alsof de batterij echt leeg is, om die nadelige effecten voor te zijn. Dat weet ik niet. Ik weet wel iets van batterijen (het klopt echt echt wat ik zeg ;) ) maar niet veel van telefoons..

Maar dat is redelijk off-topic. On-topic: Gewoon kopen dat ding :D

Sorry dan heb ik dat natuurlijk weer over het hoofd gezien..

En hihi jaaa ik wil hem zooo graag maar hij is beetje duur.. :P

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Samsung Galaxy Note 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:03

jaa ik heb hem! super fijn ding. hiervoor een Iphone 4gehad. vind dit een stuk fijner werken!

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: Samsung Galaxy Note 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 12:43

Jaa ik ga hem bestellen! *\%/*

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: Samsung Galaxy Note 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 16:23

Als PostNL meewerkt, heb ik hem morgen :D *\%/*

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Samsung Galaxy Note 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:33

Haha dat is snel gegaan. Veel plezier er mee. Heb je de witte of de grijze?

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 16:34

IngeK schreef:
Haha dat is snel gegaan. Veel plezier er mee. Heb je de witte of de grijze?

Grijze want die is goedkoper XD

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Samsung Galaxy Note 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:35

Oh echt? Wat raar. Ik heb ook de grijze. Vond ik mooier :Y)