Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:55

Tsja het is maar waar in je ingezien wil worden. :+
Danique_G schreef:
Ja audi80! Dat is mijn allereerste liefde, nog steeds een zwak voor die auto's. Vroeger hadden wij er ook 1 en ik moest huilen als we stil stonden en lachen als we over de snelweg gingen :') Dat terzijde..

Haha :') ben echt zoooo supertevreden over die auto !! :+: :+:

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:25

In principe zijn ze alle 3 hetzelfde voor zover ik weet (motor, interieur, snufjes etc) dus in principe maakt het niks uit.
Persoonlijk als ik zou moeten kiezen tussen deze 3 zou ik voor de toyota gaan omdat die waardevaster is.
en ik hecht er persoonlijk meer waarde aan omdat wij hier thuis vrijwel altijd toyota's rijden omdat die gewoon in onze ogen de beste zijn. Niet kapot te krijgen. Mijn starlet is al ruim 20 jaar oud en heeft heel wat geleden met mij als bestuurder haha maar loopt nog als een trein en zuinig.

Zelf hebben we thuis nog wel twee peugeot's 107's staan. (een schakel, een automaat) en ik ben eerlijk ik vind ze niet fijn..
de dikke stijl achter en het kleine raampje bij de achterdeur geeft voor mij weinig zicht. Ik moet echt zeker 2x heel erg goed kijken voor ik opschuif op de snelweg hoor.
De automaat rijd mijn moeder dagelijks in en die heeft al regelmatig tijdens het achteruit rijden bijna iemand voor zn sokken gereden omdat ze, ze gewoon niet zag.
Zelf vind ik de automaat die er in zit ook niet fijn. Is een goedkopere variant dus je voelt hem enorm schakelen/koppelen en nee dat loopt allemaal niet zo soepel :')
Maar de schakelbak is wel een stukje fijner vind ik maar dat is ook persoonlijk (ik heb het graag zelf in de hand :) )
Nee geef mij dan maar mijn starlet met grote raampjes en goed zicht.

Edit:
schiet me ineens te binnen. De automaat ook regelmatig problemen gehad met startmotor. Vorige winter (nog geen jaar oud) stond mijn moeder regelmatig met een auto die niet wilde starten. aardig zuur als je ergens staat en je kan niet meer naar huis.. Er is toen 1x aan gesleuteld maar binnen een no time weer hetzelfde probleem. Uiteindelijk een nieuwe er in gezet en toen waren de problemen gelukkig wel over. Waarschijnlijk een typisch gevalletje een maandagochtend auto? Maar moeders durft in de winter met de vrieskou niet meer weg omdat ze bang is dat ze dan weer met de gebakken peren staat haha :+
Dan mag dochterlief dr komen redden met dr onverwoestbare starlet..

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:14

vonneke schreef:
en welke auto's zijn dan veiliger, denkend aan een vijfdeurs rond dezelfde prijsklasse?


Nou, ik heb nu bijvoorbeeld een toyota yaris. Iets ruimer (ben zelf 1.80m), je kunt fatsoenlijk mensen meenemen en hij ligt zwaarder op de weg. Aan alles merk je gewoon dat hij beter afgewerkt is dan de aygo en c1, die meer op speeldgoedautootjes lijken. Ik kan je uit ervaring vertellen dat ik met de c1 bijna uit een bocht vloog die ik normaal met de yaris met nog meer snelheid neem.
Mijn inzicht heb je dan meer aan een degelijke occasion die misschien iets ouder is (niet per se een toyota yaris) maar qua kwaliteit alsnog de nieuwere aygo's en c1's voorbijsteekt waarbij bv de audi80 een extreem voorbeeld is haha.

Nadeel is natuurlijk wel dat ze over het algemeen wat meer zuipen.

Raineri
Berichten: 6243
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:33

Nieuwe toyota yaris is best fijn! Maar de oude (vorige model) vond ik echt niet fijn schakelen en met de koppeling absoluut niet prettig

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:01

Ja dat vond ik in begin ook wel een min-puntje maar je went er snel aan...
Ik bedoelde ook niet dat je voor een yaris moet gaan maar meer in die klasse... Bvb yaris, suzuki swift, ford fiesta, fiat punto enz enz... Waar je jezelf goed bij voelt. Zijn allemaal net iets steviger, comfortabeler, meer power en veiliger naar mijn mening...

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:22

Nou als je een beeetje kunt rijden hoeft koppeling nooit een probleem te zijn hoor.. ben het eens met blondies.
Een klein plastic koekblik op lookalike scooterbandjes die al in de kreukels ligt met een botsingkje met een lantaarnpaal waarna je je leven niet zeker bent omdat die autos zo fiets onveilig zijn kun je beter niet in rijden ... echt niet. Ford fiesta heeft mijn mammie ook (al 12jaar zonder problemen!) En die is er elke maand heel weinig voor kwijt hoor. En dat ding rijdt heerlijk!

Raineri
Berichten: 6243
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:26

Laat ik het zo zeggen, ik moest bij de oude yaris heel veel kracht zetten bij de koppeling. Kreeg altijd weer last van mn knie blessure (mietje :') )
Reed er verder ook niet vaak in

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:34

Denk dat danique bedoeld dat die een zware koppeling heeft? Was het een 2e handse? Kan zijn dat het door het rijgedrag komt dat de koppeling zwaarder word.
Ik ben namelijk hele lichte gevoelige koppelingen gewend van toyota.
Ik moest bij mijn starlet echt wennen. Ik ging van een stugge vw polo (lesauto dus flink afgebeuld haha) naar een lichte gevoelige starlet. Maar nu vind ik t heerlijk zon lichte gevoelige koppeling en schakelt als boter

Raineri
Berichten: 6243
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:11

Was inderdaad een tweede handsje ja!

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:36

Ik heb in twee yaris-sen gereden die allebei weer iets anders aanvoelde. Afhankelijk van de vorige bestuurder en afstellingen denk ik. Maar hij heeft een korte één en redelijk zware koppeling. Maar je went er heel snel aan en natuurlijk is iedere auto anders. Bij de fiat punto van mijn vriend trap ik bijna de bodem in, zo licht haha.
Maar nogmaals, er zijn veel leuke auto's in die klasse en denk dus ook zoals poiutrewq..

Ts: wat is je budget ongeveer als ik zo vrij mag zijn? :)

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 08:52

Ik heb ook een yaris maar de koppeling heb ik nooit aan hoeven wennen. Niet vanuit mijn vorige auto een renault en ook niet als ik in die van mijn vriend gereden heb een Mazda.
Ik heb een diesel en die loopt 1 op 23, maar dan betaal je wel weer meer aan wegenbelasting.
Ik heb toen ook proef gereden in de Aygo (diesel, geen 1.0 motor dus), vind die zo enorm leuk om te zien, maar ben nu wel blij at ik een Yaris heb.Dat is inderdaad toch dat beetje degelijker.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:41

Ohh Zo haha ik ken dat gvoel wel, niet van de knieën maar wel de kramp in mn linkerbeen steeds :D