Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:54

En een Ford KA?
Ik reed in het laatste model, ben echt een racemonster en had een verbruik van 1 op 17 a 18

Zelf zou ik nooit voor franse modellen gaan, maar dat is meer door de waarschuwingen van familie leden (die allemaal in garages werken)

Huberta
Berichten: 378
Geregistreerd: 21-05-09

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:58

en de kleine Vw of de Kia?
Kia kwam ook goed uit de testen van de kleine auto.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:36

Ik zou ook niet voor Frans gaan persoonlijk.

De kia pikanto is ook leuk, wel iets minder zuinig geloof ik.

vonneke schreef:
Voor €14 heb je er wel een met alles erop en eraan denk ik?

Ja het is de meest uitgebreide versie met velgen, geblindeerde ramen, mistlampen en een onzichtbare beugel onder de auto waar een fietsendrager aan bevestigd kan worden.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:57

Ik heb les in een Citroen C1, goede auto's vooral met mijn rijkunsten die 2u per week _O-
Ik wil zelf over een paar jaar de Peugot 107.

Toyata en Peugot zijn allebei betrouwbaar, maak eens een proefrit en dan merk je vanzelf wat je meer bevalt?

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:19

Ja oke, misschien scheelt het dat ik hem over 2 jaar weer ga inruilen voor een nieuwe auto dus ik kijk niet zo naar hoelang hij meegaat.. Weet dat japans toch wel het beste is, maarja dan heb je bij alle3 de autos niks japans..

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:22

Ik heb een peugeot 107,bevalt echt super. Zuinig en geen gekke problemen.

de citroen,peugeot en de toyota komen uit dezelfde fabriek. kies degene die je t mooist vind en waar je de beste deal bij kan sluiten,de kwaliteit is nagenoeg gelijk

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:38

Mijn dochter is helemaal gek met haar Aygo, Sherlock genaamd. :roll:
Ze rijdt er echt het hele land mee door en heeft nog nooit iets raars gehad om te vervangen.

Toyota staat wel bekend om de hoge kosten als er wel iets vervangen moet worden, maar technisch gezien zijn het onderhoudsarme auto's.

Zuinig issie wel: 1 op 20, maar dat is ook wel een beetje afhankelijk van waar je tankt.

Huberta
Berichten: 378
Geregistreerd: 21-05-09

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:42

de Kia heeft toch 7 jaar garantie en de Aygo heeft 3 jaar garantie en de mitsibushi heet 5 jaar garantie?

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:54

Ik had laatst 1 op 24 te pakken. Was wel een lange rit veel over de snelweg,maar toch

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:30

Sprak laatst een ANWB monteur. Van de drie (107&c1&aygo) is het erg opvallend dat de aygo beduidend minder met pech langs de weg staat.

Wil nooit meer anders als Toyota :n

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:34

Van mij waren idd constateringen waar ik helemaal niet aan dacht om op te letten. Nu zijn alle dingen wel wat op te lossen daar niet van. Aygo met volkswagen vergelijken is natuurlijk niet te doen maar wel deze praktische dingen aangeven. Zo heb ik bewust voor een kleine, zuinige vijfdeursauto gekozen omdat ik steeds meer km's ging maken om met de hond naar de trainingen te gaan. Dan is een zuipauto niet fijn, wil niet zeggen dat die auto niet fijn rijd.
Maar in mijn geval is het wel lastig dat ik bij wijze van de deur open moet laten staan voor als ik achterin wat bij de hond moet doen, stel je hebt kinderen en je moet in het donker de gordels vast maken van een kinderzitje dan is het ook moeilijk te zien. Maar ik heb een klein ledlampje gekocht waar je op moet drukken en dat op het plafond geplakt. Stel dat ik even onderweg denk wat frisse lucht erin maar ik wil dat dan niet aan mijn kant zal ik naast de weg moeten stoppen omdat ik dat niet rijden voor elkaar krijg om aan de passagierskant het raam een stukje open te doen.
Verder helemaal tevreden over de aygo, plezierig bij de pomp in verhouding met de golf, makkelijk parkeren enz enz.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:22

Franse autos zijn klotedingen en zwaar vervelend om aan te sleutelen over het algemeen
Waarom neem je niet iets duits? :D

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:23

aygo, hebben er hier 1 van bijna 7 jaar oud! echt nooit wat aangehad en lekker zuinig:-)

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:25

Als je kunt kiezen tussen Franse auto's en Japanners, ga dan altijd voor de Japanner.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:28

Lara_Silver schreef:
Als je kunt kiezen tussen Franse auto's en Japanners, ga dan altijd voor de Japanner.


En als je geen japanner of duitser als keus hebt, neem dan gewoon geen auto :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:28

Dit topic heb ik niet gestart maar wij zijn eruit. We gaan voor een Aygo in t nieuwe jaar. Tot april zit er nog APK op mijn ka maar verwacht niet dat hij er dan nog door komt hihi

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:29

verootjoo schreef:
Lara_Silver schreef:
Als je kunt kiezen tussen Franse auto's en Japanners, ga dan altijd voor de Japanner.


En als je geen japanner of duitser als keus hebt, neem dan gewoon geen auto :')


Ik werk op Duitsers van de volkswagengroep (mechanisch) laten we het erop houden dat ik juist daarom geen Duiter rijd. ;)

edit toevoeging: Ja de oudere >2006 Duitsers van de VW groep, dat was nog eens kwaliteit, maar al dat nieuwe spul? Nee, met alle rommel die we binnen krijgen mogen ze zich weer eens gaan bewijzen op lange termijn. BMW en Opel, dat zijn overigens wel Duitsers waar ook ik niets negatiefs over te zeggen heb. Mijn vriend heeft een Scirocco R (2012), ding is nu al twee keer in de garage geweest omdat de motor niet meer liep zoals ie moest lopen. Verder wisselen we zo'n 3 motoren per week. Duiters, heel erg leuk als je in de leer bent, je ziet vanalles en nog wat! :')
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 11-11-13 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:32

Echt? Oh, mijn ouders rijden alleen maar duitser. Alleen audi en VW. Ben ermee 'opgegroeid'.
Zelf hebben we sinds kort VW up! Ook een fijn ding :j

Maar over elke auto is wel wat te zeggen denk ik... Je kunt altijd pech hebben en een maandagochtendmodel krijgen :')

Anoniem

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:36

Je moet er idd geluk mee hebben.

Mijn eerste auto was een Corsa van 7 jaar oud. Die heb ik 5 jaar schadevrij gereden en toen was ie totaal doorgeroest.
Nu rijd ik al 5 jaar in m'n Ka en ook niks aan gehad.

Ideaal!!

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:39

VW Up.. Brrrrr wat een ondingen. Echt gewoon geen fijn rijgedrag, 0,0 kracht, ook niet in de hoge toeren. Eens zien hoe die zich houden op lange termijn. ~~}>

De oudere Audi's, zoals ik al zei <2006, dat is echt goede kwaliteit, de nieuwere stoppen ze zo propvol met snufjes dat je eerst 5 uur nodig hebt met de computer en metingen om te zoeken waar het probleem zit. Mooi zijn ze wel, en kwaliteitsvol staal en de kwaliteitsvolle binnen bekledingen, alle Audi's overigens.

Ach, zolang ze nieuw zijn en het onder de garantie valt is het fijn rijden in een auto van de VW groep. ;)

Eerst reed en werkte ik op Ford, zowel een Ford Ka (roestbak) als StreetKa (leuke budget-cabrio) gehad. Maar van Ford kan ik nu vooral de nieuwere modellen aanraden. :)

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:53

Ik heb op korte tijd de c1 en de aygo gehad en in de aygo voelde ik mij relatief veilig maar in de c1 heb ik toch wel wat angsten gehad qua wegligging (rij veel snelweg) wat ik ook weer raar vind want ook ik weet dat ze van dezelfde fabriek komen.... Ergens iets in afstellingen dan toch?
Ik vind wel dat je voor iets meer (soms zelfs minder) geld wel veel veiligere en luxere auto's kunt krijgen....

Anoniem

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:16

en welke auto's zijn dan veiliger, denkend aan een vijfdeurs rond dezelfde prijsklasse?

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:54

Ik rijd audi80 uit 1980 :D toen ik hem kocht in oktober stond er 104.000km op. En nee die is niet klokkie rond geweest haha. Ik rijd het liefst in oude auto's omdat ze supergoedkoop zijn met verzekering en wegenbelasting.
Heb er 200 voor neergeteld (afdingen like hell haha) maar hij kon hem toch bijna niet kwijt omdat ie superlelijk jaren80 beige kleur was :r dus zijdeglas zwart gemaakt en velgjes er onder. Het is echt een geweldige auto(maat) zonder mankementen :).
Ben sowieso erg van de oude auto's :). Maar goed je moet natuurlijk goed je auto testen als je er 1 gaat kopen ...

Raineri
Berichten: 6243
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:29

Tsja VW up.. het is gewoon klein en goodkoop, maar wel relatief een betere dan soort gelijke auto's, maar dat is mijn mening :) Ik vind het wel hilarisch dat de up een hitteschild heeft.. Klinkt meer als iets voor een ruimteschild :')

Ja audi80! Dat is mijn allereerste liefde, nog steeds een zwak voor die auto's. Vroeger hadden wij er ook 1 en ik moest huilen als we stil stonden en lachen als we over de snelweg gingen :') Dat terzijde..

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:53

Angelkisssss schreef:
Kijk ook eens naar een suzuki alto. Die is standaard 5 deurs en rijdt nog zuiniger. Ook iets ruimer voor lange mensen. Ik heb er iig veel plezier van!



Kijk hier nog eens naar!

Uit de testen kwam de Alto beter naar voren dan de Aygo en consorten.