Chromebook..? En welke dan..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:56

ThinkAgain, da's eigenlijk ook waar. Nooit echt nagedacht over het vervangen van een HD in je laptop, ben er altijd vanuit gegaan dat je laptop dan total loss is (wel vervangbaar maar niet zinnig qua kosten.) Maar da's misschien wat te snel.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:56

Shadow0 schreef:
Tsja, als je harde schijf kapot gaat is je laptop kapot. Kan soms eventueel gerepareerd worden maar is vaak de moeite niet waard. Maar bij een chromebook kan met een val met de fiets de boel ook nog steeds kapot gaan - scherm stuk en je hebt er ook niet veel meer aan.

Meh, niet helemaal waar hoor. Een harde schijf is heel gemakkelijk te vervangen in een notebook en ook zeker wel de moeite waard. een harde schijf kost namelijk rond de 40 euro, wat dus veel lager is dan een nieuwe laptop.

Wat is precies je budget? Want een chromebook is in verhouding vrij goedkoop, omdat je geen kosten hebt van een OS. Maar je moet ook kijken wat je ermee wilt. Zo'n chromebook kan natuurlijk niet al te zware programma's draaien, daar zijn ze niet voor gemaakt.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:58

Shadow0 schreef:
ThinkAgain, da's eigenlijk ook waar. Nooit echt nagedacht over het vervangen van een HD in je laptop, ben er altijd vanuit gegaan dat je laptop dan total loss is (wel vervangbaar maar niet zinnig qua kosten.) Maar da's misschien wat te snel.


Neehoor, harde schijven los kosten niet zoveel. Mijn Asus moet ik een nieuw moederboard in zetten, dat is zelfs niet gek duur. Je moet alleen wel weten wat je doet :) Externe harde schijven zijn wel duur, maar die zitten weer in een casing vaak.

Hoe dan ook, dat heeft weinig te doen met het topic.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 23:01

Ik wil er voornamelijk mee kunnen internetten maar ook bijv. verhalen schrijven ofzo als ik eens geen internet verbinding heb. Het moet klein genoeg zijn om in een tas vol boeken te passen maar groot genoeg om comfortabel te kunnen werken. Ook moet het geen geluid maken omdat dat stoort tijdens de lessen (bijv luidruchtige ventilatie).

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:03

Ah je zou de notebook moeten hebben waar ik nu op werk. HP Pavillion, echt een lekkerding :(:) Nooit echt op gelet maar nu je het hebt over stil merk ik dat hij eigenlijk helemaal geen geluid maakt.

Sweetgirl1
Berichten: 4549
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:04

Ik heb een Chromebook van HP

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:05

ALs je je laptop mee wil nemen, zou ik voor een kleinere variant gaan dan 15 inch. Het is een drama om zo'n ding dagelijks mee te slepen, ik doe het nu en word er zelf gek van, had liever een kleinere gehad. Meeste laptops maken niet zo gek veel geluid, het typen natuurlijk wel, maar goed...

Ik weet niet precies hoe het zich met een chromebook als die offline wordt gebruikt, maar anders naar een simpel laptopje kijken met een SSD? Dat zorgt ervoor dat die snel opstart.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 23:10

Ik ben nu aan het kijken naar de hp pavilion chromebook,mijn buurmeisje heeft een gewone hp pavilion

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:11

Waarom wil je nog steeds een chromebook als ik vragen mag? Ik zie hier toch echt meer nadelen dan voordelen genoemd. Het is je eigen keus uiteindelijk maar aangezien ik al iemand heb meegemaakt die er veel meer van verwachtte dan het waar kon maken, weet ik niet of je er goed aan zou doen.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 23:12

Omdat mijn ouders de gewone pavilion ofzo te duur vinden om mee naar school te nemen

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:13

Laptop om mee te nemen zou ik zeker niet te groot doen. Mijn Macbook van 13 inch is hartstikke fijn formaat, en ook goed mee te nemen, een grotere zou toch al wel uncomfortable en zwaar worden denk ik. Al moet ik dan wel zeggen dat ik thuis nog een beeldscherm van ±26 inch heb staan voor als ik m'n series wil kijken :+
En je moet wel heel extreem willen fietsen, wil je je harde schijf op een tochtje kapot zien te krijgen, de meeste laptops kunnen wel tegen een stootje.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 23:15

Ik loop dan tegen het probleem dat een kleiner scherm minder prettig werkt en dat het toetsenbord kleiner is

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:22

Heb jij uberhaupt al een chromebook gespot met een schermgrootte van 16" of groter?
Ik namelijk niet..

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 23:24

14" is voor mij genoeg maar niet minder dan 12,5"

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:45

Waarom kijk je niet naar de Asus VivoBook S400CA-CA056H?
14 inch, snelle processor, touchscreen, 320 GB opslag, 1830 gram.

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:52

ik heb de chromebook van samsung

super snel, en super om mee te nemen na mijn collegelessen om aantekeningen te maken
echt de grote projecten voor school maak ik op mijn andere laptop kijkt net wat makkelijker
maar voor internet is die echt super

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:40

Piekosjj schreef:
Ik ben een tijd erg geinteresseerd geweest in Chromebooks, omdat ik gek ben op Google Chrome, waar het natuurlijk op gebaseerd was. De grote afklapper is natuurlijk, dat alles via het internet gaat. Een CDtje afspelen via iTunes zit er niet meer in, of een dvd'tje kijken met VLC. Geen Photoshop, en andere bewerkingsprogramma's meer. Alles gaat via apps en het internet.
Er zit geloof ik inderdaad geen harde schijf in, omdat alles op het internet staat, heb je deze ook niet nodig (correct me if I'm wrong) en hierdoor is en blijft je computer razendsnel, en zoals ze zeggen, start hij inderdaad in 8 seconden op. Ook is 'ie het belachelijk goedkoop, groot puntje voor studenten uiteraard, geloof dat je er een hebt voor onder de 300 euro. (Ter vergelijking, voor een Macbook zit je aan de 1100)
Uiteindelijk dus niet gekozen voor de Chromebook, door het gebrek aan 'echte' programma's als iTunes en PS, ben nu erg blij met mijn Macbook. Als een laptop naast bijv een vaste computer lijkt me een Chromebook wel echt geweldig handig, mede doordat ze zo snel zijn, dit ook blijven, en je niet zit te klooien met het overzetten van bestanden, omdat alles dus via het internet gaat.
Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben! :)

Edit; op de officiele site van Chrome staan maar twee modellen trouwens?

Hoezo geen bewerkingsprogrammas mee? Die draaien er gewoon op hoor zijn allemaal verkrijgbaar in de app store ik heb een volwaardig fotobewerkingsprogramma op mijn chromebook zitten. Het is geen PS maar kan er net zo goed mee werken. Itunes is ook een vervanger voor om muziek te kunnen luisteren!