Juni 2012 een nieuwe telefoon gekregen bij een nieuw abonnement. Een prachtige HTC OneX
. Ik helemaal blij ermee en hij heeft het een tijd lang goed gedaan. Juni dit jaar begonnen de problemen; heel traag opladen, accu snel leeg. Toen ik er vervolgens in een domme bui ook nog eens bovenop ging staan hem maar eens ter reparatie opgestuurd (wist niet dat een scherm zó kapot kon zijn).Afijn, leentoestel gekregen, en 2-4 weken wachten tot hij terug kwam.
Kwam hij terug, hadden ze de gehele buitenkant vervangen, maar met de binnenkant hadden ze niks gedaan. Zelfde probleem nog steeds, hete batterij... Toestel binnen 24 uur weer opgestuurd.
Wederom een leentoestel, en 2-4 weken wachten.
Hij kwam terug met een nieuw imei-nummer. Dat wilde zeggen dat ze niet alleen de batterij hadden vervangen, maar het hele binnenwerk! Inmiddels had ik ook een nieuwe oplader aangeschaft omdat mijn oude een beetje doorgesleten was. Klaar voor een lang en fijn leven samen verder...
Maar nee... Ook dit keer laadde hij nauwelijks op. Antwoord was dat het aan de oplader zou moeten liggen, maar ze kwamen hem toch maar weer halen.
Alweer een leentoestel (doe mij nooit een Huawei, wat een ondingen) en daar ging mijn lieve telefoon weer...
Drie weken later was hij terug. In een officiëel HTC doosje. Hij was helemaal doorgemeten en er was helemaal niks mis mee gevonden. Het moest toch echt aan mijn oplader liggen. Wederom een nieuwe oplader aangeschaft en toen bleek dat de andere nieuwe gewoon kapot was geweest

Afijn... Nu dan écht alle problemen opgelost! Hoeraaaa!!
Maar...

Twee weken later deed mijn hoofdcamera het ineens niet meer. Het bleek geen softwareprobleem want de voorcamera deed het gewoon nog wél. Bij gebruik van de hoofdcamera werd mijn hele scherm groenig en ging sneeuwen, er kwamen lijntjes door het beeld bibberen en daarna sloot de applicatie af. Mobiel bleek soms ook erg snel heet te worden en dan leeg te lopen.
Opnieuw opsturen? Ik was er wel een beetje klaar mee! Door hem niet meer in mijn broekzak te stoppen kon ik voorkomen dat hij snel verhit raakte, en nou ja, dan maar géén foto's.
Tot de voorcamera ook steeds moeilijker begon te doen. 9 van de 10 keer sloot de applicatie af voor ik hem kon switchen naar voorcamera, of bleef hij anders hangen...

Het geluid is overigens ook érg zacht vergeleken bij de telefoons van anderen. Maar ik had écht geen zin om hem wéér 4 weken te moeten missen en opgezadeld te zitten met een Huawei met een vreemd toetsenbord

Tot gisteren... Spontaan werden de letters van de applicatie die ik zat te bekijken uitgesmeerd over mijn scherm. Ik dacht dat ik op iets geks had gedrukt maar ik kreeg het niet meer goed. Telefoon opnieuw opgestart en toen plakte hij ineens de rechterhelft van het beeldscherm links, en de linkerhelft rechts

Weer opnieuw opgestuurd en hij was weer normaal!
Tot hij vijf minuten later wederom letters begon te smeren
Hij is totaal onbestuurbaar op dat moment, gelukkig startte hij nog wel opnieuw op als ik de knop ingedrukt hield...Vanavond wordt hij opgehaald en dat is maar goed ook... Net smeerde hij weer met letters en nu doet hij helemaal niks meer

Ik baal er inmiddels enorm van. Het schijnt dat dit toestel niet zo vaak terugkomt maar mijne is blijkbaar een maandagmorgenmodel of zo... Ik geloof dat ze de derde reparatie binnen hetzelfde imei nummer een nieuw toestel moeten aanbieden. Dit is reparatie 2... Ik hoop dat hij het nu gewoon blijft doen want ik ben het inmiddels wel zat

Duimen jullie voor me mee?
.