Welke mobiel zal ik nemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Welke mobiel zal ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 17:32

Mobiel dilemma, mobiel dilemma... ;(

Hee bokkers,

Mijn geweldig Blackberry Bold 9900 is 'kapot' (kleinigheid, met €20 opgelost, maar het beeldscherm is ook gebarsten, €100 om weer touch te hebben, abbonement duurt nog 2 maanden).
Nu neem ik maar, omdat het er toch eens van moet komen, een nieuwe telefoon (inclusief abonnement), maar serieus, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil een abonnement met (>) 1000 MB internet, maximaal €35 en wat belminuten/smsjes zijn ook handig.
Mijn mobiel moet leuke foto's kunnen maken (des te beter de kwaliteit, des te leuker uiteraard), relatief mooi geluid afspelen en mooi beeld hebben. Het enige waar de mobiel voor gebruikt zal worden is voor wat nutteloze programma's als Instagram, Twitter, Facebook en misschien Vine (en uiteraard whatsapp). Heb ik hiervoor genoeg aan 1000 MB internet?

Nu ben ik op tele2 gekomen voor een abonnement van 500 sms/belminuten + 1000 MB (€32,75), hier is de Sony Experia Z gratis, maar ook de Samsung S3 (9300 en 9305). Maar ook de HTC Windows Phone 8 S/X, de LG Optimus L3 tot L9, de Nokia Lumia en nog veel meer.
Maar serieus, ik zie door de bomen het bos niet meer, (en dan heb ik nog niet eens de verschillende abonnementen erbij).

Wie helpt mij bij mijn dilemma, wie heeft ervaring met een of meerdere van deze smartphones? Hoe bevalt alles je (snelheid, grootte van mobiel, kwaliteit van beeld) en hoe kan ik (gratis) apps downloaden? Heeft dat ook nadelen (door een download gratis apps kunnen downloaden, zoals bij de iPhone kan)?

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 03-11-13 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Re: Welke mobiel zal ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:32

Volgens mij is hier een centraal topic voor. :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 17:41

Nog niet gevonden... :o

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:43

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 17:44

Uiteraard, had gezocht op 'Welke mobiel' (want ja, daar zal de vraag toch mee beginnen).
Bedankt! :)

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:45

Ik heb de htc 8s windows phone. Best wel een fijn toestel! Loopt niet vast je kan snel alles aanklikken. Alleen zijn er wel heel weinig apps voor. Dus niet zoals een Samsung.

Zoek je een telefoon waarbij je makkelijk kan bellen sms'en appen of kan internetten, is dit een ideaal toestel.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:49

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:50

Ik heb ervaring (gehad) met de Galaxy S3, ik vond het een top telefoon! Prachtig ding. Alleen bij mij was er iets mis met de telefoon waardoor mijn batterij binnen 6 uur leeg was. En nee dat lag niet aan de batterij, aangezien ik hetzelfde probleem had toen ik met mijn vader van batterij wisselde :+

Samsung vind ik sowieso een fijn merk, ik heb er nooit echt problemen mee gehad.
Apps downloaden is doodsimpel, je maakt een account aan, zorgt dat je internet hebt en drukt op downloaden :D Kwaliteit van het beeld van de S3 is echt heel goed! Je moet er zeker wel een hoesje omheen doen voor de bescherming. Ik heb geen nadelen ondervonden van de S3..
Misschien dat ie wat aan de grote kant is, maar daar wen je aan. Ik heb nu overigens de S4 :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:51

Wat ik je alleen kan vertellen (puur ervaring) is dat de S4 echt een stuk beter is dan de S3. De S3 vind ik persoonlijk ook een beetje 'knaken' aanvoelen (tov van iPhine, HTC zelfs). Mijn moeder heeft de S3 en heeft daar vanaf het begin af aan al telkens wat mee gehad.

Aan je telefoon opties te zien wil je niet voor een iPhone gaan?

Ik heb nu een iPhone5 en hiervoor een HTC gehad. Persoonlijk komt hier geen Android meer, maar dat is maar net wat je zelf fijn vind. Daarom zou ik niet snel voor een Nokia of Sony gaan.
Ik betaal ook iets van 35 euro (lease), alleen heb 500MB.
Laatst bijgewerkt door __denise op 03-11-13 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 17:52

Dat beide batterijen zo snel leeg waren, kan dat niet zijn door de apps die jij erop hebt/had staan? Kreeg je niet snel barsten in het scherm (hoor ik namelijk vaak).

Het centraal topic is overigens niet verplicht.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:53

Tegenwoordig doet geen enkele batterij het super geloof ik. iPhone staat er bekend om, HTC staat er bekend om, Samsung doet het ook niet al te goed...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:55

Mijn vader doet met zijn S3 zeker een dag en ik met mijn S4 nu ook minstens een dag. Als ik er niks mee doe wel 2 dagen.

Ik blijf altijd bij Samsung :j iPhone vind ik daarentegen weer prut :P
En snel barsten in het scherm, ja als jij hem goed hard laat vallen :') Ik heb mijn S3 toen 1 keer hard laten vallen en ik had alleen lakbeschadiging :D

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:57

Ligt er echt aan hoe hij valt. Hier 3 personen met iPhone en nog nooit een barst gehad. Mijn moeder met de S3 heeft hem vorige maand laten vallen van 40cm hoogte en het hele scherm is gebarsten.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 18:00

Maar samsung is toch ook met Androïd, Denise, waarom vind jij Android niet fijn?

Voor iPhone heb ik het geld niet, ik verdien maar een €50 per maand en die hoeft niet op aan het abonnement.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:02

Samsung barst het scherm idd heel snel, Iphone overigens ook veel kapotte schermen gezien.

Zelf heb ik de sony xperia z. Super telefoon. Stevig, stevig scherm water en stofdicht. Voor mij de ideale telefoon. Ook super in gebruik. Wel groot en vierkant maar daar was ik met een paar dagen aan gewend.
ik betaal 30,00

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:04

Ik had altijd een iphone 4, deze werkte veel beter dan de samsung s3 van vriendin. Die had alleen maar
problemen en ik niks. Mijn iphone 4 is in die 3 jaar dat ik hem had niet kappot gegaan of beschadigt (op de standaard kleine krasjes na). Ook niet toen hij vanaf 6 meter hoogte op een betonnen vloer viel.
Dus voor de sterkte van glas en/of behuizing moet je het niet laten om ook de Iphone te overwegen.
Laatst bijgewerkt door Daphneeeej op 03-11-13 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 18:05

Wat vreselijk, al die verschillende ervaringen over één smartphone, mijn buurjongen (sony xperia) zegt dat hij vaak geen verbinding heeft (wat aan de mobiel zou liggen).
De sony maakt wel (zo ver ik weet) hele mooie foto's en dat water/stofdicht vind ik ook wel fijn.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:06

Denk dat het heel verschillend is wat betreft barsten in het scherm. Ik ken meerdere mensen die hun iPhone hebben laten vallen en die was helemaal stuk en heel veel met een Samsung die alleen kleine deukjes of lakschade hebben :)

Edit: Iemand uit mijn klas had zijn iPhone van een schooltafeltje op de vloerbedekking laten vallen. Guess what.. Hele scherm aan diggelen :=

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:09

xSlvna schreef:
Maar samsung is toch ook met Androïd, Denise, waarom vind jij Android niet fijn?

Voor iPhone heb ik het geld niet, ik verdien maar een €50 per maand en die hoeft niet op aan het abonnement.

Gewoon het hele systeem vind ik niet mooi en prettig werken. iOS is zo lekker snel, overzichtelijk. Ook vind ik dat je qua apps wat meer keuze hebt (Android versies komen vaak na de iPhone versies etc) en ik vind de App Store ook fijner werken, maar ik had een redelijk oude versie op mijn HTC, dus ik kan niet zeggen of het nu nog zo is. Ook aan de PC leggen is simpel, iTunes is gebruiksvriendelijk. Daar heb ik met de S3 nog heel lang mee gezeten.

Maar dat is ook smaak (is niet enige Apple product hier in huis). Vaak heb je echt Apple mensen en Android mensen.

Daarom zeg ik, ik betaal voor mijn iPhone5 ook 35 euro in de maand, niet bijbetaald voor het losse toestel ofzo. Ik zit bij Telfort overigens.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 23:39

Dat is voor bestaande klanten, kan het abonnement namelijk niet meer vinden. Staat wel de iPhone 4S voor €30 met 150 minuten, 100 smsjes en 500 mb, is dat een goede prijs?

Heb nu de hele tijd een Xperia Z in handen maar voor de kwaliteit van de foto's hoef ik het ook niet te doen, en het internet valt regelmatig weg.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:45

Ik heb hem van Phoneshop, erg goede ervaringen mee. Telefonisch ook bereikbaar en goede service, binnen 24u in huis. Mocht je nog wat erover willen weten kun je het altijd vragen. Niet alle reviews zijn goed, maar vele reacties zijn al ouder.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 00:01

Oh mam is gemeen, de iPhone 5 gevonden voor €38 de maand maar dat mag ik niet omdat ik maar €50 de maand verdien. 50/50 wil ze niet (terwijl ze nu iedere maand €25 betaald aan mijn abo, logisch?)

Even doorzeuren, vrienden zijn allemaal zeer positief over hun 4S dus dan zal de 5 wel nog beter zijn, of niet?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:16

De 5 is inderdaad weer iets beter en heeft ook een ander design. Ik vind de 5 echt prachtig, mooier en handiger dan de 4/4s. Met oog op de toekomst (volgend jaar weer nieuw design, langzaam richting iOS 8 misschien wel) zou ik wel minimaal voor de 4s gaan.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 00:32

Maar dan heb je weer de 8, 16 en 32 gb, is dat voor normaal gebruik echt nodig, die 16/32 gb?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:43

Ligt er een beetje aan waarvoor je hem allemaal wilt gaan gebruiken. Ik heb de 16 geloof ik. Ik heb bijv een iPod erbij voor mijn muziek, dus dat hoeft niet allemaal op mijn telefoon te staan. Ik heb mijne nog niet zo heel lang dus ben nog niet helemaal 'gesetteld', maar heb nu ruim 4GB in gebruik, dan moet ik wel zeggen dat ik nog niet zo veel apps heb. Persoonlijk vind ik 8GB wat krap klinken, maar niet onmogelijk ofzo. Maar als jij het echt handig vind om voor vanalles een app te hebben en muziek etc zou ik voor de 16 gaan.