) heb ik een Wacom tablet in huis. Ik ben er nu al helemaal weg van, maar ik begrijp er nog niet erg veel van. Ik kan nu een beetje tekenen met Photofiltre en de pen als muis gebruiken, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die twee knopjes op mijn pennetje en de 'ExpressKeys' op de tablet zelf... Heb al verscheidene handleidingen opgezocht, maar ik kom er niet echt uit. Het instellingenscherm lijkt het ook niet te doen, als ik daarop klik krijg ik een error 'de tabletdriver is niet gevonden' terwijl hij het verder wel gewoon doet... Daarnaast vroeg ik me af wat voor programma ik het best kan gebruiken, aangezien Photofiltre volgens mij lang niet genoeg ondersteuning biedt (de gum doet het bijvoorbeeld al niet, en het principe van harder drukken voor een dikkere lijn ook niet). En de pen heeft de irritante neiging om, als ik hem te stil op één plek beweeg om bijvoorbeeld een klein rondje te maken, stil te blijven staan en de rechtermuisknop te openen. Ook lagt hij een beetje in mijn tekenprogramma, waardoor het begin van mijn lijntje vaak nogal ongecontroleerd is. Heeft iemand hier ervaringen mee? Alle tips zijn welkome!
)
zelf vind ik het prettig om met photoshop te werken. Als je vragen hebt kan je ze stellen, ik heb zelf een oude intuos3 waar ik wat jaren ervaring mee heb.
Het apparaat dat je hebt TS, heette vroeger dus de Bamboo
Nu maar beginnen met oefenen. Bedankt allemaal!