Met cijferslot van fiets gerommeld, help?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Met cijferslot van fiets gerommeld, help?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 17:21

Oke bokt help!!

Ik wilde zojuist mijn fietsje pakken, zie ik dat mijn cijfer (ketting) slot een soort van 'open' staat.
Je kan als je de code opnieuw wilt instellen zo'n soort van cilindertje oid uit het slot trekken (ok dit is de slechtste beschrijving ooit maar ik kan op inet echt niets vinden van een beschrijving of voorbeeldfoto) , dan zet je het slot op de nieuwe code, sluit je het slot/ die cilinder en dan heb je je nieuwe code.

Maar er is dus geen beweging meer te krijgen in dat slot.
Hij gaat met mijn eigen code niet meer open of dicht, en ik weet ook niet meer precies hoe dat instellen ging (en kan dus geen handleiding vinden op internet).
Ik zal zo even proberen een foto er van te maken maar heeft iemand enig idee wat ik nu kan doen?

Mijn beide fietsen staan aan dit slot (en aan een hek) vast, ik heb geen slijptol oid en heb mijn fiets (en) nodig!
Help!

Barbabientje

Re: Met cijferslot van fiets gerommeld, help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:22

Meestal zit er wel een gaatje dat je met een scherp iets in kunt duwen om hem zo te resetten waarna je een nieuwe code in kunt stellen!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 10:32

Nog even een updateje :)
ik heb uiteindelijk een voorbijganger gevonden met een sijptol die mn slot doorgezaagd heeft :D
jammer van t slot maar ik kon gelukkig weer mn fietsen gebruiken.
gelijk langs de fietsenmaker gefietst en een nieuw slot gekocht :)
dus het is goed gekomen :)

ik heb naar aanleiding van jouw tip trouwens nog wel met een mes in dat slot staan poeren olmaar dat hielp ookniet :p

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:35

Waarschijnlijk een fietsendief die het halverwege heeft opgegeven..

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:36

jeetje dat is ook wat. Voordeel is wel dat je weet dat dit dus supergoeie sloten zijn :P . Ze hebben je fiets niet kunnen stelen maar jij zelf dus ook niet :D Gelukkig kon je weer op route!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:42

Zwitsal schreef:
ik heb uiteindelijk een voorbijganger gevonden met een sijptol die mn slot doorgezaagd heeft :D

Fijn dat er in Amsterdam altijd toevallige voorbijgangers met een slijptol zijn 8)7

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:22

Ja ik dacht precies hetzelfde. Echt iets dat je meeneemt met winkelen en die het nog doet zonder stroom in de buurt. :+

Maar fijn dat je slot open is en je weer kunt fietsen. :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 23:28

Hahah nee de voorbijganger had de slijptol niet bij zich hoor hahaha maar hij woonde in de buurt en kwam een kwartier later aanzetten met tol+ verlengsnoer :)

Mn nieuwe slot is van mindere kwaliteit helaas.. Goedkoopste slot gekozen bij de turkse fietsenmaker hier in de straat.. Hij gaat nu al moeilijk open haha. Binnenkort maar even op zoek maar een goed slot (wellicht dezelfde als die oude dus haha)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 07:32

Aaah kijk dat is lief. :j geeft meteen een heel ander beeld van je redder in nood. Ik zag iemand al gaan met een tasje met een slijptol erin voor het geval dat. :') .

Balen dat je slot slechter is en nu a moeilijk opengaat. Kun je er niet mee terug gaan, misschien heb je een maandag ochtend exemplaar.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 16:35

Een slijptol in de handtas zou me ook niets verbazen hier :p

En voor een slot van 12 euro verwacht ik ook niet zo veel :)
Ach ik weet nu degene met de slijptol te vinden haha, mocht dit slot ook tzt niet meer open gaan :p