Welk boekhoudprogramma voor vereniging?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Welk boekhoudprogramma voor vereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 13:46

Dag allen,

Halverwege dit jaar heb ik het penningmeesterschap van mijn muziekvereniging op mij genomen. Het boekhoudprogramma waar op dit moment nog mee gewerkt wordt bevalt mij echter niet en ik wil op zoek naar iets anders.
Op dit moment werk ik met PCLeden, maar het is een zeer omslachtig programma. Fouten zijn slecht te herstellen, onderscheid leden/donateurs kan niet goed worden gemaakt en ik vraag me af of het voor 2014 IBAN-proof is. Daarnaast weigert hij om back-ups te maken op mijn laptop. De meest recente back-up is in bezit van de vorige penningmeester. Als ik aan het eind van het jaar een niet-kloppende boekhouding heb, is het dus lastig uitzoeken waar die fout zit en als mijn laptop crasht ben ik zes maanden administratie kwijt -O-.
Heb bij een andere muziekvereniging nagevraagd welk programma zij gebruiken, maar ook zij gaven aan dat ze niet tevreden waren met het huidige programma.

Omdat ik verder niet thuis ben in de wereld van boekhouden vraag ik het maar op bokt. Dus.... wie weet een geschikt boekhoudprogramma voor een relatief kleine (60 leden) vereniging?

Groet,
Paulien

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:45

Wij hebben nu minipak en dat bevalt heel erg goed. Ook de facturen zijn te koppelen aan een bankrekening. En het hele systeem is redelijk foolproof. :j

Wordt ook veel gebruikt door boekhouders wiens vak het is voor mensen boekhouding bij te houden.

Edit tikfout in de pakketnaam. :D

http://www.minipak.nl/

Aulaantje_x

Re: Welk boekhoudprogramma voor vereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:48

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welke programma's hier aangeprezen worden. Wij werken met een ander programma (kan zo even niet op de naam komen), maar dat werkt ook niet fijn :(

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:53

Ik ben ook even nieuwsgierig wat "men" gebruikt. Wij gebruiken nu een programma wat voor verenigingen niet zo fijn werkt (voor MKB bedrijven misschien wel). Dus ben op zoek naar iets nieuws.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:07

Ik ben ook zoek naar een makkelijk -bij voorkeur gratis- programma.
Ik heb namelijk totaal geen aanleg voor boekhouden.
Maar we zijn bezig met de oprichting van een stichting en daar hoort ook de boekhouding bij.
We hebben geen ledenadministratie maar wel een inkomsten (o.a. startgeld) en uitgaven.

Dus ik hoor ook graag wat jullie gebruiken en hoe gebruiksvriendelijk het is.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:22

Exact Online vind ik persoonlijk heel fijn (iemand die 32 uur per week boekhoudt).
Maar het kost wel een paar centjes per maand, ik dacht 30,- per maand als ik mij niet vergis.

Juist omdat ik in deze wereld zit ken ik de kleinere programma's niet, misschien dat er wel een goedkopere bij is die wel fijn werkt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:20

Exact is een fijn boekhoudprogramma, maar voor een vereniging veel te duur. Ik zou zelf gewoon iets in Excel bouwen, maar boekhouden is dan ook mijn vak èn ik weet aardig goed de weg in Excel.

Ik ben wel benieuwd welke opties er zijn. In de tijd dat ik penningmeester was heb ik het op een manier gedaan die voor mij werk, maar die voor een boekhoud leek nogal lastig te begrijpen zijn.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:24

Kijk eens of Dolibarr aan je eisen voldoet?

Wij gebruiken het op dit moment bedrijfsmatig, maar er zitten ook modules in voor ledenbeheer e.d.
Je kan het zo uitgebreid maken als je zelf wil.
Wel een klein minpuntje is dat het vertaalt is vanuit het Frans en dus soms een heel stomme vertaalfout bevat.
Maar op zich werkt het wel heel fijn, en het is gratis!

http://www.dolibarr.org/

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 17:40

Aardig wat reacties zo binnen een dag, bedankt allemaal!

Zo op het eerste gezicht spreekt Minipak me het meeste aan :j.
@ karuna, kan je met Minipak ook automatische incasso's regelen? Volgens mij (maar daar moet ik met de vorige PM nog even voor gaan zitten) regelt het huidige programma dit automatisch.
Vorige PM raadde Full-Score aan. Maar dat heeft juist weer heel veel functies die voor onze vereniging niet nodig zijn. Ik zal Minipak eens voordragen aan het overige bestuur.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:42

Bij onze hockeyvereniging gebruiken ze Lisa, wat het kost weet ik niet.
M'n moeder is penningmeester en is er tevreden over.

shoeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:52

Minipak kan in de factuur module Pro versie incassos aanmaken. Je zou dan max 500 euro kwijt zijn, dat lijkt me een dure optie.

Je kan het sowieso proberen of het een optie is. Ik heb een licentie waarbij ik dat allemaal mag. Misschien is het zinvol om het eens te proberen en eventueel mee te liften op mijn licentie. En voordat mensen dinen gaan roepen, dat mag op mijn licentie.

Pb anders even, kunnen we offtopic kijken wat mogelijk is

Sander ( man van kharuna)