Simyo en internet verbruik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Simyo en internet verbruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 21:19

Hallo allemaal,

Al jaren ben ik vodafone klant en ben hier heel tevreden over. Ik heb een abonnement van 180 bel/sms en 500MB, hier ga ik nooit overheen.

Vanwege de prijs wil ik eigenlijk overstappen naar simyo. Maar lees op veel forums ect. klachten dat bij simyo ineens hun date verbruik heel hoog is, terwijl ze dat bij de vorige provider niet hadden.

Nou zijn er over elke provider klachten te lezen... maar nu ga ik toch twijfelen...

Zijn er op bokt mensen met deze ervaring?
Mij lijkt het niet echt heel logisch dat ineens je date verbruik zo hoog is, dan moet je, lijkt mij, een instelling aanpassen op je telefoon en kijken wat er allemaal aan staat op je telefoon.

FriesWytske

Re: Simyo en internet verbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:33

Denk dat dat inderdaad het probleem is bij velen bij het te hoge dataverbruik van internet.
Ikzelf zit bij simyo en heb nooit problemen met hoog dataverbruik. Zet alleen het internet aan als ik het nodig heb. En zodra ik het uitzet, zet ik ook alle apps uit die internet gebruiken.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:34

Ik heb ook een simyo abonnement en heb helemaal geen klachten. Mijn dataverbruik klopt ook gewoon! Wel altijd verstandig om in de gaten te houden wat je verbruikt natuurlijk, dan word je ook niet ineens verrast. Als ik in de buurt van mijn limiet kom krijg ik ook netjes een berichtje.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:37

Ok hier goede ervaringen met Simyo. Online kun je goed bijhouden hoeveel MB je verbruikt hebt en hoeveel minuten. En je krijgt inderdaad een berichtje als je op 75% van je MB's zit en daarna weer als je alles verbruikt hebt, als je er dan nog overheen gaat vind ik dat wel een beetje je eigen schuld.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 18:51

Mooi dat jullie goede ervaringen hebben :)
En indd, ik vind het ook wel een beetje je eigen schuld, als je het ook niet controleert.

Dan is die twijfel alweer een beetje bij mij weg. Op internet klaagt vooral iedereen en lees je helaas niet altijd de goede reacties...

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:30

Hier ook een tevreden Simyo klant! Het scheelt denk ik heel veel als je telefoon niet automatisch synchroniseert, maar je dit handmatig aan/uit zet. De app die ik op m'n telefoon heb om dataverbruik te controleren klopt precies met wat mijnsimyo aangeeft, ik ga nooit over mijn 200mb bundel heen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:32

Ik zat eerder bij Vodafone en ging altijd over mijn limiet heen. (500mb)
Ik zit nu 2 maanden bij Simyo tot nu toe gaat het goed!
Volgens mij heb ik nu 1000mb.
Bereik is ook altijd goed.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 18:08

Flippertje schreef:
Hier ook een tevreden Simyo klant! Het scheelt denk ik heel veel als je telefoon niet automatisch synchroniseert, maar je dit handmatig aan/uit zet. De app die ik op m'n telefoon heb om dataverbruik te controleren klopt precies met wat mijnsimyo aangeeft, ik ga nooit over mijn 200mb bundel heen.

Oh ja dat heb ik ook uit staan, of alleen als ik op wifi zit :)

Dan ga ik toch denk overstappen op simyo :) (alleen omdat de prijzen daar een stuk lager zijn...anders had ik het niet gedaan :o haha :P )

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:18

Hier ook pas een Simyo klant!
Ben van de Hi! overgestapt.

Dat bespaart me toch weer een hoop.

Betaal nu maar 13 euro. 1000 mb. Maar dit had ik gekozen omdat ik deze bij Hi! ook had.
Toch denk ik dat ik naar de 500 kan.

Goed bereik verder en alles netjes geregeld.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:05

Ik zou voor het betere netwerk ook wel naar Simyo willen maar ik wil m'n 10GB internet (ook op 4G), 500min en onbeperkt sms en onbeperkt bellen naar Vodafone nummers voor 24,30 per maand niet kwijt. Als Simyo dat nou eens aan ging bieden.. :P

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:55

Hier ook een tevreden klant! :)
Heb 500 MB en gebruik altijd maar 200 terwijl ik best veel gebruik.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 10:57

Mooi dat jullie allemaal tevreden zijn :) Dan ga ik ook overstappen op simyo..want vodafone wordt helaas te duur, of nouja ze kunnen mij niks beters aanbieden en simyo is toch wel heel wat goedkoper!

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:13

Hier een ontevreden klant. Bij mij is er afgelopen maand ineens 12.000 (!!!) MB in een nacht afgeschreven (Dit kun je zien op je afschrift). In 1 nacht kreeg ik de melding dat mijn bundel op 75% zat, en 3u later de melding dat mijn bundel verbruikt was. Terwijl ik gewoon heerlijk lag te slapen is dit gebeurd. Wanneer je buiten je bundel internet dan wordt dit ineens een heel stuk duurder, maar ik moest de rest van de maand nog. Conclusie: Een veel te hoge, onnodige rekening.
Ik heb gebeld naar Simyo en daar kreeg ik iemand aan de lijn die amper een woord Nederlands sprak. Hij kon me alleen vertellen dat alles wat verbruikt is, al verbuikt is en dat zij niet in mijn geschiedenis kunnen kijken. Tenzij is kan bewijzen dat dit niet gebeurd is kunnen ze mij helpen. Maar hoe, vraag ik mij af, kan ik bewijzen dat ik die 12.000 MB niet gebruikt heb als zij niet eens in mijn geschiedenis 'kunnen'? Daarna ben ik gewoon bruut afgekapt en kon ik het doen met een 'ik kan u verder niet helpen, een fijne dag'.
Ik ben niet van plan deze rekening te betalen, dus voor mij waarschijnlijk de laatste maand bij Simyo.... ;-)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:17

:oo wat erg. Dat is niet leuk zeg.
Hoop niet dat ik dat krijg, bah heb gisteren een abbo voor een jaar afgesloten :+
Maar is je telefoon dan niet van wifi afgegaan en allemaal apps gaan updaten uit de android market?
Want ook mn telefoon presteerd het soms om wifi niet te gebruiken en over te gaan op gewoon internet.... Daarom dat ik alles op handmatig heb staan.

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:24

Voor een jaar? Met Simyo kun je per maand aflsuiten, en iedere maand opzeggen of wijzigen. Dat is dan weer wel fijn aan Simyo.
En ik heb een iPhone, mijn apps heb ik op niet-automatisch updaten gezet, dus die doen dat alleen handmatig. Daar ligt het dus niet aan :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:27

juweeltje schreef:
Voor een jaar? Met Simyo kun je per maand aflsuiten, en iedere maand opzeggen of wijzigen. Dat is dan weer wel fijn aan Simyo.
En ik heb een iPhone, mijn apps heb ik op niet-automatisch updaten gezet, dus die doen dat alleen handmatig. Daar ligt het dus niet aan :)

Mm ja maar met Iphone hoor je heel veel van die klachten....
En ja echt een jaar.

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:30

Ik heb ook Simyo, ben wel eens over m'n bundel gegaan maar dat kwam ook omdat m'n telefoon de wifi niet meer pakte en ik dus alleen op m'n bundel internette.. Heb mijn abbonement nu een jaar, en onlangs heb ik hem omgezet van maand naar jaarabbonement, zelfde prijs en 2x zo veel MB's! Maar volgens mij had ik een actieprijs voor mijn vorige bundel...

Als je op 75% van je bundel zit krijg je een berichtje en volgens mij ook als je 100% verbruikt hebt! En gewoon er zelf om denken dat je alle automatische updates en achtergrondtaken uit hebt staan... Bereik is heel goed:)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:33

Dankje voor je reactie :)
Ik heb indd ook die voor een jaar genomen, ook vanwege de prijs :)

Ik ga nu met mn vodafone ook nooit over mn mb's...en ik let er eigenlijk nooit op. Wel staat alles uit de market dan op handmatig.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:36

Ik zit ook bij Simyo en ben erg tevreden.

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:44

Ik heb al ruim een jaar een abbonoment die ik maandelijks kan opzeggen, maar daar heb ik nog geen moment aan gedacht. Ik vindt het een prima abbonoment en heb nog nooit van een te hoog verbruik gehad. Toen ik naar kos ging ben ik even op prepaid kaartje overgestapt maar abbo aangehouden.. Maar vond vodafone die ik daar had waardeloos. Ik kreeg geen melding als het op was en ik verbruikte veel sneller en meer mb's dan dat me telefoon zelf registreerde.. Dus voor mij komt dat hele ding er niet meer in van vodafone. Maar simyo toppie!! Als ze ook een buitenland bundel nemen wil ik die zeker gebruiken!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:46

Mm ja in het buitenland is het altijd irritant vind ik eerlijk gezegd met je telefoon...
Al gaat het met mijn vodafone netwerk wel altijd goed :) (ik doe alleen nooit internetten dan)