Kom ik net thuis, schrik ik me toch rot toen ik de deur binnen kwam en een brandlucht rook en daarbij een walm van hitte over mij heen kreeg. Het was zeker 40+ graden, drinkbakken van de poes en kittens waren leeg, de honden stonden er uitgedroogd bij en waren blij even in de tuin te mogen.
Gelijk keek ik het huis door en zag ik dat mijn thermostaat uit stond, kon er aan friemelen wat ik wou maar het bleef uit. Ik heb er weken niet aan gezeten en het heeft tot nu toe op 16 gestaan. Ik vind een koel huis altijd wel fijn dan kan ik warm onder de dekens. Nu was het zo heet, toen ik naar de slaapkamer boven liep hoorde ik de ketel hard aan het werk om het huis zo warm te krijgen als het is. Heb nu dus maar de stekker uit getrokken, verwarmingen zijn namelijk niet meer aan te raken en die geven dus ook dat brandgeur af.
Wie weet wat dit kan zijn? Doe ik er verstandig aan de stekker uitgetrokken te hebben? Ben blij dat ik optijd thuis was voor er iets in de hens was gevlogen. Arme beestjes.
Wij hebben het ook is gehad is er iets met de mooter van de ketel even bellen en het is zo opgelost maar het is knap lastig indd! Maar gelukkig was je der op tijd bij
Jeetje wat eng, inderdaad even stekker eruit laten en mannetje voor bellen. Kan zijn dat de meter stuk is waardoor je thermostaat denkt dat het onder de 16 graden is waardoor hij hard gaat stoken om het weer op temperatuur te krijgen.
stekker er uit is op dat moment idd even enige opti en daarna een snel onderhouds/installatie bedrijfje er bij om te kijken wat er aan de hand is . als het meezit kunnen ze het repareren...als je pecht hebt is ie stuk
als je huurt bij de woningbouw heeft de verhuurder vaak een onderhoudscontract bij een bedrijf wat je kan kan bellen, nummer staat vaak in de gids van de verhuurder, of op de site
Mijn ketel is wel eens op hol geslagen en bleef oploeien om te gaan stoken terwijl de thermosstaat op 14,5 stond. Ik heb toen ook de stekker eruit gehaald, even later weer aangezet en toen deed hij weer ´normaal´.
maar goed dat je op tijd genoeg thuis was voor dat er ergere dingen hadden kunnen gebeuren! de stekker eruit trekken is het enige juiste wat je op dat moment kon doen.
hoe is het nu?
caboclo
Geplaatst: 07-10-13 21:42
he bah wat naar idd maar goed dat je ''optijd'' thuis was
igg succes ene gau iemand langs laten komen hoor.!