Telefoon schakelt ongevraagd automatisch wifi uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Telefoon schakelt ongevraagd automatisch wifi uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 18:12

Ik heb er al een tijdje last van en nog nergens heb ik een oplossing kunnen vinden via andere fora of internetsites, dus ik probeer het hier eens.

Ik heb nu ongeveer 3 maanden mijn telefoon; een Sony Xperia Z. Ben er zeer tevreden over, maar één ding stoort me wel. De verbinding met mijn wifi-netwerk gaat automatisch uit nadat ik het even niet heb gebruikt. Soms na 10 minuten, soms pas na een paar uur, soms houdt hij het nog iets langer vol, maar hij gaat gewoon altijd na een tijdje uit. Het symbooltje van de wifi geeft aan dat hij wel verbonden is, waardoor hij niet al zelf overschakelt naar mijn mobiele internet dat in mijn abonnement zit (bij Hi). Hierdoor denk ik dat ik geen nieuwe berichten krijg, terwijl dit soms wel zo is. Ik heb pas door dat de wifi uit staat wanneer het mij zelf niet lukt om een bericht te verzenden of een pagina te openen.

Alle mogelijke instellingen heb ik al naar gekeken. De energiebesparende modus heb ik nooit aan staan en dus ook niet dat hij de wifi automatisch uit zet bij inactiviteit. Wat wel vreemd is, is dat niemand anders hier in huis er last van heeft (laptops én telefoons), maar ik met mijn vorige telefoon (LG Optimus L7) dit probleem ook al had.

Wie heeft dé oplossing? (Na dit weekend zou ik ook eens kunnen bellen naar mijn provider, maar ik weet dus niet of zij met het probleem te maken hebben.)

(Ik vind het trouwens geen mogelijkheid om altijd maar gewoon mijn mobiele netwerk te gebruiken; hier heb ik waarschijnlijk niet genoeg voor en dit lost het probleem ook niet op.)

Anoniem

Re: Telefoon schakelt ongevraagd automatisch wifi uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:44

LZP -> HTT

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 10:28

Kan je niet beter na het weekend even naar een telefoon winkel gaan? Dat is soms makkelijker dan via de telefoon een probleem uitleggen en ze kunnen er gelijk even bij kijken.

Verder zou ik het ook niet weten. Heb dit soms ook, maar dan schakelt die over op mn gewone internet, dus krijg wel alle berichtjes binnen... ik weet ook niet wat het is. Zet mn telefoon meestal even aan en uit, of wifi aan en uit en dan is het over :+

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 11:37

Ja als ik wifi aan en weer uit zet, doet hij het daarna wel weer gewoon, maar er zijn genoeg momenten dat ik niet doorheb dat hij uit staat en dus dingen mis.

Of een telefoonwinkel hier iets mee kan weet ik ook niet, aangezien het natuurlijk maar net zo kan zijn dat hij het op dat moment wel doet. Of ik moet hem niet meer opnieuw aan en uit doen vanaf dat hij het niet meer doet, dan kan ik het laten zien :P

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:04

Mijn telefoon doet dat ook, HTC One X. En die van mijn vriend ook Samsung Galaxy SII. Ik dènk... Dat dat misschien te maken heeft met het sparen van de batterij. Anders zou ik het ook niet weten.

Ik vind het zelf wel heel irritant... Maar soms ook wel even lekker rustig haha :+

edit: stomme leesfout hihi