Ik was net aan het koken in mijn studentenhuisje. We hebben een kookplaat met vier elektrische platen (zoiets: http://www.beko-deals.nl/static/images/ ... 64100x.jpg). Die kookplaat zit met een stekker in het stopcontact. Nu hebben wij geen meterkast, want we zijn een studentenhuisje in een heel grote flat
Maar, we hebben wel een kastje met schakelaars in de keuken. Ik weet niet zo goed hoe het heet: maar er zitten o.a. 4 schuifjes op die speciaal voor de kookplaat zijn, en eentje is de hoofdschakelaar. Ik heb er een foto van:
Nu was ik net aan het koken en ik hoorde een plof, zag een lichtflitsje, en de kookplaat deed het niet meer. Het rook een beetje branderig, maar dat trekt nu weg. Ik was in een soort van paniek, maar zag net dat de schakelaars van de kookplaat nu op 'Off' staan in plaats van 'On'. Ik denk dat ze daar dus op gesprongen zijn en dat er vanbinnen in de kookplaats iets is doorgebrand (kan dat?).
Mijn vraag: kan ik nu de schakelaars gewoon aanzetten?
Of moet ik overal vanaf blijven i.v.m. elektrocutiegevaar?
Of moet ik iets heel anders doen?
Het zijn vast domme vragen, maar ik ben zo'n noob hiermee. Normaal heb ik hier een stoere man voor, maar ja, die is nu niet in de buurt. Huisgenoten zijn ook allemaal weg, dus de hulptroepen waar ik normaal op vertrouw laten het helaas afweten.
Maar ik wel graag uittesten of mijn kookplaat het nog doet of niet