Ik woon met een vriendin in een rijtjes huis met voor en grote achtertuin. 608 euro per maand aan kale huur. Ongeveer 150 euro gas en licht (laten wel vaak het licht aan staan zodat de ander niet donker thuis komt), water hebben wij nog geen rekening van gehad wonen er ook nog maar een paar maanden.
Ehm, boodschappen zeker 50 euro per week per persoon (doen apart boodschappen). Je kan het goedkoop doen maar geloof me, je bent uiteindelijk dat zuinig aan doen wel zat. Dan wil je je jam niet meer op je brood en heb je trek in bacon met ei inplaats van alleen dat ei.
Wat betreft invriezen raad ik je dat wel aan. Als ik bijvoorbeeld nasi heb gemaakt of een ander roerbak idee dan haal ik er een goede portie uit en heb van die plastic bakjes voor in de vriezer. Heb je het dan eens krap dan warm je het op met een beetje pindasaus en klaar.
UPC Betaal ik 36 euro ongeveer voor internet, tv en telefonie. Telefonie is 9 cent per minuut als ik het goed heb maar wij bellen zelden en dan betaal je vrijwel niets hieraan. De eerste maand betaal je ook voor de aparatuur dat is vaak zo'n 70 a 100 euro extra met je aansluitingskosten erbij.
Als je verder nog wat wilt weten kun je het vragen.
Edit: Je moet er trouwens wel rekening mee houden dat je waarschijnlijk borg moet betalen de eerste keer plus je huur die maand. Daarbij kun je dus echt wel een hoop besparen op je gas en licht door hier zuinig mee om te gaan. Neem een koelkast die niet zuipt, je aparatuur niet aan laten staan als je het niet gebruikt en ik wij geven bijvoorbeeld de planten hier water dat uit de regen ton komt.