Ik hoop dat er iemand is die mij met dit probleem kan helpen. Wij hebben thuis bij mijn ouders een Ziggo internetabonnement en mogen dus ook gebruik maken van Ziggo wifispots. Wat voor mij heel goed uit komt, ik heb in mijn eigen appartement namelijk geen internetabonnement en hoef er hierdoor ook geen af te sluiten. Bij mijn ouders werkt het internet via wifispots prima maar in mijn appartement loop ik tegen problemen aan. Als ik verbinding probeer te maken geeft mijn MacBook verschillende foutmeldingen, certificaten of protocollen die niet geaccepteerd worden, een zelftoegekend IP adres, de identiteit kan niet gecontroleerd worden, etc. Mijn twee huisgenoten maken ook gebruik van de wifispots met een Windows laptop en bij hun werkt alles prima. Het gekke is dat ik af en toe wel opeens internet heb voor een kwart/halfuur waarna er weer een identiteitscontrole wordt uitgevoerd, deze niet accepteert en de verbinding weer verbreekt.. De ontvangst van de Ziggo netwerken is overigens prima, dus daar kan het niet aan liggen.
Hieronder een paar screenshots van de foutmeldingen die ik krijg:

Heeft iemand enig idee wat ik kan veranderen in mijn instellingen om gewoon gebruik te kunnen maken van het internet?