Probleem MacBook met wifispots Ziggo: identiteitscontrole

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NieneWiep

Probleem MacBook met wifispots Ziggo: identiteitscontrole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:57

Hoi allemaal,

Ik hoop dat er iemand is die mij met dit probleem kan helpen. Wij hebben thuis bij mijn ouders een Ziggo internetabonnement en mogen dus ook gebruik maken van Ziggo wifispots. Wat voor mij heel goed uit komt, ik heb in mijn eigen appartement namelijk geen internetabonnement en hoef er hierdoor ook geen af te sluiten. Bij mijn ouders werkt het internet via wifispots prima maar in mijn appartement loop ik tegen problemen aan. Als ik verbinding probeer te maken geeft mijn MacBook verschillende foutmeldingen, certificaten of protocollen die niet geaccepteerd worden, een zelftoegekend IP adres, de identiteit kan niet gecontroleerd worden, etc. Mijn twee huisgenoten maken ook gebruik van de wifispots met een Windows laptop en bij hun werkt alles prima. Het gekke is dat ik af en toe wel opeens internet heb voor een kwart/halfuur waarna er weer een identiteitscontrole wordt uitgevoerd, deze niet accepteert en de verbinding weer verbreekt.. De ontvangst van de Ziggo netwerken is overigens prima, dus daar kan het niet aan liggen.

Hieronder een paar screenshots van de foutmeldingen die ik krijg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand enig idee wat ik kan veranderen in mijn instellingen om gewoon gebruik te kunnen maken van het internet?

Jemawi

Re: Probleem MacBook met wifispots Ziggo: identiteitscontrole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:29

Hoeveel gebruikers zitten er op de WiFi spots gegevens van je ouders?
Er is een maximum van 2 apparaten per adres, maar ik weet zo niet uit mijn hoofd of dat deze problemen kan veroorzaken.
Als je wil, kan ik het morgen voor je navragen.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 12:55

Er is inderdaad een maximum van 2 apparaten per code, ik gebruik 1 code en mijn huisgenoot gebruikt 1 code dus dat is het probleem niet. Als je het zou willen navragen, heel graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:59

Beste wat je kan doen is even contact opnemen met de klantenservice/webcare. Ik heb even na zitten zoeken, maar ik kan zo 123 geen oplossing vinden. Bij de klantenservice of bij webcare (twitter.com/ziggowebcare) kunnen ze je goed helpen.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 20:52

De Ziggo klantenservice en serviceplus desk konden me niet helpen en de apple store ook niet.. Het probleem blijft dat Airport een zelftoegekend ip adres heeft en niemand weet hoe dat op te lossen is. Heeft iemand misschien nog een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:29

Hmm.. hij doet het bij je ouders wel nog steeds?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 21:33

Ja daar doet hij het prima en warempel doet hij het nu bij mij zelf ook! Waarschijnlijk weer voor korte duur, maar we zullen het zien haha. :Y)

Dit geeft hij nu aan:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:37

Dit ziet er goed uit zo :D