Muziek en stem uit elkaar halen, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Muziek en stem uit elkaar halen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 13:50

Hoe kan ik van een liedje de stem en de muziek van elkaar scheiden?

Ik wil graag van het nummer This war is over van Melissa Etheridge het liedje instrumentaal.

Iemand die me kan helpen?

Je zou me er heel erg blij mee maken!

Leone

Re: Muziek en stem uit elkaar halen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:55

ik ben benieuwd of iemand dat weet, ik ben ook al eens aan het prutsen geweest maar het is me nog niet gelukt.

miss_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:00

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat zoiets mogelijk is wanneer het op 1 audiospoor is gezet... Je kan hooguit de stem proberen weg te filteren maar dan zal de kwaliteit van het geluid ook achteruit gaan.

Ik weet niet of je weet hoe het werkt, maar wanneer een lied wordt opgenomen wordt elk instrument (en dus ook de zang) apart opgenomen in een "spoor". Deze sporen worden allemaal over elkaar gezet, en dan kun je nog bijvoorbeeld de zang (of drums, of gitaar, of triangel) eruit halen maar op het moment dat je het nummer als mp3 opslaat zit alles in één spoor en wordt het dus zo goed als onmogelijk om dat nog goed te doen.

Google even naar een voicekiller, dan heb je een zat freeware waarmee het mogelijk is maar ik weet eigenlijk wel zeker dat de kwaliteit alleen maar minder wordt omdat je automatisch ook de gewone audio gaat aantasten. Maar je kan het altijd proberen! :)

Beter kun je gewoon een instrumental-versie zoeken of een band regelen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:14

Dat kan niet zonder dat de kwaliteit enorm slecht wordt.

Iemand die ik ken maakt veel orkestbanden, maar die luistert dan naar het lied en speelt op de synthesizer de hele partijen van alle instrumenten na die erin voorkomen en neemt het dan op in de computer. Dat is niet voor iedereen te doen, maar misschien kan je zo iemand zoeken?

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:13

Je zou eens kunnen kijken of hij hier tussen staat www.karaoke-version.co.uk
Je moet er wel voor betalen maar je kan het inrichten zoals je wilt en dan kan je de instumentale versie overhouden

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:18

Inderdaad, zag toevallig je topic en moest ook aan die site denken. Haal ik veel nummers vanaf, valt qua kosten enorm mee en de kwaliteit is goed. Je kan nummers zelfs hoger/lager "stemmen".

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:22

Audacity is een van de betere freeware. Maar zoals hierboven al gezegd, een stem eruit filteren gaat altijd ten koste van de algehele kwaliteit. Als het voor jezelf is om mee te oefenen of een karaoke-avondje ofzo is het prima. Wil je het gebruiken tijdens een optreden of een opname oid dan zul je toch echt beter een goede karaoke versie ergens moeten vinden.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 20:42

Dank voor jullie reacties! Even op die site gekeken en gezocht. Het probleem is dat het een erg onbekend nummer is. Het gaat om This war is over van Melissa Etheridge.