Wie werkt er bij media markt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Wie werkt er bij media markt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 20:35

En weet te vertellen of er eind vd maand weer een btw weg ermee actie aan komt?
Dit omdat we een dure nieuwe camera willen aanschaffen en ik zou graag willen weten of het de moeite is nog een paar weekjes te wachten.
Ondanks dat MM van te voren de prijzen opschroeft, want dan nog is het de moeite waard..

Alvast bedankt!

Murthul

Re: Wie werkt er bij media markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:44

Ik werkte bij mm en mijn vriend werkt er. Prijzen opschroeven gebeurt niet van tevoren :n
Ik zou gewoon lekker je camera kopen. Stel dat er snel een actie komt binnen 14 dagen dan kun je met je bon terug naar de winkel en krijg je het verschil terug.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:46

Ik heb er gewerkt, en medewerkers mogen niet (of mochten toen in ieder geval niet) dit soort acties aankondigen.

Maar als je goed terug zoekt op internet kan je wel ongeveer raden wanneer de BTW acties weer komen.
De timing is ieder jaar ongeveer hetzelfde.
En zoals Murthul zegt, prijzen opschroeven is binnen MM echt een dikke no go :n Gebeurt als het goed is echt niet.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 21:18

Ik weet dat het jaarlijks eind januari is, maar vorig jaar was het ook eind september, vandaar dat ik me afvroeg of dat nu weer het geval zou zijn..
E klopt het idd dat je het verschil weer terug krijgt?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:19

De prijzen in MM winkels worden zelfs meermaals van te voren gecontroleerd door onafhankelijke controleurs.
Enige prijzen die zullen verschillen zijn de auctieprijzen in de weken ervoor.

Ik werk bij de MM en heb geen idee. Het zou mij ook goed uitkomen gezien ik zo'n beetje alle elektrische apparaten moet aanschaffen à la keukenapparateur en een hifi setje. :+

September vorig jaar was ivm de btwverhoging.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:54

Vorig jaar was idd een speciale actie ivm btw verhoging.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:29

Dus ofwel je wacht het lekker even af, ofwel je gaat gewoon een nieuwe camera kopen :) Sowieso doe je er verstandig aan om even een prijsvergelijkje te doen, misschien is ie ergens anders nog wel voordeliger dan bij de MM :)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 07:37

Ja dat is het dus, als die actie er komt, is de camera daar goedkoper, en anders is ie elders goedkoper..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:48

Media Markt heeft ook een laagste prijsgarantie.

"5. Laagste prijsgarantie

5.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant een aankoop doet in een vestiging van Media Markt (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van Media Markt het prijsverschil contant retour, mits:

a. Het product nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar is.

b. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder.

c. De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.

d. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet.

e. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.

5.2 Het verschil wordt eenmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt en uitsluitend wanneer aantoonbaar is voldaan aan de hiervoor genoemde voorwaarden. De klant ontvangt een kopie van de originele aankoopbon.

5.3 Indien de klant bij aankoop in een vestiging van Media Markt kan aantonen dat het product elders en onder bovenstaande voorwaarden voordeliger kan worden aangeschaft, dan zal Media Markt het product voor dezelfde prijs leveren aan de klant."

Als jouw aankoop hieraan voldoet, kan je hem voor hetzelfde geld ook bij de MM halen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:50

je weet toch wat ie nu kost? nou dan is het toch makkelijk uit te rekenen ;)
Mijn ervaring is dat media markt idd de goedkoopste is en een goede service, daarom heb ik mijn objectief daar gehaald

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 07:52

Helaas, in ons geval betreft het een webshop, maar het scheelt meer dan 100 euro..dus dan evt maar via een webshop.
Camera kost ruim 1000 euro, via de webshop 908, dus tja, het wachten op de actie waard hahaha

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:54

eponine schreef:
Helaas, in ons geval betreft het een webshop, maar het scheelt meer dan 100 euro..dus dan evt maar via een webshop.
Camera kost ruim 1000 euro, via de webshop 908, dus tja, het wachten op de actie waard hahaha

ja ik heb het ook via de webshop gedaan, en dan haal je het daar op in het magazijn ;)
scheelde mij idd destijds ook 100 euro :j

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:56

De Media Markt webshop is een uitzondering trouwens, daar gaan we wel in mee met de prijzen.
Welke webshop gaat het om?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 13:15

We willen de nikon d7100, en houden de kieskeurig site in de gaten.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:34

Er word ook wel eens met de grotere webshops meegegaan in prijs..