Huis binnen verven..Waar ideeen op doen. Tips nodig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Huis binnen verven..Waar ideeen op doen. Tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:57

Hallo,

In het najaar wil ik de beneden en bovenverdieping gaat verven.
Ik ben het huis paar jaar terug zo ingetrokken en de kleuren van de vorige bewoners beetje geel en oranje achtig en de slaapkamer groenige kleuren ben ik zat en het moet weer bijgehouden worden.

Zelf ben ik erg slecht in combineren kleding moet ik ook altijd in setjes kopen anders trek ik het ook niet meer aan.

Vandaar dat ik op zoek ben naar kleur ideeen voor in huis.

Waar op internet vind je goede ideeen met plaatjes of wat voor tijdschriften kan ik het beste in kijken wat ook betaalbaar is of hoe zien jullie huizen eruit?
(bv alleen een foto van de muren)

Het gaat om de muren en deuren, raam kozijnen en deurposten en plinten enz.

En in de gang en de trap omhoog hebben ze hout tegenaan gemaakt en dat moet dan ook geverfd worden.
Plafonds doe ik denk ik wel gewoon wit.

Zo ziet bv mijn huiskamer deur eruit alleen dan 2 andere kleuren zitten er nu op.
http://www.google.nl/imgres?hl=nl&biw=1 ... 362&surl=1

Alleen maar wit verven alles vind ik ook best saai.

Wie kan mij op weg helpen?

In de huiskamer heb ik veel zwart.
Een zwart leren bank en de tafel en de tv kastje zijn ook zwart. Verder ligt er laminaat. Dan kan eventueel nog blijven liggen.
Boven moet de vloerbedekking er wel echt uit.

Groetjes

Vissy

Re: Huis binnen verven..Waar ideeen op doen. Tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:03

Hi linnie, misschien een grijze muur en de rest wit? Of alles heel licht grijs (tegen witte aan) en een wat donkerder stuk?
Plafond zou ik inderdaad wit houden, dit geeft de meeste ruimte.
Wellicht de deuren ook wit? Want als ik jou inrichting zo hoor is hij vrij strak en de kleuren van de deuren zijn wat oubollig/landelijk.

Tik maar is in op Google: grijze muur
En dan de plaatjes bekijken. Dit kan je met elke gewenste kleur doen.
Persoonlijk ben ik niet van de felle kleuren op de muren daar je dat snel zat wordt. Hou het liever wat rustiger en dan wat kleur evt aanbrengen mrt accessoires.

Succes!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:07

Ik zou wat woonboekjes kopen (101woonideeen/ariadne/vtwonen etc) en kijk wat je leuk vindt. Hier scheur je het eea uit en dan ontdek je vanzelf je stijl..
Kijk of je ideeen op kunt doen? Ik vind dat zelf altijd erg leuk!
Thuis heb ik 1 muur taupe. Ik had dat in mijn vorige huis al en heb gemerkt dat zoveel hierbij past. Het is een warme kleur maar mogelijk hou je daar helemaal niet van.
Je zou ook kunnen kiezen voor foto-behang, dan hoef je op de betreffende muur ook niets maar te doen aan decoratie.

Overigens bestaan er ook een aantal sites waar je leuke ideeen op kunt doen.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:14

Onze bank is ook zwart, we hebben er bewust voor gekozen om de rest van de woonkamer licht te houden, gebroken wit en 1 muur wat donkerder grijs. Vind het zelf erg leuk staan :)

Google eens op "Kleuren combineren"? Dan vind je inspiratie genoeg, bv op de site van Flexa

Veel plezier met het uitzoeken!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:16

Ik ben zelf ook niet echt goed met kleuren enz, maar kijk eens op sites als welke.nl, rtlwoonmagazine.nl en pinterest. Op zulke sites kun je heel veel inspiratie opdoen.

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:16

kijk eens op pinterest of Welke.nl daar kan je dan kiezen voor woonkamer en daar vind je heel veel inspiratie incl. moodboards en kleurenpaletten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 15:04

Dankjewel voor deze tips. Ik ga van de week savonds de linken eens rustig bekijken!

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:43

De muren worden bij ons voornamelijk wit, en enkel worden met een donkergrijs behangetje bedekt. We hebben een grijze bank en een wit hoogglans tv meubel. De gordijnen worden wit en het plafond eveneens ook. Onze eetkamer tafel is van teakhout met grijze stoffen stoelen. De keuken is hoogglans wit met een beton-loon aanrechtblad. De achterwand van de keuken wordt geverfd in de kleur framboos.

Er is ook een topic waar je soortgelijke vragen kwijt kan:
Interieurtips: Hoe ziet jouw leefruimte er uit? - Deel 10