Een Macbook Pro mysterie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Een Macbook Pro mysterie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 10:50

...want dat is het echt voor mij. Heb er wel eens op gegoogled maar nooit wat op gevonden wat uitlegt hoe het komt. Ik vind het nog steeds zo bizar _O- Dus ik dacht, hier weten zoveel mensen overal wat van, wie weet kunnen jullie me wel uitleggen hoe dat komt.

Dusch, ik heb een Macbook Pro. Ik heb ingesteld staan dat hij aan de stroom na een kwartier op sluimerstand gaat (het beeldscherm dan, de volledige laptop pas na een uur). Wonderlijk genoeg doet hij dit de helft van de keren niet. Ik kan niet pinpointen waar dit aan ligt; de situatie lijkt per keer niet anders.

Beide keren staat de Macbook op m'n bureau, aan de stroom, met een paar programma's open zoals internet en skype en agenda, maar meestal geen heftige programma's... Soms gaat hij dan na een poosje op sluimerstand, en soms blijft hij gewoon eeuwig draaien zonder uit te gaan.

HOW?!?!?!?! :? :? :?

:o?

Niet dat het me veel boeit hoor, maar ik SNAP het gewoon niet en ik kan niet tegen dingen niet snappen :')

__Marije__

Re: Een Macbook Pro mysterie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:17

Kan het zijn dat je op de momenten dat hij het niet doet iets van skypeberichten krijgt? Dus dat er een programma activeert omdat je een bericht/mail oid krijgt en dat hij daarom weer opnieuw begint te tellen?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:25

Voor zover ik weet niet... Hij kan dan ook gerust zo een hele nacht aan blijven staan ofzo, hoor. Dan gaat hij gewoon echt niet uit.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:58

Vaak wordt dit veroorzaakt door een muis die wat 'instabiel' is. Deze verplaatst willekeurig of door een kleine trilling de cursor net 1 pixel en dan vindt de laptop dat er activiteit is geweest. Als dat regelmatig gebeurt gaat de laptop idd nooit op zwart. Je kan dat makkelijk testen door de muis er een keer uit te halen als je de computer niet meer gebruikt of de muis op z'n 'rug' leggen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 12:59

Ik heb geen muis :Y) Gebruik alleen mijn touchpad! Maar ik ken het probleem inderdaad, heb ik ook wel eens zien gebeuren. :j