zal ik hem nemen of niet...(marktplaats)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

zal ik hem nemen of niet...(marktplaats)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:06

hoi,

ik had op een canon lens geboden.
had diegene een mailtje gestuurd dat ie er 60 euro voor wou.
okee prima.
ik vraag wanneer ik hem kan ophallen en op welk adres.
nou wilt ie morgen om 12 uur op een station afspreken...
is dit normaal?
ik zit met me hoofd op een station normale mensen komen het toch bij hun thuis afhalen?

Tabaluga12

Re: zal ik hem nemen of niet...(marktplaats)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:07

Zou ik niet doen ..

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:08

Ik vind het raar. Mijn gevoel zegt niet doen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:08

hmm wel gek inderdaad.
als je gaat, niet alleen gaan!
het is natuurlijk wel openbare ruimte dus misschien ook wel "veiliger" maar ik vind het toch gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:09

Hoor dit vaker, soms is het makkelijker voor de koper/verkoper, sommige mensen geen vreemde mensen bij/in hun huis en niet verzenden ivm risico's. Neem gewoon iemand mee..

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:10

Grote stationshal voor een winkel oid? Heb ik ook wel eens gedaan .. Niet een 1 of ander afgelegen treinstation maar bv Utrecht Centraal kan bijvoorbeeld ;) (als je elkaar daar kan vinden haha).

Froukje
Forever young

Het kan, er zijn wel meer mensen die liever geen vreemden thuis ontvangen. Zou er niet zo'n probleem van maken eigenlijk. Op het station kun je net zo goed kijken of het er goed uitziet of niet IMO.

Knoffer

Is toch helemaal niet zo gek, gebeurt wel vaker als dat logistiek gezien praktisch is voor beide partijen.
Zou het wel gek vinden als hij 12 uur middernacht bedoelt :+

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:11

Als er niks mis is met de lens kan hij de lens toch gewoon aan de deur verkopen? Waarom ervoor naar het station gaan?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:11

zowiezo gaat mijn vader mee als ik iets wil ophalen.
wil het niet alleen doen.
voordat er gekke zijn.

ja het is wel veilig maar zo gek.
er zijn genoeg mensen dan wel om je heen.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:12

Misschien bedoeld die gene het juist goed. Bij hen thuis lijkt mij 'enger' als vrouw of meisje.
Station is openbaar kan weinig gebeuren. Maar het klinkt wel raar...
Misschien kan er iemand mee, vader, broer een vriend? Dan zou ik het al een stuk minder 'eng' vinden!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:13

haha nee niet 12 uur in de nacht.

het is in heerugowaard moest dan staan aan de voorkant bij de bloemenstal.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:14

mmh ik vind het zelf wel een beetje vreemd. als diegene geen mensen aan huis wil hebben moet hij het gewoon niet verkopen/te koop aanbieden of er bij zetten dat hij het alleen wilt verzenden. (dan zou ik ook mijn bedenkingen hebben maar goed)

moet jij voor dat station zelf ook nog reizen? of is het wel bij jou in het dorp/stad?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:14

Ik vind het niet gek.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:15

Tabaluga12 schreef:
Als er niks mis is met de lens kan hij de lens toch gewoon aan de deur verkopen? Waarom ervoor naar het station gaan?

Sommige mensen hebben liever niet dat mensen weten waar ze wonen. Denk aan verhuisd voor een ex die kwaad wil oid. Wie zegt dat jij niet de nieuwe vriendin bent die verteld waar je woont?

Is het zelfde als niet met je nummer in het telefoonboek willen, mensen die je nodig hebben kennen je nummer/adres en de rest heeft er niets te zoeken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:16

Ik zie het gekke niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:16

Ik koop niet veel via MP. Maar de dingen die klein waren heb ik zelf ook opgehaald bij een bushalte (waar ik en verkoper toevallig vaak langskwamen, was concertkaartje). En keer in Rotterdam in het centrum festivalkaartje verkocht. Ook dingen wel bij iemand thuis opgehaald of op laten halen. Gaat mij niet om of mensen aan de deur komen. Is puur omdat dat voor beide partijen praktischer is soms. Heeft de persoon meer advertenties op MP? Hoe vind je het verder overkomen qua betrouwbaarheid? En vraag gerust waarom die daar wil afspreken. Misschien is het idd puur voor het gemak.

Overigens als je daar staat en het komt niet betrouwbaar over kan je altijd nog omdraaien en er vanaf zien. Zelf doe ik het liever zo (ergens ophalen/wegbrengen) dan via de post.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-09-13 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:17

marlonFloris schreef:
mmh ik vind het zelf wel een beetje vreemd. als diegene geen mensen aan huis wil hebben moet hij het gewoon niet verkopen/te koop aanbieden of er bij zetten dat hij het alleen wilt verzenden. (dan zou ik ook mijn bedenkingen hebben maar goed)

moet jij voor dat station zelf ook nog reizen? of is het wel bij jou in het dorp/stad?

ja ik ga dan met me vader met de auto. ik kom zelf uit Hoorn dan vandaan dus is het ongv 15 km

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:19

Maar waar ben je precies bang voor dan?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:19

Ohw joh is toch niets geks aan. Sowieso bij H'waard aan de kant van de bloemenstal niet. Altijd druk. Daarbij zou ik het juist fijner vinden, hoef niet zo nodig bij vreemden over de vloer te komen.

Gewoon even testen of de lens werkt en als het goed is betalen en weer naar huis.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:21

Waarom is dat raar?
Kan meer redenen bedenken waarom het handig zou zijn, dan dat het 'raar' zou zijn.
Station is gewoon een openbare gelegenheid, heus niet 'eng'.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:21

idinn schreef:
Ik koop niet veel via MP. Maar de dingen die klein waren heb ik zelf ook opgehaald bij een bushalte (waar ik en verkoper toevallig vaak langskwamen, was concertkaartje). En keer in Rotterdam in het centrum festivalkaartje verkocht. Puur omdat dat voor beide partijen praktischer was. Heeft de persoon meer advertenties op MP? Hoe vind je het verder overkomen qua betrouwbaarheid? En vraag gerust waarom die daar wil afspreken. Misschien is het idd puur voor het gemak.

Overigens als je daar staat en het komt niet betrouwbaar over kan je altijd nog omdraaien en er vanaf zien. Zelf doe ik het liever zo (ergens ophalen/wegbrengen) dan via de post.

ja hij heeft nog 2 andere spullen te koop staan een kleine camera en nog een elektrische computer schaakbord.

hmm ja dat is wel een goeie waarom ie voor het station wil afspreken.
en qua betrouwbaarhied. ja toen ik dat mailtje las van op het station vond ik toch wel een beetje raar..

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:22

tja ik heb het nooit meegemaakt daarom vond ik het zo raar

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:28

Ik vind het ook niet heel raar, het is een veiligere plek dan zo een vreemde in huis.

Al kan het natuurlijk altijd dat het kapot is of dat hij wat te verbergen heeft ( gejat of zo )
maar dat blijft altijd een risco via internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:29

Ik heb ook gewoon een keer een compact camera op het station opgehaald. Kreeg keurig te zien dat ie gewoon helemaal werkte en dat alles erbij zat.. Is voor sommige mensen gewoon een stuk handiger (ivm werk of kinderen bijvoorbeeld).