Android op HTC Sensation heeft kuren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DioxideJarig

Android op HTC Sensation heeft kuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 10:42

Hoi :wave:

Is er misschien een handige Bokker/Twokker die mij kan helpen met het volgende probleem met mijn HTC Sensation?

Voetnoot: De garantie van mijn telefoon is vervallen, en de afgelopen 2 jaar heb ik 3x een boardswap gehad. Mijn Sensation draait op Android 4.0.3.

Sinds een tijdje is mijn telefoon ongelofelijk traag, kan ik minuten wachten als ik terug wil keren naar het 'home'-scherm met de melding "Laden". De standaard Android browser crasht zo vaak dat normaal gebruik amper mogelijk is, Chrome/Opera/Dolphin werken helaas niet veel beter/sneller. Andere normale apps, als Facebook, Rabobank en Whatsapp duren een eeuwigheid om te laden en/of crashen ook.

Om de problemen proberen op te lossen heb ik een factory reset via het menu, en een hard reset via het boot-menu. Helaas heeft dit geen effect gehad. Ik speel ook geen spelletjes, download geen vage apps en ook niet geheel onbelangrijk is dat ik nog ruim voldoende standaard- en extern geheugen vrij heb.

Heet iemand van jullie misschien een idee hoe ik dit kan proberen op te lossen, of is het een kwestie van ritueel verbranden en een nieuwe aanschaffen? :')

Neej

Re: Android op HTC Sensation heeft kuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:06

Zelfde laken een pak hier met een Sensation XE uit december 2011.. Ik was ook al voornemens om m te gaan resetten maar goed om te weten dat dat dus geen nut heeft, dan ga ik er niet eens aan beginnen :P

DioxideJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 13:18

De voormalige Desire Z van mijn vriend had het zelfde probleem ook trouwens.. Net of HTC er een houdbaarheidsdatum op gefixed heeft :x

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:24

Daar lijkt het wel op he :P Ik mag ook echt binnenkort voor een nieuwe en ik was juist van plan (omdat ik m'n sensation echt een fijn toestel vind) om 'm te houden en pas volgend jaar te gaan kijken voor een nieuwe telefoon :P En toen liet ik 'm van het weekend ook al een keertje stuiteren van 30cm, dikke barst in m'n scherm :+

Ik denk misschien dat de apps van nu te zwaar zijn voor de processor ofzo? Geen idee of ik nou onzin klets hoor, normaal heb ik vriendje-de-icter naast me zitten om dat soort dingen te bevestigen hahaha..

masauri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:29

Dioxide schreef:
Heet iemand van jullie misschien een idee hoe ik dit kan proberen op te lossen, of is het een kwestie van ritueel verbranden en een nieuwe aanschaffen? :')

Persoonlijk zou ik het al geen goed teken vinden als ie al 3X een mobo swap heeft gehad, en tegenwoordig heb ik het gevoel dat apps meer veeleisender zijn en meer ram geheugen vragen.
Zeker met de nieuwere functies die in android komen enz.
Ik zou voor rituele zelfverbranding gaan, maar vergeet er dan wel geen leuk filmpje van te maken :D

DioxideJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 13:41

Met die 3 boardswaps ben ik ook niet echt blij nee. Tot nu toe hebben alle 3 de HTC's hier in huis problemen gehad en swaps gekregen :x Van het RAM zou wel kunnen, maar waarom doet een prehistorische Samsung Galaxy I9000 het dan nog prima? Een Android update hebben beide merken al eeuwen niet meer gehad.