Kaartupdate Nav n Go - iGo8 - inbouwsysteem???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Kaartupdate Nav n Go - iGo8 - inbouwsysteem???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 10:23

In mijn auto zit een Q-Line 2din universeel mediasysteem. Als navigatie zit er Nav n Go iGo8 versie 8.3.2.71348 op met TeleAtlas-kaarten van 2010. Ik zou graag de kaarten updaten maar als ik naar Tele Atlas zoek, blijkt dat dat over is genomen door TomTom. Er zouden eventueel ook NavTeq kaarten op kunnen.

Vraag is:
Welk (nieuw) merk kaarten werken op een oude Nav n Go iGo8?
Waar vind ik die kaarten voor updaten?
Hoe plaats ik deze op de SD kaart om eea werkend op de inbouw te krijgen?

Heb al menig forum afgezocht welk merk kaarten ik anno 2013 moet hebben, en hoe eea geupdate moet worden maar vind nergens iets wat duidelijk is. Wil geen illegale kaarten maar gewoon de "veilige" betaalde kaarten.

Choiix

Re: Kaartupdate Nav n Go - iGo8 - inbouwsysteem???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:22

iGO8 kaarten die op internet te vinden zijn werken zonder uitzondering prima. Overigens kan er ook gewoon TomTom Navigator 7 op mocht je dat willen. Dan kan je gewoon de legale tomtom kaarten gebruiken (of de publiekelijk beschikbare, werken ook uitstekend, wat je maar zelf wil)

Ik ga echter niet vertellen WAAR je ze kan vinden want dat mag hier niet :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 23:54

Nav n Go iGo8 heeft geen eigen kaarten toch? Of bedoel je de TomTom kaarten? Die moeten dan wel in een Nav n Go passen. Dacht dat alleen TeleAtlas en Navteq in een Nav n Go konden...? Of moet de Nav n Go er af gehaald worden voor ander programma?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:13

iGO heeft wel degelijk eigen kaarten, maar als je TomTom 7.910 er op zet kan je gewoon TomTom kaarten gebruiken, geen enkel probleem :)

Het grote probleem van de iGO radio's is dat 9 van de 10x de iGO versie al illegaal is.. Dus dan KAN je al geen legaal gekochte (bijv via Naviextras.com) kaarten gebruiken. Het feit dat Q-Line niet op deze site staat zegt eigenlijk al genoeg... ;)

Ik wil je wel helpen, maar dan moet je even een PB sturen :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 11:09

Heb net contact gehad met de zaak waar dat ding vandaan komt. Zij updaten voor 41 euro de kaarten naar 2012. Kan gewoon langs gaan, kan er op wachten. Denk dat ik dat maar doe, geen risico dat ik iets verkeerd doe. Ben niet zo'n techneut. :D Iig bedankt voor je aanbod! :j

Choiix

Re: Kaartupdate Nav n Go - iGo8 - inbouwsysteem???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:56

Gewoon doen, weet je tenminste zeker dat 't goed gaat :) Overigens zijn die kaarten retail duurder dus je hebt wss wel illegale kaarten er op staan ;)