Mijn eerste Smartphone,..maar welke

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alice

Mijn eerste Smartphone,..maar welke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 20:34

Ze zeggen niet voor niks; "Be careful what you wish for"
Zo was ik dus binnenkort van plan een nieuwe telefoon te kopen, maar schijnbaar breng ik die energie over op mijn telefoon en is de accu er nu ineens mee opgehouden!! Binnenkort wordt nu dus waarschijnlijk dit weekend! Nu ben ik al zo'n beetje de hele middag aan het vergelijken en twijfelen. Wat ik zoek? De telefoon die ik nu heb is een simpele Sony Ericsson C902, en die heb ik toen gekozen vanwege de goede camera dus dat zoek ik nu ook, maar het kan natuurlijk geen kwaad om dan voor iets betere kwaliteit te gaan ;) Daarnaast neem ik zoiezo prepaid omdat ik niet meer dan 20,- aan beltegoed besteed in 3 maanden (!) dus daar kan geen abonnement tegen op :D En het enige wat er daarnaast ermee zal doen is wat spelletjes om me zelf te vermaken in verschoven pauzes op het werk,..
Dit zijn de 4 waar ik nu tussen twijfel:
http://www.vergelijk.nl/compare/159316/ ... /20597377/

Suzan_v_h

Re: Mijn eerste Smartphone,..maar welke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:36

De samsung, alleen maar goede ervaringen gehad met samsung. :)

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:38

ik zou ook voor samsung gaan, heb er ook 1 en bevalt prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:40

Ik ken iemand met de huwawaii oid telefoon, die is er prima tevreden mee, zelf ben ik heel erg apple fan dus zou ik sowieso voor de iphone gaan maar samsung schijnt ook goed te zijn met een goede camera!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:43

Ik heb zelf een iPhone, nooit meer. Ik zou voor de Samsung gaan.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:48

Samsung S3 en S4 heeft een ontzettend mooie camera! S4 zelfs met een hoop standen. Let er wel op dat de batterij bij het spelen van spelletjes, niet lang mee gaat!

jansen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:48

L_iek schreef:

waarom niet, als ik vragen mag? apple bevalt mij echt prima :D

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:49

Hier nog een Apple fan. Nooit meer iets anders dan een Iphone :D!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:52

jansen123 schreef:
L_iek schreef:

waarom niet, als ik vragen mag? apple bevalt mij echt prima :D

Eerst mijn eigen schuld, kapot laten vallen dus het hele scherm aan diggelen. Gelukkig wel verzekerd maar ben hem 6 weken kwijt geweest. Uiteindelijk konden ze hem niet maken dus kreeg een nieuwe. Nou goed geregeld dacht ik, helaas werkte het internet niet. Weer opgestuurd, kreeg weer een nieuwe omdat er iets mis mee was. Nu uiteindelijk heb ik er een die heel traag is en amper reageert. Dat ronde knopje werkt bijna niet meer. Of ik tref elke keer de rot toestellen maar ik heb er echt genoeg ellende mee gehad.
Laatst bijgewerkt door L_iek op 16-08-13 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:52

Mijn moeder heeft de Huawei ASCEND Y 300, en ik kan je vertellen dat is echt een leek op het gebied van technologie, en echt zij kan het ook :D. Er zitten goede opties op, en de 2 camera's zijn ook erg goed. Werkt helemaal prima, mooi design en ze heeft er tot nu toe geen klachten over.

Ik zelf ben altijd fan van Samsung, gewoon omdat ik 9/10x weet dat het gewoon helemaal betrouwbaar is en degelijke kwaliteit. Ook zijn samsungs altijd gewoon een beetje hetzelfde, waardoor als je een andere telefoon neemt je weer weet hoe hij werkt :D

Met de andere huawei heb ik geen ervaring, maar volgens mij is dat de nieuwste versie toch? Die heeft ook een prachtige camera aan de voorkant :D Maar verder weet ik daar niks over.

Met apple heb ik altijd al problemen gehad, 1x een iphone gehad en vond het een verschrikkelijk ding, werkte niet naar mijn zin en vond het touchscreen ook niet echt werken. En als je hem laat vallen, zit er gelijk een kras op je glas. Maar ieder zijn mening, er zijn vast veel mensen die het wek een mooie telefoon vinden, en hem wel lekker vinden werken.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:43

wat Is je budget?
Bij prepaid moet je het toestel vaak los kopen omdat smartphones meestal niet erbij verkocht worden.
bij een apple heb je het ios besturings systeem.
voordeel stabiel en goede app market.
nadeel gesloten mbt software installeren buiten een appstore. prijs van goedkoopste model begint hoger dan android modellen.

android.
voordeel zelf kunnen inrichten. accepteerd out of the box ook programma installatie buiten de store om. vaak kan. extra sd kaart ook voor ruimte. ook begint een android smartphone al vaak in lagere prijsklasse. vaak ook fanbase die met eigen versies komt van android.
nadeel versnippering . elk merk kan een eigen skin erover gooien en zaken aanpassen, waardoor in sommige gevallen in verhouding tot ios iets minder stabiel (niet schrikbarend maar kan wel). updates van android kan merk afhankelijk zijn mbt updates.

windows phone zelf geen ervaring mee. maar hoofdmode is dat het mbt apps erg achter loopt tov android en ios en ook gelijkwaardig gesloten is als ios (out of the box)
Laatst bijgewerkt door PascalB op 16-08-13 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:45

Hee wat leuk :D Ik had voor mijn huidige telefoon ook een Sony Ericsson C902 en ook vanwege de zeer goede camera. Dat wilde ik bij mijn volgende toestel ook en na veel onderzoek kwam ik uit bij de Sony Ericsson Xperia Arc. Sony maakt erg goede camera's, zeker in combinatie met Ericsson. Deze camera is zelfs nog een slag beter dan de C902 en ik ben er erg tevreden over! Mijn tweejarige abo is inmiddels afgelopen maar ik was zo tevreden over deze telefoon dat ik hem nog een jaar extra heb gehouden. De opvolger heb ik inmiddels wel in m'n hoofd: de Sony Xperia Z, ook weer vanwege de hele fijne camera.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-08-13 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:46

Ik heb de iphone 5, maar ik hoorde dat die niet veel verschild va nde iphone 4.
Ik ben DIK tevreden met de iphone, ik zou daarvoor kiezen!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:48

ik heb de Huawei en vind hem verschrikkelijk... zitten maar 2 apps op ( whatsapp en snapchat) en dat ding is zo traag als wat, loopt met typen 3 woorden achter en soms reageerd die niet. en ik heb hem 2 weken :=

gelukkig is binnekort mijn abbo afgelopen en krijg ik een andere...

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:48

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:51

Hier ook een Iphone fan.
Echt mijn Iphone 4 is mijn beste vriend :+
Ik kan het bijna niet over mn hart verkrijgen om hem om te ruilen voor de 5, hahaa.

Verder is gewoon heel persoonlijk wat je fijn vind.
Mijn vriend is helemaal weg van zijn Samsung S3, en dat vind ik weer een onding :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:52

IPhones zijn idd fijn, maar de camera is wel redelijk bagger vergeleken met Sony telefoons, en TS geeft juist aan dat ze een goede camera belangrijk vind.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:55

ik geloof dat beste camera in een nokia zit. zelf heb ik een HTC one. niet de beste maar komt een heel eind.
zit wel buiten je budget?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:57

Klopt!
Al vind ik wel dat mijn Iphone 4 best scherpe foto's maakt met zn 5 mp :)
Maar mn spiegelreflex maakt ze mooier haha.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:59

Ik persoonlijk zou ook voor de samsung gaan!
Jarenlang samsung gehad, toen overgegaan naar sony ericsson, en een blackberry, daarna ook weer heeel snel terug gegaan naar samsung. Telefoonwinkel wilde me toen nog een HTC aanraden, maar zelf voet bij stuk gehouden & toch alsnog voor de samsung gegaan vanwege de goede ervaringen, en ze gaan ook heel lang mee! Natuurlijk, iedereen heeft zijn eigen mening, maar toch! Nu hoor je ook vaak liever een samsung in plaats van een IPhone.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:04

Romanoff schreef:
Klopt!
Al vind ik wel dat mijn Iphone 4 best scherpe foto's maakt met zn 5 mp :)
Maar mn spiegelreflex maakt ze mooier haha.

Van een telefoon mag je niet het zelfde verwachten dan van een spiegelreflex :P
Het aantal megapixels zegt iig niets over de kwaliteit van een foto.Die worden bepaald door de sensor en een zeer groot gedeelte de lens. spiegelreflex gaat dan bijna altijd winnen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:12

Nieeet!? >;)

:D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:12

Ik ben fan van iPhone :j Fijne telefoon , maar je moet er wel mee om kunnen gaan , 1x laten vallen en hij is -in de meeste gevallen- kapot |o

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:15

Ik heb de Iphone 4s heel fijn!
Ik laat hem super vaak vallen, en dan ook echt hard..
Maar hij is nog niet kapot en heb hem nu bijna anderhalf jaar geloof ik :P
Gewoon screenprotecter kopen en op je beeldscherm plakken zie je niks van, en ik heb een doorzichtig hoesje op de achterkant gekocht. Die zie je ook bijna niet ;)

Dit is zo'n hoesje voor de achterkant :)
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/n ... 1150_b.jpg
Laatst bijgewerkt door fotac op 16-08-13 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:16

Romanoff schreef:
Nieeet!? >;)

:D

wil je beter koop dan een fotocamera met android erop ipv een android telefoon met camera :P ;)