Indesign experts op bokt? Kan PDF niet exporteren..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Indesign experts op bokt? Kan PDF niet exporteren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 13:38

Ik heb weer wat raars hoor. Gebruik al jaren indesign voor het opmaken van documenten, en zo ook nu. Voor komend weekend moet ik een aantal gepersonaliseerde documenten opleveren. Excelbestand met de gegevens, exporteren als tab-gescheiden-tekst en via gegevenssamenvoeging in InDesign zetten.

Het gaat hier om 4 verschillende documenten waar ik inmiddels indd files van heb met keurig allemaal 66 records. Tot zo ver helemaal prima. Geen overlopende tekst, geen missende afbeeldingen of lowres gedoetjes. Het gaat fout op het moment dat ik de bestanden wil exporteren naar PDF. Want dat kan niet, aldus indesign. Meer informatie krijg ik overigens niet in m'n foutmelding, het is echt puur "kan PDF-bestand niet exporteren".

Deze melding heb ik echt nog nooit gehad, en ik weet ook niet waar het probleem zit. Twee van de bestanden vliegen er overigens keurig doorheen en die staan printklaar-PDF. Op de andere twee (zelfde instellingen!!) hikt ie. Indesign opnieuw starten, laptop opnieuw starten, document op een andere locatie opslaan, het mag allemaal niet baten.

Mijn ideeën zijn op, maar wellicht dat dit iemand bekend voorkomt?

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:43

Probeer je misschien een bestand te overschrijven en heb je die nog open staan?

8nnemiek

Re: Indesign experts op bokt? Kan PDF niet exporteren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:53

Vreemd zeg.. Die foutmelding heb ik ook nog nooit gehad.
Hoe ver kom je? Kun je wel het pdf-formaat instellen, of krijg je de foutmelding direct als je op opslaan klikt? Kun je niet iets met de Standard of de Compatibility goochelen? Dat wil nog wel eens helpen..

En anders zou ik het document even opnieuw opslaan onder een andere naam, en dan een aantal pagina's weghalen een voor een, en zo proberen te achterhalen in welke pagina het probleem zit.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 14:19

Ik heb het bestand nog niet kunnen aanmaken dus hij wordt ook niet overschreven.. En heb 'm ook al onder een andere naam opgeslagen en proberen te exporteren, dat werkte ook niet helaas :+

8nnemiek, ik kan wel het pdf formaat instellen etc, locatie kiezen.. En dan ergens halverwege het exporteren is het ineens: "kanikniet!!".. Standard staat op geen en compatibility op Acrobat4.. Daar even mee spelen kan ik nog wel proberen ja, al waren ze bij die twee die ik wél kon exporteren helemaal hetzelfde.. Dat vind ik er ook zo vreemd aan :+ We gaan er even aan knutselen :D

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:39

Als je het bestand preflight voor het exporteren krijg je dan een foutmelding?
Staan er in dit bestand een ander font als in de eerdere? zijn alle letterypen geladen?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 14:59

Preflighten geeft ook geen problemen, fonts zijn gelijk aan een ander document en zouden geladen moeten zijn, maar dát durf ik even niet met zekerheid te zeggen! Ga ik straks ff checken :) Zit nu op m'n werk, helaas zonder indesign :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:04

Pff.. Irritant!

Zal straks op kantoor eens even InDesign starten en kijken wat er aan geknutseld kan worden.

Wat ik zelf doe met word documentjes enzo, is PrimoPDF downloaden. Die kan het ook omzetten naar een PDF bestand. Wel wat omslachtig, maar tis het proberen waard :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:12

Heb je misschien rare tekens in de gegevens staan? Enge letters met dakjes ofzo, die willen wel vaker voor problemen zorgen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:13

Ik heb altijd geleerd dat je word documenten enzo eerst naar kladblok moet kopiëren en dan naar indesign, maar ik weet niet of dat met excel bestanden ook werkt..

Dat het aan de fonts ligt lijkt me sterk, dan zou je echt een melding over verkeerde fonts krijgen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 16:22

De tabel in Excel heb ik vanuit excel opgeslagen naar tab-gescheiden-tekst, en dan wordt het een .txt, dus een kladblokbestand. Werkt ontzettend handig als je gepersonaliseerde dingen moet printen :)

Dakjes zitten er niet in, wel accentjes hier en daar.. Maar die staan in de andere bestanden net zo goed.. Zal het iig straks even nalopen :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 18:55

Nou, schiet mij maar lek hoor..

Ik zit net 1 voor 1 alle pagina's te verwijderen.. Op het moment dat ik pagina 35 weghaal (waar overigens echt niks bijzonders op stond) doet ie het ineens.. Maar toen ik pagina 35 weer terúgzette? Deed ie het ook gewoon :+En toen ik pagina 36 terugzette knalde Indesign er helemaal uit :')

Ik snap het echt niet meer _O-

[edit] en toen indd weer opnieuw opgestart was gooide ie zonder problemen allebei de documenten er doorheen. Nou. Schiet mij maar lek _O-